Turai Barbara Szilvia (2023) Fogyasztói élmény fejlesztése digitális streaming szolgáltatások esetén. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Szakdolgozati összefoglaló.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (238kB) |
|
PDF
Szakdolgozat bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (601kB) |
|
PDF
Turai Barbara Szilvia -szakdolgozat-biralat_2023 december.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (227kB) |
Absztrakt (kivonat)
1.1. A téma aktualitása A streamingszolgáltatások szektora óriási növekedésen ment végben az elmúlt évtized során. Az olyan szolgáltatások, mint a Netflix, a Disney+ vagy az HBO Max elkezdték kiszorítani a hagyományos médiát és szórakoztatóipart. Ennek a dinamikus növekedésnek számos oka volt. Maga a streaming piac is globálisan bővül, ugyanis a cégek úgy alakították ki műsorválasztékokukat, hogy azzal megfelelhessenek a nemzetközi közösség széles körének. A piacon éles verseny zajlik, a főbb szereplőkön kívül számos kisebb szolgáltatás is megjelent, ez a kiékezett verseny pedig ösztönzi az innovációt. A gyors növekedés hatására hagyományos média- és szórakoztatóipar folyamatosan a háttérbe szorul. A streaming szolgáltatások mögött meghúzódó technológiai fejlettség, mint a videótömörítő algoritmusok és felhasználói felületek folyamatosan fejlődnek a fogyasztók igényei alapján. Ez jelenti ugyanis a népszerű streamingelés alapját. A legtöbb fejlesztés fókuszában az áll, hogy hogyan lehetne javítani a filmnézési élményt. A fogyasztói szokások is átalakulóban van, a streaming szolgáltatásokat pedig eleve úgy tervezték, hogy a felhasználói kényelmet szolgálják és személyre szabott tartalomajánlásokat kínáljanak a nézőknek. Az egyik legszembetűnőbb változás az, hogy a fogyasztók ragaszkodnak ahhoz, hogy akkor tekintsék meg a tartalmakat, amikor éppen ráérnek, tehát rugalmasságot követelnek a szolgáltatóktól. Emellett egyre népszerűbb a sorozatdarálás jelensége, amikor a nézők a tévéműsor több epizódját, de akár a teljes évadot is egy ültőben nézik végig. A streaming cégek ennek érdekében egész évadokat adnak ki egyszerre, és arra ösztönzik a nézőket, hogy órákig elmerüljenek egy adott sorozatban. Egyelőre pedig a streaming platformok azt is lehetővé teszik a nézőknek, hogy ne kelljen hirdetéseket nézniük, ami egy óriási hozzáadott érték a hagyományos televízió műsoraival szemben. A téma újszerű, ugyanis a Netflix és az HBO MAX (korábban HBO Go) már jó ideje elérhető a hazai lakosság számára, azonban számos más szolgáltatás (Disney+, Prime, TV2 Play) csak az elmúlt években jelent meg a magyar piacon. Ezek a szolgáltatók egyre erősebben terjeszkednek, ennek érdekében egyre több szinkronos, vagy magyar felirattal rendelkező filmet tesznek közzé, valamint igyekeznek kifejezetten magyar alkotásokat is közzétenni, ezzel igazodva a hazai fogyasztók igényeihez.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fogyasztói élmény, HBO Max, netflix, sorozatnézési szokások, streaming |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jún. 28. 10:30 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jún. 28. 10:30 |
Actions (login required)
Tétel nézet |