A városmarketing alkalmazásának lehetőségei Pécs Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalában

Dr Rudolfné Molnár Gabriella (2023) A városmarketing alkalmazásának lehetőségei Pécs Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalában. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Dr Rudolfné Molnár_Gabriella_UPD6A1.pdf] PDF
Dr Rudolfné Molnár_Gabriella_UPD6A1.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of szakdolgozat-osszefoglalas_RudolfnéMolnárGabriella-UPD6A1.pdf] PDF
szakdolgozat-osszefoglalas_RudolfnéMolnárGabriella-UPD6A1.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (219kB)
[thumbnail of Rudolfné Molnár Gabriella bírálat.pdf] PDF
Rudolfné Molnár Gabriella bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (170kB)
[thumbnail of szakdolgozat-biralat-es-javaslat-Weller Diána-dr. Rudolfné Molnár Gabriella.pdf] PDF
szakdolgozat-biralat-es-javaslat-Weller Diána-dr. Rudolfné Molnár Gabriella.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (190kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témájának a városmarketing-alkalmazásnak a lehetőségeit ésvizsgálatát választottam munkahelyemen, Pécs Megyei Jogú Város PolgármesteriHivatalában.Ma már egy város sikerességének egyik fő mutatója avárosmarketing és a városmárkázás.Elméleti alapvetésként az országimázs, a városimázs és a városmarketing fogalmakat ismertetem a dolgozatban, kitérve az identitás, az imázs és a márka kapcsolatára is. Ezután bemutatom Pécs városát, valamint a város magyarországi versenytársait és szövetségeseit. A dolgozatban részletezem a hasonló témájú, korábban végzett kutatásokat és azok eredményeit. (Európa Kulturális Fővárosa kutatás; Pécs város turisztikai és márkastratégiája; Pécsről elköltözők kutatás; Pécs városmarketing stratégiát megalapozó márkakutatás). Pécs város ismertségét, valamint arculatának és pozíciójának helyzetét kérdőíves felméréssel próbáltam meg feltárni,mely segítséget adott feltételezéseim, kérdéseim megválaszolásához. Az összeállított kérdőív segítségével megvizsgáltam az általam meghatározott hipotéziseket:Az első feltételezésem szerint a várossal kapcsolatos márkák és termékek országosszintű ismertsége még mindig leginkább a régebbi termékekre és márkákra korlátozódik.Második feltételezésem szerint Pécs országosan is elismert pozíciói szempontjábólleginkább a kultúra, a tudomány, az élhető és a természetközeli városi minősítések alegvonzóbbak. Összegzésként többek között, az alábbiakat vontam le: Pécs városa számára céllehet, egy hiteles, értékalapú településmárka, és -pozíció létrehozása, valamint annaktartalmi és vizuális felépítése, mely meghatározó lehet a Pécs számára a jelentősebbcélcsoportok szempontjából.Egy jól felépített városmárka-stratégia ugyanis irányt adhat atelepülésnek, eredményeként a város versenyképessége javulna, felerősítené a városvonzerejét, karakterét, továbbá érzelmi köteléket építhet a város és a használói között,ami a közösség és az összetartozás alapjait is magában hordozná.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment és Vállalkozás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Mérnök közgazdász

Mű típusa: záródolgozat
Kulcsszavak: arculat - image, Pécs, Polgármesteri Hivatal, Városmarketing, városmárkázás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jún. 28. 10:29
Utolsó módosítás: 2024. Jún. 28. 10:29

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet