Kőszegváry Ádám Ferenc (2023) A TikTok platform hatása a Z generáció street food étteremválasztására. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Kőszegváry_Ádám_W9JZ56.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Kőszegváry_Ádám.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (234kB) |
|
PDF
Kőszegváry Ádám bírálat 2023 12 13.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (303kB) |
|
PDF
Kőszegváry_Ádám_W9JZ56-szakdolgozat-biralat-es-javaslat_20231205_Szabácsik_Gergely.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (176kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozat a Z generáció étteremválasztási szokásait és kapcsolatát a TikTok és más közösségi média platformok hatásával vizsgálta. A Z generáció bemutatásával indul a szakirodalmi áttekintés, amely a társadalmi és kulturális hátterükre fókuszál. Az étkezési preferenciák és az éttermek kiválasztása nem csupán táplálkozási szokásokat tükröznek, hanem mélyebb összefüggéseket is hordoznak, például az identitás, kultúra és kapcsolatteremtés terén. A fiatal generációk körében a street-food rendkívül népszerű, mivel az ételek kreatívak, változatosak és kényelmesek. A második szakasz részletesen elemzi a közösségi média térnyerését, külön figyelmet szentelve a Facebook, Instagram és YouTube szerepének. A TikTok elemzése során alaposan kifejtésre kerül a platform funkcionalitása és hazai népszerűsége. Az utolsó szakasz az éttermek marketingstratégiájára összpontosít, részletezve négy alapvető célfázist: ismertségépítés, imázsépítés, konkrét ajánlatok és lojalitás. A TikTok platform lehetőséget biztosít a streetfood árusoknak kreatív bemutatkozásra, a videók segítségével az ételkészítés folyamata, a személyzet, valamint az ételek izgalmasan bemutathatók. A TikTokon való jelenlét lehetővé teszi a közvetlen kommunikációt a közönséggel, válaszokat adni kérdéseikre és értékeléseikre, ezáltal közelebb hozva az árusokat a vendégeikhez. Az influencer marketing hatékonyságát is részletesen elemzi az áttekintés, hangsúlyozva a véleményvezérek hitelességét és az azonosulás lehetőségét. Az influencer marketing rohamos növekedésének háttérbe nézve azonban szükségesnek tartottam felhívni a figyelmet a kétségekre, amelyek az influencer-közvetített vélemények őszinteségével kapcsolatosak. A kutatás rámutat arra, hogy a TikToknak kiemelkedő szerepe van a Z generáció étteremválasztási folyamatában. A válaszadók széles körű információgyűjtést alkalmaznak éttermek kiválasztásához, és számukra a személyes ajánlások, értékelések és valós élmények fontosabbak, mint a márkaismertség. Bár a figyelemfelkeltő és látványos tartalmak hatékonyak lehetnek a márkaismertség növelésében és az étterem iránti figyelem felkeltésében, a Z generáció esetében ezek a tartalmak néha paradox módon elrettentő tényezőkké válhatnak az étterem kipróbálása szempontjából. Azok az éttermek, amelyek a valós élményekre és a valóságos értékelésekre helyezik a hangsúlyt, a Z generáció körében nagyobb bizalommal és vonzerővel bírhatnak.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment és Vállalkozás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | közösségi média, marketingstratégia, street food, Tiktok, Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jún. 28. 10:29 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jún. 28. 10:29 |
Actions (login required)
Tétel nézet |