Vass Csaba (2023) Felhőalapú klienskezelés – Microsoft Intune bevezetése a Budapesti Gazdasági Egyetemen. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Vass_Csaba_S4VRVC.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2033. December 05.. Download (1MB) |
|
PDF
titkosítási kérelem_Vass Csaba_S4VRVC.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (45kB) |
|
PDF
BA_O_Vass_Csaba.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2033. December 05.. Download (283kB) |
|
PDF
Vass_Csaba.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (164kB) |
|
PDF
VCS_Biralat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (179kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom fő témakörének a felhőszolgáltatásokat, azon belül is a felhőalapú klienskezelést választottam. Azért döntöttem e téma mellett, mert úgy gondolom, az információs technológia területén a felhőszolgáltatások és azok alkalmazása napról napra növekvő fontossággal bírnak. A felhőalapú megoldások rugalmasságuk és skálázhatóságuk révén kiváló lehetőséget kínálnak a számítási erőforrások optimalizált kihasználására, az adatok hatékony kezelésére és az alkalmazások széles körű elérhetőségére. A klienskezelés aspektusa a felhasználói élmény és az alkalmazások hatékony működése szempontjából is kiemelkedő fontossággal bír. A szakdolgozatom célja, hogy részletesen feltárja a felhőalapú klienskezelés területét, bemutatva annak előnyeit és kihívásait. Az elemzés során kitérek a felhőszolgáltatások különböző típusaira és azok előnyeire, továbbá részletesen tárgyalom a klienskezelés módszereit és az ezekben rejlő lehetőségeket. Emellett a biztonsági szempontokra is hangsúlyt fektetek, mivel az adatok és az alkalmazások felhőalapú kezelésekor az adatbiztonság kritikus fontosságú tényező. Mindezt a Budapesti Gazdasági Egyetemen bevezetett Intune szolgáltatás példáján keresztül mutatom be, áttekintést nyújtva a felhőalapú klienskezelés és az Intune bevezetésének folyamatáról, kiemelve a kihívásokat és az átállás nehézségeit, valamint rávilágítva a hosszú távú előnyökre és a javuló informatikai infrastruktúrára. Az átállás során arra a következtetésre jutottam, hogy a megvívott kihívások ellenére az Intune integrációja eredményeképpen a klienskezelés hatékonyabbá vált. A felhős rendszer lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy bármikor, bárhol hozzáférjenek az eszközeikhez és alkalmazásaikhoz, növelve ezzel a rugalmasságot és a munkavégzés hatékonyságát. Az Intune bevezetése hosszú távú előnyöket biztosít az egyetemi informatikai infrastruktúra számára. A felhőalapú klienskezelés által kínált automatizált frissítések és biztonsági intézkedések segítik a rendszerek stabilitását és védelmét, minimalizálva a manuális beavatkozások szükségességét.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | egyetem, felhőszolgáltatások, információbiztonság - adatbiztonság, intune, IT megoldások, klienskezelés, Microsoft, paradigmaváltás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jún. 28. 10:30 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jún. 28. 10:30 |
Actions (login required)
Tétel nézet |