Szilágyi László (2023) Mesterséges Intelligencia az oktatásban. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Szilágyi_László_V7K1CJ.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
BA_O_Szilágyi_László.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (153kB) |
|
PDF
bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (652kB) |
|
PDF
Szilágyi László szakdolgozat-biralat-es-javaslat 2023.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (352kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatban bemutatom a szakirodalom átfogó elemzésével a Mesterséges Intelligencia oktatásban betöltött szerepét a napjainkban. A dolgozat során először megvizsgálom mi a közös nevező pont az oktatás és a Mesterséges Intelligencia területében, majd ennek a vizsgálatát követően röviden bemutatom a jelenlegi oktatási rendszert, hogyan alakult ki és hogy mik a gyenge pontjai. Majd egy történelmi áttekintés következik a Mesterséges Intelligencia kapcsán, amiben megmutatom, hogy a Mesterséges Intelligencia gondolata már a számítástechnika hajnalán megszületett és foglalkoztatta az embereket. A történelem során folyamatosan megvoltak azok a törekvések, hogy ezt a folyamatosan fejlődő tudományterületet hogyan lehetne hatékonyan felhasználni a tanulási folyamtok felgyorsítására vagy könnyebbé tételére. A dolgozatban bemutatom a főbb területeit a Mesterséges Intelligenciának és hogy azokat miként használják fel az oktatásban napjainkban. Az egyik ilyen kiemelkedően hasznos terület az az iskolai vagy akár online kurzusok során a lemorzsolódás valószínűségének előrejelzése, aminek a legfontosabb eszköze a gépi tanulás. Ilyen fajta algoritmusokat használnak több helyen is világon középiskolákban és egyetemeken is. A BGE is folytatott egy ilyen felmérést, amiben különböző szempontok alapján bemutatták mekkora a hallgatók esélye a diploma megszerzésére. Továbbá szó van az Intelligens Oktatói rendszerekről működéséről is, amelyek nagy nyelvi modellek alapján működnek többek között és egy valós párbeszéd élményt is nyújthat a tanulóknak, akik közvetlen kérdéseket is tehetnek fel nekik az adott témával kapcsolatban, amire azonnali visszajelzést is tudnak kapni. Nem mehetünk el még a különböző mindenki által használható Chatbotok mellett sem, amelyek legnagyobb képviselője a ChatGPT. Bemutatom, hogyan lehet ezeket az eszközöket az oktatás során etikusan és konstruktívan használni. A dolgozat végén kitérek a tanárok helyzetére is a folyamatosan fejlődő digitális környezetben, illetve, hogy ezeket a technológiai újításokat miképpen kell kezelni és felhasználni
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 21. század, digitális technológia, felsőoktatás, mesterséges intelligencia, oktatástechnológia |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jún. 28. 10:27 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jún. 28. 10:27 |
Actions (login required)
Tétel nézet |