Shkolnikov Péter (2023) Fesztiválmarketing: Történelem és Marketing Eszközök. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Shkolnikov_Peter_GB8OTM.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Shkolnikov_Peter.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (191kB) |
|
PDF
SPszakdolgozat_MSZkülsőkonzulens.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
|
PDF
Shkolnikov Péter.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (168kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom a fesztiválmarketing és a fesztiválok témája köré íródott. Szerepel benne egy áttekintés a fesztiválokról, mint szórakoztatóipari és kulturális rendezvényekről a történelem során, külön kitérve a magyar fesztiválok történelmére és arra, mi előzte meg az Európa-szintű fesztiválokat, amiket ma mindannyian ismerünk, és rengeteg magyar és külföldi látogatót vonzanak minden évben.Dolgozatomban nagy hangsúlyt fektetek arra, hogy bemutassam, hogy egy fesztivál marketingje, PR-ja, brandje és ezeknek a létrehozása és menedzselése mennyire komplex és sokrétű feladat, főleg napjaink felgyorsult és folyamatosan változó világában. Különböző marketingmixek és szolgáltatásmixek összefűlése elengedhetetlen ahhoz, hogy egy fesztiválnak sikeres marketingkampánya legyen, ami az első lépés a sikerhez.Dolgozatomban lebontom a különböző marketingeszközöket, amiket egy fesztivál kampánya során használnak, illetve megvizsgálom ezeket különböző marketing mixek megközelítéseiből, mint a klasszikus 4P mix, mind a modernebb 4E mix szempontjából. Fontosnak tartottam, hogy friss adatokat gyűjtsek, amit Google-kérdőív létrehozásával és terjesztésével hajtottam végre, ahol fesztivállátogatáshoz kapcsolatos kérdéseket tettem fel, valamint arra voltam kíváncsi, hogy különböző marketing és PR eszközök közül a kitöltők melyiket tartják fontosnak.A kérdőív tartalmazott kérdéseket azzal kapcsolatban is, hogy milyen platformról tájékozódnak a kitöltők, mivel ez kulcsfontosságú egy rendezvény marketingje során, különösen a fiatalabb generáció elérése szempontjából. Kérdőívem gerincét egy felmérés adta, ahol két híres, de nagyrészt hazai közönséget vonzó fesztiválról kérdeztem a kitöltőket, nevezetesen a Strand és az EFOTT fesztiválokról, majd ezeket összesítettem, hogy egy teljesebb képet kapjak a kitöltők fesztivállátogatási, informálódási szokásairól, illetve arról, hogy miként értékelik ezt a két hazai fesztivált.Az adatokat analízisnek alávetve levontam következtetéseket, amiket integráltam a dolgozatomba. Sajnos a kérdőív a rendelkezésemre álló idő, illetve korlátozott források miatt nem reprezentatív, így messzemenő, általános következtetéseket nem lehet levonni belőle, viszont így is úgy gondolom, hogy a dolgozat témájához értékes és érdekes adatot sikerült gyűjtenem, amit jól tudtam integrálni az általam felvetett kutatási kérdések megválaszolásához, valamint a dolgozat témájához.A dolgozat második felét az adatok elemzése és következtetések levonása adja, ahol a kérdőívből származó diagramokkal színesítettem az anyagot, valamint különböző válaszokból gyűjtött adatot hasonlítottam össze, hogy teljesebb képet kapjak a kitöltők által preferált, illetve nem preferált válaszokról. Ezt követte egy teljesebb, kevesebb adatot tartalmazó következtetéseket, illetve kihívásokat tartalmazó fejezet, ahol a fesztiválmarketing aktualitásáról és nehézségeiről írtam hosszabban, reflektálva a kérdőívre, illetve számos tudományos forrás anyagra is.Dolgozatomban számos forrásanyagot használtam fel, ezek nagy része magyar nyelvű, de akad néhány angol nyelvű cikk is, mivel a fesztiválmarketing egy nemzetközileg összekapcsolódott ipar. Forrásaim között a folyóiratoktól kezdve, online cikkekig és publikált könyvekig mindenféle anyagot felhasználtam, hogy a lehető legteljesebb képet kapjam az általam kutatott témáról.A dolgozatot egy összefoglalóval zártam, ahol reflektáltam a feldolgozott forrásanyagokra, az általam felvetett kutatási kérdésekre, a Google kérdőívvel szerzett adatra, valamint a levont következtetésekre, hogy egy átfogó képet fesssek a fesztiválmarketing mostani állásáról, kihívásokról, gyakorlatokról. Kiemelt hangsúlyt fektettem a PR eszközökre, illetve a közösségi média platformokra, amelyekkel a közönség egy jelentős része a legkönnyebben elérhető.Dolgozatom célja az volt, hogy ezt a gyorsan változó és átalakuló, különösen kihívásokkal járó iparágat feltérképezem és egy általános képet alkossak róla, ami remélem informálni és inspirálni fog másokat arra, hogy további kutatásokat folytassanak a témában, amit kifejezetten fontosnak tartok, mivel a zenei fesztiválok nem csak jelentős turisztikai bevételt jelentenek minden országnak, de közösségépítő térré is válnak.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fesztivál, marketing, reklám, szórakoztatóipar, történelem |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jún. 28. 10:27 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jún. 28. 10:27 |
Actions (login required)
Tétel nézet |