Móczár Judit (2023) A Dentsu Hungary online onboarding programjának finomhangolására tett javaslatok. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Móczár_Judit_OG1PD.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Móczár_Judit.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (257kB) |
|
PDF
szakdolgozat-biralat_2023_Moczar_Judit.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (169kB) |
|
PDF
szakdolgozat-biralat-es-javaslat_2021-szeptembertol_külső konzulens részére.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (373kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatomban olyan aktuális problémát vizsgálok, mint vállalati onboarding rendszer kialakítása. Összefoglalom, hogy a Dentsu Hungary számára milyen az online onboarding rendszer finomhangolására alkalmas „összetevőket” tártam fel. A szekunder kutatási részt az onboarding keretrendszerére építettem fel, ami a téma feldolgozása szempontjából elengedhetetlen. A definiciók alapján a vállalati onboarding egy alapvető folyamat, amely a munkaerő menedzsmentnek egy kulcsfontosságú része. Ez a folyamat foglalkozik az új alkalmazottak fogadásával, beillesztésével és felkészítésével, hogy sikeresen és hatékonyan tudjanak bekapcsolódni a vállalat tevékenységeibe. Az onboarding nem csupán az új munkatársak bevezetését jelenti a vállalati struktúrába és kultúrába, hanem magában foglalja azokat a lépéseket is, amelyek segítenek az új alkalmazottaknak a lehető leggyorsabban produktívvá és elkötelezetté válni.(Bauer, 2013)(Chillakuri, 2022) Összehasonlítottam a hagyományos onboarding rendszeret az online onboarding rendszerrel. Számos eltérést állapítottam meg, kifejtve előnyeiket és hátrányaikat. Hagyományos onboarding előnye például a személyes kapcsolat, a közvetlen visszajelzés, a szervezeti kultúra átadása, míg az online onboarding előnye a rugalmas hozzáférés, az összemérhetőség, a költséghatékonyság. A hagyományos onboarding program hátrányai között lehet említeni az időigenyességét, kevésbé rugalmasan szervezhető, magasabbak a költségei, míg az online onboarding hátrányai közt szerepelhet a nehezebben lehet személyes kapcsolatot kialakítani általa, technikai akadályok merülhetnek fel, és igényel a kitöltő részéről önálló tanulásra való hajlamot. Primer kutatásomat a szekunder kutatással összhangban próbáltam elkészíteni, amelynek speciális témája a jelenlegi munkahelyemen felmerülő egyik problémának megoldásához fog hozzájárulni reményeim szerint. A Dentsu Hungary belső onboarding rendszerének tökéletesítésére és finomhangolására egy kérdőíves kutatást készítettem. A kérdőívet a 44 lehetséges kitöltőből 25 válaszadó került ki, mai körülbelül 57% válaszadási arányt jelent. Az elemzésemben vizsgáltam a Dentsu Hungary online onboarding programját a 30 év alatti munkavállalók szemszögéből. Az Y és Z generáció tagjai, akik ebben a kérdőívben nagy számban képviselték magukat, egyedi igényekkel és preferenciákkal rendelkeznek, amelyeket az onboarding folyamatnak figyelembe kell vennie. Megállapíthatom, hogy az onboarding folyamat sikere szorosan összefügg a fiatal munkavállalók elvárásaival és az általuk preferált tanulási stílusokkal. A korábban bemutatott elemzésekben úgy tűnik a Dentsu Hungary az onboarding programját a fiatalok hasznosabbnak találják. A generációs különbségek figyelembevétele az onboarding program kialakítása során lényeges, mivel különböző korosztályok eltérő elvárásokkal, tanulási stílusokkal és kommunikációs preferenciákkal rendelkeznek. Egy hatékony onboarding programnak alkalmazkodnia kell ezekhez a különbségekhez, hogy minden új munkatárs számára biztosítsa a sikeres beilleszkedést és a gyors teljesítménynövekedést. A generációs különbségek megértése lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy személyreszabottabb, relevánsabb és hatékonyabb onboarding élményt nyújtsanak, ami növeli az alkalmazottak elkötelezettségét és elégedettségét. Az onboarding folyamaton túllépve a vállalat életében a generációs különbségek vizsgálata kulcsfontosságú a modern munkahelyeken, mivel különböző generációk eltérő értékekkel, attitűdökkel és munkastílusokkal rendelkeznek. Ez a megértés segít a szervezeteknek hatékonyabb kommunikációt, munkaerő-kezelést és csapatdinamikát kialakítani. A kutatás során néhány területre érkeztek konkrét észrevételek amelyek javíthatják az onboarding rendszert és a finomhangolás lehetséges területei lehetnek: a szervezeti struktúra, beleértve a csapatok leosztását és a kulcsemberek bemutatását a cégen belüli különböző folyamatok, így a média és kreatív illetve backoffice működésének részletesebb ismertetésére. a folyamatok és a cégek működésének megismerése, mint például a dokumentumkezelési folyamatok, az egyes munkakörökhöz kapcsolódó feladatok, felelősségi körök és a mindennapi adminisztrációs feladatokhoz kapcsolódó segítség A munkakörökhöz szorosan kapcsolódó anyagok jobb áttekinthetőségét és a specifikus munkafolyamatokra vonatkozó tréningek Finomhangolási javaslatra a harmadik cselekvési tervet ajánlom, mert leginkább ez segítene szerintem a Dentsu Hungarynak. Ezek a javaslatok rávilágítanak arra, hogy a válaszadók milyen irányban látnák szívesen az onboarding program fejlesztését, törekedve a részletes és pozícióspecifikus információkra, valamint a gyakorlati segítségnyújtásra a sikeres beilleszkedés érdekében.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment és Vállalkozás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | kérdőíves felmérés, munkaerő, onboarding, online onboarding, Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jún. 28. 10:27 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jún. 28. 10:27 |
Actions (login required)
Tétel nézet |