Munkáltatói márkaépítés az SSC szektorban, a Fressnapf International Business Services vonatkozásában

Sipos Melinda (2023) Munkáltatói márkaépítés az SSC szektorban, a Fressnapf International Business Services vonatkozásában. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Sipos_Melinda_FA04BR.pdf] PDF
Sipos_Melinda_FA04BR.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Sipos_Melinda.pdf] PDF
BA_O_Sipos_Melinda.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (207kB)
[thumbnail of szakdolgozat-biralat-es-javaslat_Bakonyi_Mate_külső konzulens részére_Sipos_Melinda.pdf] PDF
szakdolgozat-biralat-es-javaslat_Bakonyi_Mate_külső konzulens részére_Sipos_Melinda.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (432kB)
[thumbnail of Sipos Melinda bírálat.pdf] PDF
Sipos Melinda bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (170kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a munkáltatói márkaépítés hatásait vizsgálom a szolgáltató, vagy más néven SSC szektoron belül. Napjainkban egyre több vállalat ismeri fel a munkáltatói márkaépítés jelentőségét, hiszen a megváltozott munkaerőpiaci és munkavállalói igények kihívást jelentenek a tehetséges jelöltek toborzásában és megtartásában. A szolgáltató központok számára is kulcsfontosságú, hogy vonzó képet alakítsanak ki magukról a munkaerőpiacon és képesek legyenek megkülönböztetni magukat a versenytársaiktól. Kutatásomban arra keresem a választ, hogy milyen a szektorral kapcsolatos általános vélekedés, illetve melyek azok a munkáltatói értékek, amelyek egyedivé és vonzóvá tesznek egy vállalatot a szektoron belül.Szekunder kutatásom során feldolgozom a munkáltatói márkaépítéssel kapcsolatos nemzetközi és hazai szakirodalmi forrásokat, bemutatom a munkáltatói márkaépítés során még napjainkban is gyakran alkalmazott eszközök és módszertanok elméleti hátterét. Továbbá, ismertetem a szolgáltatói modell működéséhez kapcsolódó fogalmi alapokat, illetve igyekszem a szektorra jellemző munkáltatói márkaépítéssel kapcsolatos bevált gyakorlatokat is feldolgozni.Primer kutatásban egy konkrét, a szolgáltató szektorban tevékenykedő vállalatot vizsgálok. Kérdőíves felmérésemben a Fressnapf International Business Services munkavállalói vettek részt, akik az SSC szektorral és munkáltatójukkal kapcsolatos kérdésekre válaszoltak. Elemzésemben kitérek a szolgáltató szektorral kapcsolatos benyomásaikra, a vállalat előzetes és jelenlegi megítélésére, illetve arra, hogy mi az, amit egyedinek tartanak a Fressnapf International Business Services munkáltatói értékajánlatában. Öt, előzetesen megfogalmazott hipotézisemet pedig statisztikai módszerek segítségével vizsgálom.Kutatásom legfontosabb tanulsága, hogy hosszútávon és tudatosan érdemes foglalkozni a munkáltatói márkaépítéssel. A vállalat külső megítélése és ismertsége kulcsfontosságú a minőségi jelöltek bevonzásában, viszont a munkáltatói értékajánlat beváltása és a munkavállalók elégedettségének megőrzése elengedhetetlen a hiteles kép fenntartásához.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Vezetés és Emberi Erőforrás Fejlesztés Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: employer branding, EVP, kérdőíves felmérés, munkáltatói értékajánlat, Munkáltatói márka, munkáltatói márkaépítés, SSC, szolgáltató központ
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jún. 28. 10:28
Utolsó módosítás: 2024. Jún. 28. 10:28

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet