A gyógyszervállalatok marketingkommunikációs eszköztárának adaptációja a Z generáció a magyar fogyasztói piacon való megjelenéséhez

Mezei Ádám (2023) A gyógyszervállalatok marketingkommunikációs eszköztárának adaptációja a Z generáció a magyar fogyasztói piacon való megjelenéséhez. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Mezei_Ádám_BLI70K.pdf] PDF
Mezei_Ádám_BLI70K.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Mezei_Ádám.pdf] PDF
BA_O_Mezei_Ádám.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (205kB)
[thumbnail of Mezei Ádám szakdolgozat-biralat_2023 december.pdf] PDF
Mezei Ádám szakdolgozat-biralat_2023 december.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (229kB)
[thumbnail of BA_B_Mezei_Ádám.pdf] PDF
BA_B_Mezei_Ádám.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (126kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom során a marketingkommunikáció témakörét vizsgáltam meg alaposabban, arra keresve a választ, hogy a gyógyszeripari vállalatok milyen kommunikációs eszközöket használnak, annak érdekében, hogy a Z generációt is sikeresen megszólítsák.Az első fejezetben a magyar médiapiac 2022-2023-as teljesítményét tekintettem át, azzal a céllal, hogy megismertessem, milyen eszközöket használhatnak ma a vállalatok a sikeres megszólítás érdekében, és melyik vállalat, milyen arányban használja a különböző lehetőségeket. Megnéztem milyen nagyobb trendek jellemezték és befolyásolták a piacot 2022-ben, az egyes részterületeket milyen trendek alakították, milyen változásokon mentek keresztül az évek során, és a piac mire helyezi a hangsúlyt jelenleg.A következő fejezetben közelebbről megvizsgáltam, hogy mi alapján lehet a generációkat elkülöníteni, hogyan alakult ki a Z generáció, mint fogalom. Majd a szakirodalmi források, kutatások, és szakmai cikkek segítségével összegyűjtöttem, milyen főbb tulajdonságok jellemzik őket, amikor összességében beszélünk a Z generációról. Olyan rájuk jellemző tulajdonságokat gyűjtöttem össze, amivel egy vállalat számára le lehet írni érdeklődési körüket, őket foglalkoztató témákat, olyan attitűdöket, amelyek segítségével felállítható róluk egy személyiség leírás. Fogyasztói magatartásuk is fontos annak megértése érdekében, hogy egyik vállalat vagy termék miért sikeres az ő szemükben, egy másik pedig miért bukik meg. Vállalatoknak miket kell figyelembe venniük, ha a Z generációt gondolják célcsoportnak, miket tart fontosnak egy Z generációs a termék kapcsán, és mi a fontos számára a vállalat kapcsán.Majd a következő fejezetben a gyógyszeripari kommunikációra helyeztem a hangsúlyt. Ennek vizsgálatához elengedhetetlen, hogy néhány gyógyszeripari hirdetési sajátosságot is alaposabban megismerjek, amik szükségesek a szigorúan szabályozott kommunikációk megértésében. Három mai gyógyszerreklámon keresztül vizsgáltam végig, hogy a kommunikációjuk során milyen elemeket használnak annak érdekében, hogy a Z generációt is megszólítsák, személyes véleményemmel, tapasztalataimmal kiegészítve.Végül saját kutatásom során interjúkat készítettem a három oldal egy-egy szereplőjével. Az interjúk során arra törekedtem, hogy ez a három terület az interjúkon keresztül összekapcsolódjanak, és bár minden alany számára egyéni kérdésekkel készültem, a fő irányvonalak azonosak voltak, annak érdekében, hogy a hipotézisemről kellően megbizonyosodjak. Mind a három szereplő esetében voltak olyan egyénre szabott kérdéseim, amik szorosan kapcsolódnak a témához, azonban a legalaposabb választ és véleményt csak az ő szemszögükből kaphattam meg. Az előzetes kutatások és az interjúk során kialakult összkép alapján érdemes minél színesebb marketing mixet alkalmazni a sikeres megszólítás érdekében, és a legfontosabb tanulság, hogy nem elég a platform jó megválasztása. A jól megválasztott platform csupán egy kiindulópont a sikeres kampányhoz, ezt a platformot egyedi és kitűnő tartalommal kell megtölteni, annak érdekében, hogy a kommunikáció kellően informatív és feltűnő legyen, amellett, hogy aki a hirdetéssel találkozik, személyes interakciónak érezze azt. A lehetőségek tárháza óriási, ezek sikeres kombinálására nem létezik egyetlen megoldás, változatos kombinálásuk azonban elősegíti a figyelem kivívását a fiatalok körében is. A tartós siker eléréséhez azonban elengedhetetlen alapkövetelmény a termék megbízhatósága, a minősége, illetve a márka és a vállalat önazonossága.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment és Vállalkozás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Pecze Krisztina
Belső
főiskolai docens; Menedzsment és Vállalkozás Tanszék; PSZK
Tell-Prantner Mária
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói magatartás, gyógyszeripar, gyógyszermarketing, marketing-kampány, médiafogyasztási szokások, médiapiac, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jún. 28. 10:27
Utolsó módosítás: 2024. Jún. 28. 10:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet