A toborzás és kiválasztás módszereinek bemutatása és a gamifikációs elemek hatékonyságának vizsgálata

Sztojanov Fanni (2023) A toborzás és kiválasztás módszereinek bemutatása és a gamifikációs elemek hatékonyságának vizsgálata. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Sztojanov_ Fanni_ XBNPEG.pdf] PDF
Sztojanov_ Fanni_ XBNPEG.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Sztojanov_Fanni.pdf] PDF
BA_O_Sztojanov_Fanni.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (274kB)
[thumbnail of BA_B_Simonits_Dóra.pdf] PDF
BA_B_Simonits_Dóra.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (2MB)
[thumbnail of Sztojanov Fanni_2023.pdf] PDF
Sztojanov Fanni_2023.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (211kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom elméleti részében a toborzás és kiválasztás módszereit részletezem, illetve bemutatom a gamifikáció kialakulásának történetét és jellemzőit. A kutatásom a gamifikáció hatékonyságát méri fel, melyhez kvantitatív adatgyűjtési technikát alkalmaztam.Amellett, hogy egyetemi tanulmányaim során sokat tanultam az emberi erőforrás menedzsmentről a munkahelyemen szerzett tapasztalatok is segítették a szakdolgozatom eredményességét.A toborzás és kiválasztás egy nagyon kritikus pont a vállalatok működésében, hiszen számos kihívással jár egy potenciális jelölt felkutatása és megtartása. A gamifikáció, mint újfajta kreatív toborzási eszköz elősegítheti a vállaltok számára, hogy hatékonyabban és gyorsabban találjanak megfelelő készségekkel rendelkező jelöltet a betöltendő pozícióra.A legfőbb célom, hogy felmérjem mennyire hatékonyak ezen toborzási technikák, illetve milyen hatással vannak a jelöltek stressz szintjére.Kutatásomhoz kérdőívet készítettem, melyet HR toborzó szakembereknek továbbítottam az interneten keresztül. Kérdőívemre összesen 107 releváns válasz érkezett be, melynek adatai kiértékelése után pontos információt kaptam a gamifikáció hatékonyságáról és a jelöltek viselkedéséről.Kutatási kérdésem arra irányult, hogy a gamifikációs elemek használata milyen hatással van a jelöltekre, melyhez kapcsolódóan számos kérdést tettem fel a válaszadóimnak. Elmondható, hogy az eredmények alapján a jelöltek jobban teljesítenek egy gamifikációs kiválasztás során, mint egy átlagos toborzáson, hiszen ez érdekesebbé teszi a toborzást, melynek hatására a jelöltek felszabadultabban tudnak teljesíteni. A gamifikációs elemek használatával a vállalat is könnyebben mutatja be a jelöltek számára a pozícióban elvégzendő feladatot és a vállalat értékeit, kultúráját is, mellyel elkerülhető a jövőben fennálló nézeteltérés. A gamifikációval a jelöltek játékélménnyel gazdagodnak, ami hozzájárulhat a pozitív munkáltatói márkakép kialakításához és erősítheti a jelöltek elkötelezettségét.Felmérésem kiértékelése során a hipotézisem bebizonyosodott, miszerint az újtípusú gamifikációs elveken alapuló toborzási folyamatok bevezetése pozitív hatással van az alkalmazottak mentális egészségére, kifejezetten jó hatással van az alkalmazottak stressz szintjének csökkenésére és elégedettségének növelésére.A kutatás eredményét tekintve elmondható, hogy a a gamifikáció nem csak a munkavállalók napi rutinját változtatja meg, hanem az egész szervezeti dinamikát is befolyásolja. Az egyik legfontosabb tényező, melyre nagyobb hatással van a gamifikáció az a társadalmi kapcsolatok és a szervezeti kultúra erősítése.Összeségben megállapítható, hogy a gamifikáció egy hosszútávú stratégiai döntés, amely komoly előkészítést és költségvetést igényel. Kiépítéséhez elengedhetetlen, hogy a HR szakemberek folyamatos képzéseken vegyenek részt annak érdéekébben, hogy hatékonyabban alkalmazzák a gamifikációs technikákat, valamint, hogy folyamatosan frissítsék tudásukat az új trendek és innovációk terén.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Vezetés és Emberi Erőforrás Fejlesztés Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: emberi erőforrás menedzsment, Gamifikáció, kiválasztás, munkaerő, toborzás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jún. 28. 10:29
Utolsó módosítás: 2024. Jún. 28. 10:29

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet