Kovács Attila (2023) Fogyasztóból családtag - A futballklubok marketingkommunikációs stratégiái a kapcsolati marketing megvilágításában. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Szakdolgozat_Kovács Attila.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Kovács Attila_Szakdolgozati összefoglalás.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (336kB) |
|
PDF
KovácsAttila.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (211kB) |
|
PDF
Bírálat_1-combined.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Nyilvánvaló, hogy a sport maga egy egyetemes nyelv, az összes ágával, szabályával és protokolljával együtt. Kijelenthető, hogy a kommunikáció egyik fontos módja, amelyet mindenképpen érdemes az idő, a korok és a trendek előrehaladtával újra és újra megvizsgálni. Ennél azonban még érdekesebb lehet azt taglalni, hogy a sport puszta szeretetén, illetve a sportpályákon kívül melyek azok a tényezők, amelyek megnyernek valakit annak folytatására vagy egyszerűen csak annak követésére. A szakdolgozatomban azt szeretném bemutatni és egyben kielemezni, hogy a professzionális labdarúgóklubok milyen konkrét marketingkommunikációs eszközöket és stratégiákat alkalmaznak a gyakorlatban, amelyekkel a világ legjobb sportolói mellett képesek a szurkolóikat, a követőiket és üzleti entitásként az összes érdekeltet elkötelezetté tenni a klub mellett, továbbá azt a problémát körbejárni, hogy mindezekre miért van szükségük. Célom, hogy a fentebb található pontban feltett kérdésekre részletesen, de lényegre törően válaszokat adjak és azokat ismertessem, esetlegesen javaslatokat tegyek arra, hogy mely stratégiákat lehetne implementálni a hazai sportegyesületek által a honi környezetet figyelembe véve. A téma - vagyis, hogy hogyan képesek a futballklubok egyszerű fogyasztókból igazi családtagokat varázsolni – elméleti megalapozása után a kutatás olyan klubok marketingkommunikációs gyakorlatait vizsgálta és hasonlította össze, amelyek különböző okokból kifolyólag, valamint eltérő körülmények ellenére mind képesek voltak kialakítani egy kiváló viszonyra és hosszú távú elkötelezettségre alapuló, kötődő és lojális szurkolótábort. A primer kutatás alanyai a releváns szakirodalom feldolgozása közben kialakult szempontrendszer alapján kerültek bemutatásra és összehasonlításra. A vizsgált alanyok által alkalmazott marketingkommunikációs stratégiák felismerése és beazonosítása, valamint azok kielemzése után megerősítésre került azon állítás, hogy a futballklubok a szurkolóikat nem a termékükkel, hanem sokkal inkább a szurkolóikkal kialakított jó kapcsolattal képesek hűségre bírni. A kutatás során kiderült, hogy a jó kapcsolat alapjának a szurkolók fókuszba helyezése, a hosszú távú kapcsolat alapjának pedig a szurkolókban kialakított kötődés a klubok által közvetített kultúrák és értékek mentén tekinthető. Megállapításra került továbbá, hogy a futballszurkolók számára a vevőélményt az amerikai klubok jellemzően a labdarúgástól elvonatkoztatható, különböző szórakoztató elemekkel kívánják megadni, míg az európai klubokra sokkal inkább jellemző, hogy a vevőélmény organikusan születik meg. A kutatás egyik fontos eredménye még, hogy a klubok számára a célszegmensek kialakítása valóban fontos a hatékonyabb marketingkommunikáció érdekében.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment és Vállalkozás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | benchmarking, futballmenedzsment, kapcsolati marketing, marketing, marketingkommunikáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Máj. 14. 08:12 |
Utolsó módosítás: | 2024. Máj. 14. 08:12 |
Actions (login required)
Tétel nézet |