Mezei Ádám (2023) A gyógyszervállalatok marketingkommunikációs eszköztárának adaptációja a Z generáció a magyar fogyasztói piacon való megjelenéséhez. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Mezei_Ádám_BLI70K.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Mezei_Ádám.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (205kB) |
|
PDF
Mezei Ádám szakdolgozat-biralat_2023 december.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (229kB) |
|
PDF
BA_B_Mezei_Ádám.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (126kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom során a marketingkommunikáció témakörét vizsgáltam meg alaposabban, arra keresve a választ, hogy a gyógyszeripari vállalatok milyen kommunikációs eszközöket használnak, annak érdekében, hogy a Z generációt is sikeresen megszólítsák.Az első fejezetben a magyar médiapiac 2022-2023-as teljesítményét tekintettem át, azzal a céllal, hogy megismertessem, milyen eszközöket használhatnak ma a vállalatok a sikeres megszólítás érdekében, és melyik vállalat, milyen arányban használja a különböző lehetőségeket. Megnéztem milyen nagyobb trendek jellemezték és befolyásolták a piacot 2022-ben, az egyes részterületeket milyen trendek alakították, milyen változásokon mentek keresztül az évek során, és a piac mire helyezi a hangsúlyt jelenleg.A következő fejezetben közelebbről megvizsgáltam, hogy mi alapján lehet a generációkat elkülöníteni, hogyan alakult ki a Z generáció, mint fogalom. Majd a szakirodalmi források, kutatások, és szakmai cikkek segítségével összegyűjtöttem, milyen főbb tulajdonságok jellemzik őket, amikor összességében beszélünk a Z generációról. Olyan rájuk jellemző tulajdonságokat gyűjtöttem össze, amivel egy vállalat számára le lehet írni érdeklődési körüket, őket foglalkoztató témákat, olyan attitűdöket, amelyek segítségével felállítható róluk egy személyiség leírás. Fogyasztói magatartásuk is fontos annak megértése érdekében, hogy egyik vállalat vagy termék miért sikeres az ő szemükben, egy másik pedig miért bukik meg. Vállalatoknak miket kell figyelembe venniük, ha a Z generációt gondolják célcsoportnak, miket tart fontosnak egy Z generációs a termék kapcsán, és mi a fontos számára a vállalat kapcsán.Majd a következő fejezetben a gyógyszeripari kommunikációra helyeztem a hangsúlyt. Ennek vizsgálatához elengedhetetlen, hogy néhány gyógyszeripari hirdetési sajátosságot is alaposabban megismerjek, amik szükségesek a szigorúan szabályozott kommunikációk megértésében. Három mai gyógyszerreklámon keresztül vizsgáltam végig, hogy a kommunikációjuk során milyen elemeket használnak annak érdekében, hogy a Z generációt is megszólítsák, személyes véleményemmel, tapasztalataimmal kiegészítve.Végül saját kutatásom során interjúkat készítettem a három oldal egy-egy szereplőjével. Az interjúk során arra törekedtem, hogy ez a három terület az interjúkon keresztül összekapcsolódjanak, és bár minden alany számára egyéni kérdésekkel készültem, a fő irányvonalak azonosak voltak, annak érdekében, hogy a hipotézisemről kellően megbizonyosodjak. Mind a három szereplő esetében voltak olyan egyénre szabott kérdéseim, amik szorosan kapcsolódnak a témához, azonban a legalaposabb választ és véleményt csak az ő szemszögükből kaphattam meg. Az előzetes kutatások és az interjúk során kialakult összkép alapján érdemes minél színesebb marketing mixet alkalmazni a sikeres megszólítás érdekében, és a legfontosabb tanulság, hogy nem elég a platform jó megválasztása. A jól megválasztott platform csupán egy kiindulópont a sikeres kampányhoz, ezt a platformot egyedi és kitűnő tartalommal kell megtölteni, annak érdekében, hogy a kommunikáció kellően informatív és feltűnő legyen, amellett, hogy aki a hirdetéssel találkozik, személyes interakciónak érezze azt. A lehetőségek tárháza óriási, ezek sikeres kombinálására nem létezik egyetlen megoldás, változatos kombinálásuk azonban elősegíti a figyelem kivívását a fiatalok körében is. A tartós siker eléréséhez azonban elengedhetetlen alapkövetelmény a termék megbízhatósága, a minősége, illetve a márka és a vállalat önazonossága.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment és Vállalkozás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fogyasztói magatartás, gyógyszeripar, gyógyszermarketing, marketing-kampány, médiafogyasztási szokások, médiapiac, Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jún. 28. 10:27 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jún. 28. 10:27 |
Actions (login required)
Tétel nézet |