Dr Rudolfné Molnár Gabriella (2023) A városmarketing alkalmazásának lehetőségei Pécs Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalában. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
Dr Rudolfné Molnár_Gabriella_UPD6A1.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
szakdolgozat-osszefoglalas_RudolfnéMolnárGabriella-UPD6A1.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (219kB) |
|
PDF
Rudolfné Molnár Gabriella bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (170kB) |
|
PDF
szakdolgozat-biralat-es-javaslat-Weller Diána-dr. Rudolfné Molnár Gabriella.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (190kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témájának a városmarketing-alkalmazásnak a lehetőségeit ésvizsgálatát választottam munkahelyemen, Pécs Megyei Jogú Város PolgármesteriHivatalában.Ma már egy város sikerességének egyik fő mutatója avárosmarketing és a városmárkázás.Elméleti alapvetésként az országimázs, a városimázs és a városmarketing fogalmakat ismertetem a dolgozatban, kitérve az identitás, az imázs és a márka kapcsolatára is. Ezután bemutatom Pécs városát, valamint a város magyarországi versenytársait és szövetségeseit. A dolgozatban részletezem a hasonló témájú, korábban végzett kutatásokat és azok eredményeit. (Európa Kulturális Fővárosa kutatás; Pécs város turisztikai és márkastratégiája; Pécsről elköltözők kutatás; Pécs városmarketing stratégiát megalapozó márkakutatás). Pécs város ismertségét, valamint arculatának és pozíciójának helyzetét kérdőíves felméréssel próbáltam meg feltárni,mely segítséget adott feltételezéseim, kérdéseim megválaszolásához. Az összeállított kérdőív segítségével megvizsgáltam az általam meghatározott hipotéziseket:Az első feltételezésem szerint a várossal kapcsolatos márkák és termékek országosszintű ismertsége még mindig leginkább a régebbi termékekre és márkákra korlátozódik.Második feltételezésem szerint Pécs országosan is elismert pozíciói szempontjábólleginkább a kultúra, a tudomány, az élhető és a természetközeli városi minősítések alegvonzóbbak. Összegzésként többek között, az alábbiakat vontam le: Pécs városa számára céllehet, egy hiteles, értékalapú településmárka, és -pozíció létrehozása, valamint annaktartalmi és vizuális felépítése, mely meghatározó lehet a Pécs számára a jelentősebbcélcsoportok szempontjából.Egy jól felépített városmárka-stratégia ugyanis irányt adhat atelepülésnek, eredményeként a város versenyképessége javulna, felerősítené a városvonzerejét, karakterét, továbbá érzelmi köteléket építhet a város és a használói között,ami a közösség és az összetartozás alapjait is magában hordozná.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment és Vállalkozás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | záródolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | arculat - image, Pécs, Polgármesteri Hivatal, Városmarketing, városmárkázás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jún. 28. 10:29 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jún. 28. 10:29 |
Actions (login required)
Tétel nézet |