Szakács Dóra Anna (2023) A Z generáció felé történő munkaadói márkaépítés a Raiffeisen Banknál. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Szakács_Dóra_Anna_ECFIYE.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. November 15.. Download (1MB) |
|
PDF
Titkosítási kérelem_Szakács Dóra Anna_ECFIYE.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (370kB) |
|
PDF
BA_O_Szakács_Dóra_Anna.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. November 15.. Download (153kB) |
|
PDF
szakdolgozat-biralat_GM Szakács Dóra Anna.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (73kB) |
|
PDF
BA_B_Szakács_Dóra_Anna.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Ez a szakdolgozat a Z generáció felé történő munkaadói márkaépítés témakörének vizsgálatát tűzte ki célul, kimondottan a nagyvállalatok vonatkozásában, azokon belül is a Raiffeisen Bank Zrt.-re összpontosítva. Célja, hogy bemutassa a témával kapcsolatban felmerülő nehézségeket és kihívásokat, melyeket ez a nemzedék a Raiffeisen Bank elé állít. A fő állítás a témával kapcsolatban az volt, hogy a Raiffeisen számos nehézséggel áll szemben a Z generációval kapcsolatban. Ezek a nehézségek pedig nem csak a toborzás és kiválasztás során mutatkoznak, hanem a szervezetben való tartózkodás folyamán is. Ennek a felvetésnek a bizonyítására kézült el a kutatás. A kutatás kvalitatívmódszerrel, kérdőív segítségével történt. Ennek a során a közvetlen bankfióki kollégák és a HR osztály egy pályakezdők toborzásával foglalkozó munkatársa vettek rész. Ennek eredményeképpen hat Z generációs fiatal véleményét állítja szembe a HR tapasztalataival a dolgozat, illetve egy két főből álló Y generációs kontrollcsoport segítségével került megállapításra a két egymást követő generáció közötti eltérés. Ennek kivitelezéséhez két interjú készült, melynek eredményei által könnyedén összehasonlíthatóvá váltak a csoportok értékei és véleményei. A kutatás eredményeképpen elmondható, hogy a Raiffeisen Bank esetében aktív employer branding figyelhető meg, emellett pedig tisztában vannak a fiatal munkavállalók elvárásaival és igényeivel is. A fiatalok nagyrészt elégedettek a munkahelyükkel, de találnak kifogásolható dolgokat azzal kapcsolatban. A két generáció tekintetében vannak eltérések a preferenciákat illetően, azonban ezek egyáltalán nem áthidalhatatlanok. Összességében végül kiderült, hogy vannak nehézségek a Bank szempontkából a fiatalabb generációval szemben, de úgy gondolják, hogy megfelelő kommunikáció és igény kielégítés segítségével ezek könnyedén kiküszöbölhetőek.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Vezetés és Emberi Erőforrás Fejlesztés Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | bank, márkaépítés, munkavállaló, nagyvállalatok, Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jún. 28. 10:27 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jún. 28. 10:27 |
Actions (login required)
Tétel nézet |