Miriszlai Adrienn (2023) Az onboarding kihívásai a villamosmérnökök világában. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
Miriszlai_Adrienn_XY36ZM.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
SZTK_O_Miriszlai_Adrienn.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (204kB) |
|
PDF
MiriszlaiAdrienn.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (171kB) |
|
PDF
SZTK_B_Miriszlai_Adrienn.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom célja az volt, hogy bemutassa a villamosmérnökök észleléseit az onboarding során. Választ kaptam arra a kérdésre is, hogy mennyire van jelentősége az onboardingnak a vizsgált közösségben. Bemutattam hogyan fejlődött a folyamat az évek alatt és milyen összefüggés van a cég növekedés és az onboarding szükségessége között. Rávilágítottam arra hogy a folyamat mely részei működnek jól és hol vannak elakadások. Valamint fontosnak tartottam kikérni a kollégák véleményét, javaslatait, hogy még jobban az igényekre szabottan tudjon működni a beintegrálás, ezzel segítve a jövőbeni dolgozókat. Dolgozatomban először szakirodalmi háttér segítségével mutattam be az onboarding összetettségét, kezdve a fogalom meghatározásával, majd a munkavállalói életszakasz bemutatásával. Ezután a pre-onboarding jelentőségét fejtem ki és a Bauer modellt ismertetem. Maga a beillesztés egy hosszabb folyamat, ezért több szempont alapján mutattam be. Először magáról a beillesztés elméletéről írtam, majd a szereplőkről, feladatokról és az időtávlatról. Ezután a beilleszkedő egyénnel szembeni kommunikációról és ezek buktatóiról. Hozok gyakorlati példaként egy esettanulmányt is a beilleszkedés gyakorlatának alátámasztására. Majd az onboardingra hatást gyakorló mozgatóerőket fejtettem ki mint a COVID hatásai, ennek következményeként a digitalizáció, és azok a változások amik bekövetkeztek az elmúlt években a folyamatban, mint például a munkáltatói márka felértékelődése. Fontosnak tartottam a vizsgált közeg megismertetését, először a vállalkozást, majd pedig a célcsoportot mutattam be. A szervezet fejlődésével együtt fejlődött az onboarding is, ezért leírtam a kezdeti fázisra jellemző folyamatokat, majd a középidőre és végül napjainkra levetítve. A jelenlegi onboardingot teljes részletességgel szemléltettem. A kutatást fókuszcsoportos interjúk segítségével szerettem volna végezni, melynek során három csoportra osztottam a résztvevőket. Az első csoportban a legrégebbi dolgozók vannak, akik általánosságban gyakornok koruk óta a vállalatnál dolgoznak. A második csoportba azok a kollégák tartoznak akik körülbelül 5 éve jöttek a céghez, a harmadikba akik 2 évnél nem régebb óta dolgoznak itt. A három csoport elosztása megfelel az onboarding fejlődési fázisainak is. Sajnos a cég projekt alapú felépítése miatt nem sikerült megvalósítani a fókuszcsoportok létrehozását. A csoportbeosztás maradt a vizsgálat szempontjából, de mélyinterjúkat készítettem végül. Az első két csoportból 4-4, az utolsó csoportból 5 mérnökkel sikerült interjúk készítenem. A megkérdezettek közt szerepel két csoportvezető is akik más szemszögből látják az onboardingot. Az interjú során 31 kérdést tettem fel 6 kérdéscsoportot részletezve, minden csoport végén egy számszerűsíthető skálázós kérdéssel. A hat kérdéscsoport az onboarding előnyeire, hátrányaira, gyakorlatára, élményére, a COVID hatásaira, és megoldásokra irányultak. A kérdésekre adott válaszokat leíró jelleggel értékeltem, összehasonlítva a csoportok véleményeit. A kérdéscsoportok utolsó kérdéseire adott válaszokat csoport szinten átlagoltam és ezt az átlagot ábrázoltam grafikusan. Ezzel a módszerrel szemléltetni tudtam a csoportok véleménykülönbségét vagy akár egy-egy fejlődést.A fő kérdések megválaszolásán kívül, ami a legfontosabb, hogy a kutatásból nem csak a véleményüket ismertem meg, hanem a gondolataikat és ötleteiket is mellyel konstruktívan álltak a témához. Készítettem fejlesztési javaslatokat mint operatív mint onboarding élményt fokozó irányba. Ezekkel a javaslatokkal együtt tudjuk fejleszteni a meglévő folyamatot, meggyorsítva és könnyítve a beilleszkedést.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Vezetés és Emberi Erőforrás Fejlesztés Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | záródolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | beillesztés, digitalizáció, HR, kihívások, onboarding, villamosmérnök |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jún. 28. 10:28 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jún. 28. 10:28 |
Actions (login required)
Tétel nézet |