A fogyasztói trendek és fogyasztói magatartás elemzése, a Velencei-tó térségi turisztikai szolgáltatások vonatkozásában

Réti Flóra (2023) A fogyasztói trendek és fogyasztói magatartás elemzése, a Velencei-tó térségi turisztikai szolgáltatások vonatkozásában. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Réti_Flóra_GFANBO.pdf] PDF
Réti_Flóra_GFANBO.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of BA_O_Réti Flóra.pdf] PDF
BA_O_Réti Flóra.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (262kB)
[thumbnail of RétiFlóra.pdf] PDF
RétiFlóra.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (211kB)
[thumbnail of Szakdolgozat bírálat_Réti Flóra.pdf] PDF
Szakdolgozat bírálat_Réti Flóra.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Jelen szakdolgozat vizsgálatának középpontjában a turizmus ágazatban megfigyelhető fogyasztói magatartás és fogyasztói trendek állnak. A megfigyelés helyszíne a Velencei-tó turisztikai térsége. A dolgozat elején, a szakirodalmi összefoglalás keretein belül meghatározásra kerül a turizmus fogalmi keretrendszere, a turisztikai szolgáltatások sajátos jellemzőivel kiegészítve. Bemutatásra kerülnek a globális és hazai turisztikai trendek. Ezt követi a fogyasztói magatartás elemzése, a magatartást befolyásoló tényezők feltárása. Meghatározásra kerülnek trendek hatására kialakuló fogyasztói csoportok. A dolgozat második felében a primer kutatási eredmények kerülnek bemutatásra. Elsőként az általános utazási szokások vizsgálati eredményeinek, majd a Velencei-tó turizmusával kapcsolatban tett megállapítások kifejtése következik. A hangsúly ebben a részben, a Velencei-tó térségének turisztikai vonzerejére, a turisztikai szolgáltatások minőségére, esetleges fejlesztési lehetőségekre helyeződik. Végezetül bemutatásra kerül pár helyi példa arról, milyen eszközökkel próbálják áthidalni a mikrovállalkozások a szezonalitás okozta nehézségeket.Végezetül pedig a Velencei-tó turizmusának vonzerőfejlesztési lehetőségei kerülnek összefoglalásra.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: desztinációmenedzsment, fogyasztói magatartás, fogyasztói trendek, turisztikai szolgáltatás, vonzerőfejlesztés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jún. 28. 10:27
Utolsó módosítás: 2024. Jún. 28. 10:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet