Place branding-Településmarketing Székesfehérváron a királyok városában

Rabi Nikolett (2023) Place branding-Településmarketing Székesfehérváron a királyok városában. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Rabi_Nikolett_I3TZKC.pdf] PDF
Rabi_Nikolett_I3TZKC.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Rabi_Nikolett.pdf] PDF
BA_O_Rabi_Nikolett.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (199kB)
[thumbnail of Rabi.pdf] PDF
Rabi.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (671kB)
[thumbnail of BA_B_Rabi_Nikolett.pdf] PDF
BA_B_Rabi_Nikolett.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A településmarketing minden település életében, legyen az kisebb vagy nagyobb méretű, jelentős szerepet játszik. Minden olyan településnek szükséges településmarketinggel kapcsolatos tevékenységet végezni, amelyek tudatában vannak annak, hogy versenyhelyzetben állnak a versenytársaikkal, azaz más városokkal. Először nagyon egyszerűnek tűnhet ez a tevékenység, azonban jobban beleásva magunk rádöbbenünk, hogy igencsak összetett tudományág, ezáltal rengeteg szempontot szükséges számításba venni. Minden ember célja, hogy megtalálja a számára legmegfelelőbb tulajdonságokkal, infrastruktúrával rendelkező települést, melyet lakhelyének választhat meg. Ehhez azonban hatalmas szükséges van a marketing különböző elemeinek alkalmazására. Manapság azonban nincsen egyszerű dolga a városoknak a lakosság helyben maradásának fenntartásával kapcsolatosan, javarészt a felgyorsult társadalmunknak, és a rengeteg, folyamatosan végbemenő változásnak köszönhetően. Ugyanakkor a jelenlegi gazdasági válság is nehezíti mind az önkormányzatok, mind pedig a települések lakosainak életét, leginkább pénzügyi szempontból. Dolgozatom első részében a szakirodalmi áttekintést ismertetem, amely során kitérek a településmarketing területén használt legfontosabb definíciókra, fogalmakra, melyek ismerete elengedhetetlen a későbbiekben a kutatás megértéséhez, megismeréséhez. Emellett fontosnak tartom bemutatni a fontosabb történelmi események bemutatását is, például az önkormányzatok kialakulását vagy a város történelmét is. Majd az elméleti háttér ismertetése után a dolgozatom második felében bemutatom Székesfehérvár helyzetelemzését.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment és Vállalkozás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: eseménymarketing, helyi önkormányzat, Székesfehérvár, településfejlesztés, településmarketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jún. 28. 10:26
Utolsó módosítás: 2024. Jún. 28. 10:26

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet