Fogyasztói élmény fejlesztése digitális streaming szolgáltatások esetén

Turai Barbara Szilvia (2023) Fogyasztói élmény fejlesztése digitális streaming szolgáltatások esetén. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.pdf] PDF
Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szakdolgozati összefoglaló.pdf] PDF
Szakdolgozati összefoglaló.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (238kB)
[thumbnail of Szakdolgozat bírálat.pdf] PDF
Szakdolgozat bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (601kB)
[thumbnail of Turai Barbara Szilvia -szakdolgozat-biralat_2023 december.pdf] PDF
Turai Barbara Szilvia -szakdolgozat-biralat_2023 december.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (227kB)

Absztrakt (kivonat)

1.1. A téma aktualitása A streamingszolgáltatások szektora óriási növekedésen ment végben az elmúlt évtized során. Az olyan szolgáltatások, mint a Netflix, a Disney+ vagy az HBO Max elkezdték kiszorítani a hagyományos médiát és szórakoztatóipart. Ennek a dinamikus növekedésnek számos oka volt. Maga a streaming piac is globálisan bővül, ugyanis a cégek úgy alakították ki műsorválasztékokukat, hogy azzal megfelelhessenek a nemzetközi közösség széles körének. A piacon éles verseny zajlik, a főbb szereplőkön kívül számos kisebb szolgáltatás is megjelent, ez a kiékezett verseny pedig ösztönzi az innovációt. A gyors növekedés hatására hagyományos média- és szórakoztatóipar folyamatosan a háttérbe szorul. A streaming szolgáltatások mögött meghúzódó technológiai fejlettség, mint a videótömörítő algoritmusok és felhasználói felületek folyamatosan fejlődnek a fogyasztók igényei alapján. Ez jelenti ugyanis a népszerű streamingelés alapját. A legtöbb fejlesztés fókuszában az áll, hogy hogyan lehetne javítani a filmnézési élményt. A fogyasztói szokások is átalakulóban van, a streaming szolgáltatásokat pedig eleve úgy tervezték, hogy a felhasználói kényelmet szolgálják és személyre szabott tartalomajánlásokat kínáljanak a nézőknek. Az egyik legszembetűnőbb változás az, hogy a fogyasztók ragaszkodnak ahhoz, hogy akkor tekintsék meg a tartalmakat, amikor éppen ráérnek, tehát rugalmasságot követelnek a szolgáltatóktól. Emellett egyre népszerűbb a sorozatdarálás jelensége, amikor a nézők a tévéműsor több epizódját, de akár a teljes évadot is egy ültőben nézik végig. A streaming cégek ennek érdekében egész évadokat adnak ki egyszerre, és arra ösztönzik a nézőket, hogy órákig elmerüljenek egy adott sorozatban. Egyelőre pedig a streaming platformok azt is lehetővé teszik a nézőknek, hogy ne kelljen hirdetéseket nézniük, ami egy óriási hozzáadott érték a hagyományos televízió műsoraival szemben. A téma újszerű, ugyanis a Netflix és az HBO MAX (korábban HBO Go) már jó ideje elérhető a hazai lakosság számára, azonban számos más szolgáltatás (Disney+, Prime, TV2 Play) csak az elmúlt években jelent meg a magyar piacon. Ezek a szolgáltatók egyre erősebben terjeszkednek, ennek érdekében egyre több szinkronos, vagy magyar felirattal rendelkező filmet tesznek közzé, valamint igyekeznek kifejezetten magyar alkotásokat is közzétenni, ezzel igazodva a hazai fogyasztók igényeihez.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói élmény, HBO Max, netflix, sorozatnézési szokások, streaming
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jún. 28. 10:30
Utolsó módosítás: 2024. Jún. 28. 10:30

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet