Rabi Nikolett (2023) Place branding-Településmarketing Székesfehérváron a királyok városában. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Rabi_Nikolett_I3TZKC.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Rabi_Nikolett.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (199kB) |
|
PDF
Rabi.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (671kB) |
|
PDF
BA_B_Rabi_Nikolett.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A településmarketing minden település életében, legyen az kisebb vagy nagyobb méretű, jelentős szerepet játszik. Minden olyan településnek szükséges településmarketinggel kapcsolatos tevékenységet végezni, amelyek tudatában vannak annak, hogy versenyhelyzetben állnak a versenytársaikkal, azaz más városokkal. Először nagyon egyszerűnek tűnhet ez a tevékenység, azonban jobban beleásva magunk rádöbbenünk, hogy igencsak összetett tudományág, ezáltal rengeteg szempontot szükséges számításba venni. Minden ember célja, hogy megtalálja a számára legmegfelelőbb tulajdonságokkal, infrastruktúrával rendelkező települést, melyet lakhelyének választhat meg. Ehhez azonban hatalmas szükséges van a marketing különböző elemeinek alkalmazására. Manapság azonban nincsen egyszerű dolga a városoknak a lakosság helyben maradásának fenntartásával kapcsolatosan, javarészt a felgyorsult társadalmunknak, és a rengeteg, folyamatosan végbemenő változásnak köszönhetően. Ugyanakkor a jelenlegi gazdasági válság is nehezíti mind az önkormányzatok, mind pedig a települések lakosainak életét, leginkább pénzügyi szempontból. Dolgozatom első részében a szakirodalmi áttekintést ismertetem, amely során kitérek a településmarketing területén használt legfontosabb definíciókra, fogalmakra, melyek ismerete elengedhetetlen a későbbiekben a kutatás megértéséhez, megismeréséhez. Emellett fontosnak tartom bemutatni a fontosabb történelmi események bemutatását is, például az önkormányzatok kialakulását vagy a város történelmét is. Majd az elméleti háttér ismertetése után a dolgozatom második felében bemutatom Székesfehérvár helyzetelemzését.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment és Vállalkozás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | eseménymarketing, helyi önkormányzat, Székesfehérvár, településfejlesztés, településmarketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jún. 28. 10:26 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jún. 28. 10:26 |
Actions (login required)
Tétel nézet |