Rácz Blanka (2023) A fizikai munkaerő fejlesztése és a tanulási motiváció egy nagyvállalati példa alapján. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Rácz_Blanka_TO5UID.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. December 04.. Download (896kB) |
|
PDF
Titkosítási kérelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (295kB) |
|
PDF
BA_O_Rácz_Blanka.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. December 04.. Download (157kB) |
|
PDF
Racz Blanka biralat DNI 231229.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (330kB) |
|
PDF
szakdolgozat-biralat-es-javaslat_2021-szeptembertol_külső konzulens részére.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (256kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom témája a fizikai munkaerő tanulási motivációja volt, amelyet a szakmai gyakorlati helyemen az E.ON Dél-dunántúli Áramhálózati Zrt., E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt, valamint ELMŰ Hálózati Kft. cégeknél dolgozó munkatársak körében vizsgáltam vegyes módszertannal. A dolgozatomban a motiváció és az andragógia témakörök elméleti hátterét vizsgáltam meg szakirodalmak segítségével, majd az egyéni kutatásom eredményeit elemeztem. A kutatásom egy kérdőívből állt, melyet a fentebb említett cégektől érkező elektrikusok, villanyszerelők töltöttek ki. A kérdőívem 27 kérdésből állt, aminek a célja az volt, hogy kiderüljön, vajon mi motiválja őket arra, hogy a képzéseken jól teljesítsenek, valamint a fakultatív képzéseken részt vegyenek. Emellett készítettem három interjút, egyet a szakterület vezetőjével, illetve egyet egyet két oktatóval. Ebben az volt az érdekes, hogy a két oktató más telephelyeken dolgozott, így az oktatóktól kaptam egy képet a szigetvári, illetve a budapesti telephelyeken induló képzésekről. A vezetővel inkább a vezetői szerepvállalásról beszéltünk, illetve arról, hogy hogyan látja a motivációt egy szerelőnél, aki akár több éve nem ült iskolapadban, a vezető hogyan nyújthat számára segítséget, míg az oktatókkal kifejezetten arról beszélgettünk, hogy ők mit látnak nap mint nap a képzések során, mi tudja őket motiválni arra, hogy aktívabban vegyenek részt a képzéseken. A hipotéziseim tekintetében volt, ami megerősítést nyert, de több feltételezésemre is rácáfoltak az interjúk vagy a kérdések, viszont előfordult, hogy a kérdőívem és az interjúk eltérő eredményt mutattak. Hipotéziseim főként a motivációra és a tanulási motivációra irányultak. Az volt a feltételezésem, hogy akik frissen érkeztek az iskolából, nekik magasabb lesz az érdeklődése a szakma iránt, sokkal precízebben szeretnék ellátni a feladataikat és emellett motiváltam az új ismeretek elsajátítására. Ezzel szemben álltak a hipotéziseimben az 50 év feletti munkavállalók, akik már régebben voltak iskolapadban, így az ő tanulási motivációjuk biztosan alacsony és már nem szeretnének új ismereteket elsajátítani. Egy másik feltételezésem azzal kapcsolatban volt, hogy a fizikai munkavállalók legalább fele a pénzbeli juttatásokat és a pénzbeli előrelépést tartja legfőbb céljának. Amiatt gondoltam ezt, mivel az interjúk során az oktatókkal történő beszélgetéskor ők hasonló állásponton voltak, úgy vélték, hogy egy munkatársat úgy lehet a legjobban ösztönözni az aktivitásra, ha az jelent nekik valamilyen anyagi megtérülést a későbbiek folyamán. Hipotéziseim között az is szerepelt, hogy a képzések hossza nem elég ahhoz, hogy a munkatársak magabiztos tudást sajátítsanak el, hanem ez a munkavégzés során elsajátítandó tudás. A képzések meglátásom szerint a tudás megalapozására szolgálnak, csak egy alapot biztosít ahhoz, hogy később a tevékenységet biztonsággal tudják ellátni. És végül a résztvevők képzésen mutatott aktivitását is megvizsgáltam, ugyanis a hipotézisem az volt, hogy nagyban befolyásolja a munkatársak vizsgán mutatott eredményét, ha aktívan részt vesznek, és motiváltak a tudás elsajátítására. Ezeket a hipotéziseket nem minden esetben a kérdőívvel mértem fel, egyes kérdésekben ugyanis a legbiztosabb forrásom a vezető volt, illetve természetesen az oktatók, akik nap, mint nap látják azt, hogy a munkatársak a képzésen milyen magatartás mintákat követnek, valamint ők az elsők, akik a vizsga eredményeit látják, így például a vizsga eredmények és a képzésen való aktivitás összefüggéséről ők tudták igazán biztos információt adni.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | élethosszig tartó tanulás, felnőttképzés, motiváció, tanulási elméletek, tanulási motiváció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jún. 28. 10:30 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jún. 28. 10:30 |
Actions (login required)
Tétel nézet |