A mesterséges intelligencia szerepe és hatása a marketingben

Szőke Mátyás András (2023) A mesterséges intelligencia szerepe és hatása a marketingben. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szőke_Mátyás_SGRE2H.pdf] PDF
Szőke_Mátyás_SGRE2H.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Szőke_Mátyás.pdf] PDF
BA_O_Szőke_Mátyás.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (200kB)
[thumbnail of SzőkeMátyásAndrás.pdf] PDF
SzőkeMátyásAndrás.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (224kB)
[thumbnail of IMG_0002.pdf] PDF
IMG_0002.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A mesterséges intelligencia (MI) berobbanása minden területen megváltoztatta az erőviszonyokat, új lehetőségeket nyitott meg és átformálta a vállalkozások és a felhasználók életét is. A dolgozatomban a marketingre gyakorolt hatását kutattam úgy, hogy mind a két oldalt megvizsgáltam. Primer kutatásaim során először mélyinterjúkat készítettem marketing területen dolgozó szakemberekkel, így vállalati oldalról megtudhattuk, hogy optimista jövőt látnak az innováció terén, és fontosnak tartották leszögezni, hogy a megoldás az MI technológia és az emberi munka ötvözésében rejlik, nem pedig az emberi munkák gépekkel való leváltásában. Legnagyobb előnyként a gyorsaságot és a költséghatékonyságot emelték ki, viszont megjegyezték, hogy bár a legtöbb marketingtevékenységben képes egy megfelelő alapot készíteni az MI, ezek mindig emberi utómunkára szorulnak. A felhasználók szemszögét online kérdőív formájában vizsgáltam, ezekből kiderült, sokkal pontosabb és személyesebb ajánlatokat kapnak, viszont erősen érződik a digitális térben való nyomkövetés, amelyek mentén ezek az ajánlatok megtalálják őket. Szintén kérdéseket vet fel a felhasználók adatainak biztonsága, ezek beszerzése és használata. Azt is tapasztalhatjuk, hogy az átlag felhasználó szívesebben fordul problémájával emberi ügyfélszolgálathoz, mint chatbotokhoz. A szekunder kutatás során feldolgoztam a fogyasztók átalakulását, megtudhatjuk, hogy az utóbbi 80-90 évben mennyit alakult egy átlag vásárló, kezdve a kiszámítható fogyasztótól a tudatos vásárlóig. Olvashatunk a gépi tanulás hátteréről, a mesterséges és emberi intelligencia hasonlóságairól, valamint ezek gyakorlati alkalmazásairól. Az MI számos helyen bevethető, például a chatbotok az ügyfélszolgálatot erősítik, a keresőmotorok a termékajánlókat készítik, emellett szöveges, grafikai és képi anyagok készítésére szintén használják az technológiát. Megvizsgáltam a tradicionális és innovatív marketing különbségeit és utánajártam, hogy hogyan tud ember és gép a leghatékonyabban közösen dolgozni. A kutatásból látható, hogy a mesterséges intelligencia jövője tele van meglepetésekkel, bizonytalansággal, és némi aggodalommal. A vállalatoknak és a felhasználóknak is új a jelenség, így időre van szükség amíg egyensúlyba rendeződnek a dolgok.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment és Vállalkozás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: automatizáció - automatizálás, clienting (ügyfélközpontú marketing), innováció, marketing, mesterséges intelligencia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jún. 28. 10:28
Utolsó módosítás: 2024. Jún. 28. 10:28

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet