Mesterséges Intelligencia az oktatásban

Szilágyi László (2023) Mesterséges Intelligencia az oktatásban. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szilágyi_László_V7K1CJ.pdf] PDF
Szilágyi_László_V7K1CJ.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of BA_O_Szilágyi_László.pdf] PDF
BA_O_Szilágyi_László.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (153kB)
[thumbnail of bírálat.pdf] PDF
bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (652kB)
[thumbnail of Szilágyi László szakdolgozat-biralat-es-javaslat 2023.pdf] PDF
Szilágyi László szakdolgozat-biralat-es-javaslat 2023.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (352kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatban bemutatom a szakirodalom átfogó elemzésével a Mesterséges Intelligencia oktatásban betöltött szerepét a napjainkban. A dolgozat során először megvizsgálom mi a közös nevező pont az oktatás és a Mesterséges Intelligencia területében, majd ennek a vizsgálatát követően röviden bemutatom a jelenlegi oktatási rendszert, hogyan alakult ki és hogy mik a gyenge pontjai. Majd egy történelmi áttekintés következik a Mesterséges Intelligencia kapcsán, amiben megmutatom, hogy a Mesterséges Intelligencia gondolata már a számítástechnika hajnalán megszületett és foglalkoztatta az embereket. A történelem során folyamatosan megvoltak azok a törekvések, hogy ezt a folyamatosan fejlődő tudományterületet hogyan lehetne hatékonyan felhasználni a tanulási folyamtok felgyorsítására vagy könnyebbé tételére. A dolgozatban bemutatom a főbb területeit a Mesterséges Intelligenciának és hogy azokat miként használják fel az oktatásban napjainkban. Az egyik ilyen kiemelkedően hasznos terület az az iskolai vagy akár online kurzusok során a lemorzsolódás valószínűségének előrejelzése, aminek a legfontosabb eszköze a gépi tanulás. Ilyen fajta algoritmusokat használnak több helyen is világon középiskolákban és egyetemeken is. A BGE is folytatott egy ilyen felmérést, amiben különböző szempontok alapján bemutatták mekkora a hallgatók esélye a diploma megszerzésére. Továbbá szó van az Intelligens Oktatói rendszerekről működéséről is, amelyek nagy nyelvi modellek alapján működnek többek között és egy valós párbeszéd élményt is nyújthat a tanulóknak, akik közvetlen kérdéseket is tehetnek fel nekik az adott témával kapcsolatban, amire azonnali visszajelzést is tudnak kapni. Nem mehetünk el még a különböző mindenki által használható Chatbotok mellett sem, amelyek legnagyobb képviselője a ChatGPT. Bemutatom, hogyan lehet ezeket az eszközöket az oktatás során etikusan és konstruktívan használni. A dolgozat végén kitérek a tanárok helyzetére is a folyamatosan fejlődő digitális környezetben, illetve, hogy ezeket a technológiai újításokat miképpen kell kezelni és felhasználni

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 21. század, digitális technológia, felsőoktatás, mesterséges intelligencia, oktatástechnológia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jún. 28. 10:27
Utolsó módosítás: 2024. Jún. 28. 10:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet