A Z generáció felé történő munkaadói márkaépítés a Raiffeisen Banknál

Szakács Dóra Anna (2023) A Z generáció felé történő munkaadói márkaépítés a Raiffeisen Banknál. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakács_Dóra_Anna_ECFIYE.pdf] PDF
Szakács_Dóra_Anna_ECFIYE.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. November 15..

Download (1MB)
[thumbnail of Titkosítási kérelem_Szakács Dóra Anna_ECFIYE.pdf] PDF
Titkosítási kérelem_Szakács Dóra Anna_ECFIYE.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (370kB)
[thumbnail of BA_O_Szakács_Dóra_Anna.pdf] PDF
BA_O_Szakács_Dóra_Anna.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. November 15..

Download (153kB)
[thumbnail of szakdolgozat-biralat_GM Szakács Dóra Anna.pdf] PDF
szakdolgozat-biralat_GM Szakács Dóra Anna.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (73kB)
[thumbnail of BA_B_Szakács_Dóra_Anna.pdf] PDF
BA_B_Szakács_Dóra_Anna.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Ez a szakdolgozat a Z generáció felé történő munkaadói márkaépítés témakörének vizsgálatát tűzte ki célul, kimondottan a nagyvállalatok vonatkozásában, azokon belül is a Raiffeisen Bank Zrt.-re összpontosítva. Célja, hogy bemutassa a témával kapcsolatban felmerülő nehézségeket és kihívásokat, melyeket ez a nemzedék a Raiffeisen Bank elé állít. A fő állítás a témával kapcsolatban az volt, hogy a Raiffeisen számos nehézséggel áll szemben a Z generációval kapcsolatban. Ezek a nehézségek pedig nem csak a toborzás és kiválasztás során mutatkoznak, hanem a szervezetben való tartózkodás folyamán is. Ennek a felvetésnek a bizonyítására kézült el a kutatás. A kutatás kvalitatívmódszerrel, kérdőív segítségével történt. Ennek a során a közvetlen bankfióki kollégák és a HR osztály egy pályakezdők toborzásával foglalkozó munkatársa vettek rész. Ennek eredményeképpen hat Z generációs fiatal véleményét állítja szembe a HR tapasztalataival a dolgozat, illetve egy két főből álló Y generációs kontrollcsoport segítségével került megállapításra a két egymást követő generáció közötti eltérés. Ennek kivitelezéséhez két interjú készült, melynek eredményei által könnyedén összehasonlíthatóvá váltak a csoportok értékei és véleményei. A kutatás eredményeképpen elmondható, hogy a Raiffeisen Bank esetében aktív employer branding figyelhető meg, emellett pedig tisztában vannak a fiatal munkavállalók elvárásaival és igényeivel is. A fiatalok nagyrészt elégedettek a munkahelyükkel, de találnak kifogásolható dolgokat azzal kapcsolatban. A két generáció tekintetében vannak eltérések a preferenciákat illetően, azonban ezek egyáltalán nem áthidalhatatlanok. Összességében végül kiderült, hogy vannak nehézségek a Bank szempontkából a fiatalabb generációval szemben, de úgy gondolják, hogy megfelelő kommunikáció és igény kielégítés segítségével ezek könnyedén kiküszöbölhetőek.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Vezetés és Emberi Erőforrás Fejlesztés Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bank, márkaépítés, munkavállaló, nagyvállalatok, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jún. 28. 10:27
Utolsó módosítás: 2024. Jún. 28. 10:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet