László Fanni (2023) Az influencerek világa és Z generációs megítélésük a szépségiparban. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
László_Fanni_ILJ5DX.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_László_Fanni.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (343kB) |
|
PDF
LászlóFanni.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (226kB) |
|
PDF
BA_B_László_Fanni.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (355kB) |
Absztrakt (kivonat)
Napjainkban már általánossá vált az a tény, hogy az emberek többsége akár több órán keresztül is képes a különféle közösségi média platformjaikon keresztül barátaikkal csevegni, tájékozódni egy adott érdeklődési körnek megfelelően, vagy esetleg vásárlási szokásaikat kielégíteni. Nem hiába került szakdolgozati témám középpontjába a „Z” generáció körében is elterjedt influencer marketing, amely tevékenységből adódó promóciós tartalmakkal már a legtöbben találkozhattunk a különböző újgenerációs közösségi média felületeken keresztül.Szakdolgozatom olvasása során betekintést nyerhet a fogyasztó először is a kutatásom elméleti hátterébe, amely során magyarázatot találhat arra, hogy mit is nevezünk közösségi médiának és melyek a leghírhedtebb social média platformjai 2023-ban. Az olvasók bővebb tájékoztatást kaphatnak az Instagram, a TikTok és a Youtube bemutatásáról és a rajtuk történő tartalomgyártásról is. Továbbá írásomban az online marketing definíciója és annak szerepe is megtalálható a mai társadalmat tekintve, illetve a „Z” generáció tagjainak meghatározását, akik napi rendszerességgel, előszeretettel használják ki ezen befolyásoló marketing adta lehetőségeket. A témámból adódóan nagy szerepet kapott az influencer szakma bemutatása is, hiszen a tartalomgyártók munkájának elemzésére nagy figyelmet szenteltem kutatásom során. Habár ezen karrier több területet is érinthet, az elméleti részben a fogyasztók a beauty influencerek leírásával találkozhatnak bővebben, hiszen kutatásomban a szépségipar területén készített promóciós tartalmak reklámozásával foglalkoztam. Szakdolgozatomban információk nyerhetők ki a partneri együttműködések létrejöttéről és a különféle fizetett tartalmakról is.Mivel kutatásom sikerességét nagyban befolyásolta a korombéliek véleménye, és az általuk alkotott nézetek a szépségipar területén működő influencer marketinggel kapcsolatban, egy általam készített online kérdőív eredményeinek elemzése is megtalálható szakmunkámban a témához kapcsolódóan. A kapott válaszok kapcsán behatárolható, hogy mennyire is hatékony a tartalomgyártók által végzett marketing tevékenység a fiatalság körében, és mennyire jutnak el hozzájuk a reklámozott termékekről szóló videó-, vagy képanyagok a közösségi média platformok segítségével. Végül pedig olvasható tartalom arról is, hogy a kérdőívem válaszadói körében milyen mértékben folyásolja be vásárlási szokásaikat a reklámozott tartalmak, és az eredmények tekintetében milyen javaslatokat is fogalmaztam meg.A fentebb említettek mellett, az olvasói közönség találkozhat – egy közel fél milliós követői táborral rendelkező tartalomgyártó - Ómolnár Nellivel készített interjúval is írásomban, amelyben megismerhető például az influencerek tevékenységének háttér munkálatai egy promóciós tartalom elkészítése során. Bővebben, mennyi időt vesz igénybe ezen videók/képek elkészítése, milyen elő-, utó- és közbeni munkákkal jár ez a szakma. Nelli kapcsán olvasható tartalom arról is, hogy az influencer karrierből kifolyólag milyen előnyök és hátrányok származhatnak, illetve milyen célkitűzések fogalmazhatók meg a szakmát illetően a jövőt tekintve. Fontosnak tartottam kitekinteni afelé is, hogy a fogyasztók mi alapján választják meg kedvenc véleményvezéreiket, amik alapján meghatározhatók legfőbb alapelvárásaik is feléjük. Végül pedig következtetéseim találhatók meg a kvalitatív és kvantitatív kutatás által kapott eredmények kapcsán, illetve szakdolgozati munkám összefoglalása is pár sorban.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment és Vállalkozás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 21. század, közösségi média, online marketing, piacbefolyásolás, Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jún. 28. 10:27 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jún. 28. 10:27 |
Actions (login required)
Tétel nézet |