Vajdahunyadi Noémi (2023) Dolgozói elégedettség jelentősége vezetői szemmel. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Vajdahunyadi_Noémi_BNEGSW.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Vajdahunyadi_Noémi.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (217kB) |
|
PDF
BA_B_Bende_Judit.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (175kB) |
|
PDF
Bírálat_VajdahunyadiN.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (164kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témája a dolgozói elégedettség jelentősége vezetői szemmel. A legnagyobb értéke az eredményesen működő vállalatnak a munkavállaló, hiszen ők tesznek azért, hogy eredményes legyen a cég nap mint nap. Sok vállalatnál problémát okoz a dolgozói elégedettség, ezért a vállalatok elkezdték rendszeresen vizsgálni, mik azok a tényezők, amik az elégedettség csökkenéséhez hozzájárulnak.Dolgozatomat 4 nagyobb részre tagoltam, a bevezetésre, a szakirodalmi áttekintésre és primer kutatásra majd pedig az összegzéssel és a javaslataimmal zárult a szakdolgozatom.Elméleti megközelítésben a dolgozói elégedettségre, az ezekre ható befolyásoló tényezőkre tértem ki, majd bemutattam a munkavállalói elégedettségről és a motivációról az elméleti modelleket. Ezek után az elégedettség hatása témát fejtettem ki vállalati eredményességre és teljesítményre nézve. A címadó témát is kifejtettem, de ebben a fejezetben a vezetés szerepére az elégedettség alakulásában is szót ejtettem, a különböző szakirodalmi források segítségével. A korábbi kutatásokra is betekintést nyújtottam, majd a dolgozói élmény kialakulása fejezettel zárult az elméleti része a szakdolgozatomnak.Primer kutatás során a téma mélyebb megértése érdekében kevert módszertanú kutatást választottam. 4 kkv és 4 nagyvállalat vezetője vett részt a mélyinterjús beszélgetésekbe a kvalitatív kutatás során. A mélyinterjú során a következő témákra tértem ki: elégedettségi felmérés és annak gyakorisága, eredmények felhasználása, intézkedések az elégedettség növelése érdekében, fluktuáció, exit interjú, bérezés, pénzügyi és nem pénzügyi ösztönzők, teljesítményértékelés, illetve, hogy a vezető szerint mi határozza meg a dolgozói elégedettséget és ennek van-e bármilyen akadálya. Kvantitatív kutatásom során pedig 51 munkavállaló vett részt a kérdőívemnek a kitöltésében, akik vagy HR-ben, vagy vezetői pozícióban dolgoznak jelenleg is. A téma hasonlóan a mélyinterjúhoz a munkavállalói elégedettség felmérés volt, intézkedések az elégedettség növelése érdekében, teljesítményértékelés, bérrendezés, az elégedettségi fejlesztési javaslatokkal és ezeknek az akadálya. A kutatási része a dolgozatnak a kutatási kérdésekre kapott válaszaim alapján zárult. A szakdolgozatomat összegeztem és 4 fajta javaslattétellel zártam
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Vezetés és Emberi Erőforrás Fejlesztés Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | dolgozók elégedettségi vizsgálata, elégedettség, teljesítmény, teljesítményértékelés, vezetői felelősség |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jún. 28. 10:29 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jún. 28. 10:29 |
Actions (login required)
Tétel nézet |