Startup kultúra és innováció: Az online marketing stratégiák hatékonysága a 21. századi magyar startupok területén

Tamás Csaba Gábor (2023) Startup kultúra és innováció: Az online marketing stratégiák hatékonysága a 21. századi magyar startupok területén. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Tamás Csaba Gábor-WLHGH0-Az online marketing stratégiák hatékonysága a 21. századi magyar startupok területén.pdf] PDF
Tamás Csaba Gábor-WLHGH0-Az online marketing stratégiák hatékonysága a 21. századi magyar startupok területén.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Tamás Csaba Gábor-WLHGH0-szakdolgozati-osszefoglalas.pdf] PDF
Tamás Csaba Gábor-WLHGH0-szakdolgozati-osszefoglalas.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (241kB)
[thumbnail of Értékelő Lap .pdf] PDF
Értékelő Lap .pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (171kB)
[thumbnail of Tamás Csaba Gábor birálat.pdf] PDF
Tamás Csaba Gábor birálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (231kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban azt kutatom, hogy egy mai magyar startup sikerességéhez, amit afenntarthatóan növekedővé válással definiálok, milyen szerepet játszik az online marketingstratégia, dolgozatom kiemelt hangsúlyt helyez a digitális reklámozási eszközökre. A kutatásomfő kérdése mellett felállítottam 3 hipotézist is, amit munkám során vizsgálok, amik az alábbiak:H1: A mai magyar startupok jellemzően fenntarthatóan növekedővé válnak, ha egy erős onlinemarketing kampánnyal magas kezdeti márka ismeretségre tesznek szert.H2: A mai magyar startupok alacsony kezdeti büdzséjük miatt Social media és TikTok felületekencélozzák marketing tartalmakkal célcsoportjukat.H3: A mai magyar startupok nem szánnak elég figyelmet és erőforrást a marketing stratégiakidolgozására, ami lelassítja a növekedésüketKutatómunkám szakirodalmi áttekintésből és interjúból épül fel, amiket az alábbi tartalmi részekrebontottam fel.Szekunder kutatásom a startup terminológiai áttekintésével indítom, ahol végig veszem ésbemutatom azokat a kifejezéseket és jelenségeket, amik az ökoszisztémában jellemzőek, továbbáröviden végig veszem eredetüket.Ezt követően a startup vállalkozások jellemzőit mutatom be 5 tényezőn végig vezetve: gyorsannövekvő, innovatív, skálázható, magas kockázatú, nemzetközi expanzió orientált. Ezeket atényezőket a startup definíciójában is kiemeltem, amit a következőképp határoztam meg: egyolyan gyorsan növekedő, magas kockázatú és skálázható üzleti vállalkozás, amely piacmegváltoztató innovációt kínál és céljai között szerepel a nemzetközi expanzió.A jellemzők bemutatása után a startup vállalkozásoknak 5 darab életszakaszát azonosítottam:Problem-Solution fit keresése, MVP építése, Product- és Language-Market Fit keresése,növekedésre való koncentráció és érettség, akvizíció és nemzetközi terjeszkedések. A szakaszokatsorrendbe haladva bemutattam és az arra alkalmas részeknél kitértem alkalmazható onlinemarketing stratégiákra és eszközökre.Ezek után a magyarországi startup ökoszisztémát és aktuális helyzetét is vizsgáltam gazdasági ésmarketing szempontból is.A szakirodalmi áttekintés hátralévő fejezeteiben áttértem mélyebben az online marketingre,elsősorban annak vizsgálatára, hogy növekedés szempontjából mennyire megfelelők annakeszközei egy vállalat számára, majd egy külön fejezetben kitértem arra, hogy a magyar kis- ésközépvállalkozások expanziójában mekkora szerepe van a digitális marketingnek.Utolsó fejezetemben pedig olyan olcsó és hatékony online marketing eszközök után kutattam,ami hasznos lehet kezdeti szakaszában lévő startupok számára.A szekunder kutatásomat követően primer kutatásom keretén belül kvalitatív kutatási módszeralkalmazásával magyar startup vezetőket, marketingeseket, vagy a vállalatok ezentevékenységeire rálátó személyt és szakértőket interjúvoltam meg, egy általam összeállítottkérdéssor alapján, ami szakdolgozatom fő kérdése és hipotéziseim alapján lett kidolgozva.Az interjúkat összefoglalóan leírtam, majd következtetéseket vontam le belőlük. A beszélgetésekés szakirodalmi áttekintésem választ adtak fő kérdésemre, és megerősítették mindháromhipotézisemet. Ennek következtében a szekunder és primer kutatásom eredményekéntkijelenthettem, hogy az online marketing stratégiák szerves részét képezik egy startup sikerének,vagyis fenntarthatóan növekedővé válásának

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fenntartható növekedés, innovációs ökoszisztéma, marketing stratégia, online marketing, startup
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jún. 28. 10:29
Utolsó módosítás: 2024. Jún. 28. 10:29

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet