Szőke Mátyás András (2023) A mesterséges intelligencia szerepe és hatása a marketingben. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Szőke_Mátyás_SGRE2H.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Szőke_Mátyás.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (200kB) |
|
PDF
SzőkeMátyásAndrás.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (224kB) |
|
PDF
IMG_0002.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A mesterséges intelligencia (MI) berobbanása minden területen megváltoztatta az erőviszonyokat, új lehetőségeket nyitott meg és átformálta a vállalkozások és a felhasználók életét is. A dolgozatomban a marketingre gyakorolt hatását kutattam úgy, hogy mind a két oldalt megvizsgáltam. Primer kutatásaim során először mélyinterjúkat készítettem marketing területen dolgozó szakemberekkel, így vállalati oldalról megtudhattuk, hogy optimista jövőt látnak az innováció terén, és fontosnak tartották leszögezni, hogy a megoldás az MI technológia és az emberi munka ötvözésében rejlik, nem pedig az emberi munkák gépekkel való leváltásában. Legnagyobb előnyként a gyorsaságot és a költséghatékonyságot emelték ki, viszont megjegyezték, hogy bár a legtöbb marketingtevékenységben képes egy megfelelő alapot készíteni az MI, ezek mindig emberi utómunkára szorulnak. A felhasználók szemszögét online kérdőív formájában vizsgáltam, ezekből kiderült, sokkal pontosabb és személyesebb ajánlatokat kapnak, viszont erősen érződik a digitális térben való nyomkövetés, amelyek mentén ezek az ajánlatok megtalálják őket. Szintén kérdéseket vet fel a felhasználók adatainak biztonsága, ezek beszerzése és használata. Azt is tapasztalhatjuk, hogy az átlag felhasználó szívesebben fordul problémájával emberi ügyfélszolgálathoz, mint chatbotokhoz. A szekunder kutatás során feldolgoztam a fogyasztók átalakulását, megtudhatjuk, hogy az utóbbi 80-90 évben mennyit alakult egy átlag vásárló, kezdve a kiszámítható fogyasztótól a tudatos vásárlóig. Olvashatunk a gépi tanulás hátteréről, a mesterséges és emberi intelligencia hasonlóságairól, valamint ezek gyakorlati alkalmazásairól. Az MI számos helyen bevethető, például a chatbotok az ügyfélszolgálatot erősítik, a keresőmotorok a termékajánlókat készítik, emellett szöveges, grafikai és képi anyagok készítésére szintén használják az technológiát. Megvizsgáltam a tradicionális és innovatív marketing különbségeit és utánajártam, hogy hogyan tud ember és gép a leghatékonyabban közösen dolgozni. A kutatásból látható, hogy a mesterséges intelligencia jövője tele van meglepetésekkel, bizonytalansággal, és némi aggodalommal. A vállalatoknak és a felhasználóknak is új a jelenség, így időre van szükség amíg egyensúlyba rendeződnek a dolgok.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment és Vállalkozás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | automatizáció - automatizálás, clienting (ügyfélközpontú marketing), innováció, marketing, mesterséges intelligencia |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jún. 28. 10:28 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jún. 28. 10:28 |
Actions (login required)
Tétel nézet |