Rabi Máté (2023) Ruházati termékekkel kapcsolatos online vásárlási szokások. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Rabi_Máté_OJLFRP.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Rabi_Máté.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (341kB) |
|
PDF
szakdolgozat-biralat_2023_Rabi_Mate.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (168kB) |
|
PDF
BA_B_Rabi_Máté.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A kereskedelem kialakulása több évezredre nyúlik vissza, amikor az áruk először kerültek kicserélésre. A különböző technológiáknak köszönhetően egyre nagyobb fejlődés volt megfigyelhető, az évek során a piacon való versenyzés egyre nagyobb kihívást jelentett a cégek számára. Az e-kereskedelem történelméhez több mérföldkő is kapcsolható, a legelső 1910. augusztus 18-ára tehető a Florist’ Telegraph Delivery csoport megalakulásával, az első ekereskedelmi vállalatok pedig 1994-ben jöttek létre. Az online kereskedelemnek ma már számos szegmensét különböztetjük meg, a két legfontosabb a B2B (vállalatközi) és a B2C (fogyasztói). Az interneten keresztül történő vásárlás nagyban hasonlít a hagyományos bolti változathoz, azonban különbség lehet például a vásárlás környezete vagy a termékkiválasztás. A vásárlóban először felmerül az igény, majd információkat gyűjti, azokat kiértékeli, végül meghozza a döntést, melyet a vásárlás utáni magatartás követ. Az online vásárlást sok tényező befolyásolja, ide tartozik a biztonság, a weboldal dizájnja és kinézete, a kényelem, a szállítás, az észlelt hasznosság és termékmárka. A megfelelő ügyfélélmény elérése és az ügyfelek elégedettsége fontos szerepet tölt be az e-kereskedelmi oldalak sikerességében, melyekben segíthetnek a folyamatos visszajelzések és a rendszeres elégedettségmérések.Az emberek fogyasztói magtartása folyamatosan változik a környezeti körülmények és saját attitűdjük alakulása nyomán. A koronavírus megjelenése drasztikus hatással volt a lakosság online vásárlási szokásaira, egyre többen kezdtek el vásárolni az interneten keresztül. Ez nálam leginkább a ruházati cikkek esetén volt a legfeltűnőbb, ma már szinte csak online veszek ilyen termékeket. Ezért is választottam témámnak a ruházati termékekkel kapcsolatos online vásárlási szokásokat, ezáltal megismerve mások hozzáállását is. A kutatásom két részre bontva ment végbe. Egyrészt egy általam összerakott kérdőívben megkérdeztem a magyar lakosokat (N=242) a szokásaikról, másrészt rendeltem 4 különböző helyről ruházati termékeket, ezzel friss személyes tapasztalatokat átélve. Az adatokat egyrészről tartalomelemzéssel, másrészről statisztikai próbákkal elemeztem.A kérdőíves kutatásom eredményeként megállapítható, hogy az online vásárlás ugyan egyre népszerűbb, de a hagyományos formát is még sokan részesítik előnyben. A férfiak körében a Lábbelik, a nők körében pedig a Pólók és felsők kategória a legnépszerűbb. Az online vásárlók körében a webshopok a legnépszerűbb e-kereskedelmi platformok, míg a legkedveltebb szállítási szolgáltatás a Házhozszállítás. A kitöltők kevesebb, mint harmadának volt panasza (leggyakoribb a méretproblémák), azonban sokuknak nem oldódott meg. A nemvásárlók között a leggyakoribb ok a Méretproblémák, amely visszavezethető a legtöbb panaszhoz. Ami pedig a rendeléseket illeti, szinte csak pozitív tapasztalom volt (mint korábban a hazai webshopokkal kapcsolatban mindig), viszont a korábbi negatív élményeim a külföldről rendelt termékek kapcsán ismét felmerültek.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment és Vállalkozás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | e-kereskedelem, elektronikus vásárlás - online vásárlás, fogyasztói magatartás, ruházati termékek, vásárlói magatartás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jún. 28. 10:30 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jún. 28. 10:30 |
Actions (login required)
Tétel nézet |