Darázs Kálmán (2023) A közlekedési kultúra hatása a közúti közlekedésben. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
darázs_kálmán_j2h6lm.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
BA_O_darázs_kálmán.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (236kB) |
|
PDF
Darázs Kálmán.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (305kB) |
|
PDF
BA_B_Darázs_Kálmán.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (515kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom témája a logisztika, ezzel kapcsolatos definíciók, a fuvarozási ágak, mint a légi-, vízi-, vasúti- és közúti közlekedés és azoknak a tulajdonságai, illetve összehasonlítom az előnyeit és a hátrányait, továbbá megvizsgálom ezek kombinációinak hatékonyságát. Ezen felül a logisztika történetét és a közúti forgalomban résztvevők közlekedési kultúráját is taglalom. A dolgozatom első felében átfogó képet kívánok adni a logisztika rendszeréről általánosságban, az utakról hazai és globális szinten. Bemutatom a fuvarokmányokat, szót ejtek a kiszervezésről. Szakirodalmi kutatás alapján összegyűjtöm a szükséges definíciókat és kitérek közlekedéspszichológiai témákra.A kutatásaim során kétféle módszert alkalmaztam, az egyik egy kvantitatív jellegű kérdőíves vizsgálódás, amiben felmérem a válaszadók közlekedési szokásait, tapasztalatait és véleményét. A kitöltés feltétele volt a legalább „B” kategóriás jogosítvány megléte és törekedtem arra, hogy a válaszadók között minél nagyobb számban előforduljanak hivatásos gépjármű vezetők, akik hozzám hasonlóan a logisztika területén tevékenykednek. A másik módszer egy kvalitatív jellegű mélyinterjú. Ezt egy rendőrrel készítettem, aki ellenőrző járőr pozícióban tevékenykedik és a feladatkörébe tartozik a KRESZ szabályainak betartatása. Így meg tudom vizsgálni a kérdéskört mindkét oldalról, a szabályszegők és az őket ellenőrző rendfenntartók oldaláról is.Ezeknek a kutatásoknak a segítségével arra keresem a válaszokat, hogy hogyan javíthatnánk a közúti közlekedés biztonságán, hogyan szankcionálhatnánk a szabálytalankodókat, milyen visszatartó erőjű rendelkezéseket foganatosíthatnánk és milyen technikai fejlesztésekkel segíthetnénk ezt a törekvést. A válaszok kiértékelése után megállapítottam, hogy a szabálytalankodók köre nem áll összefüggésben a korcsoporttal, ezért ilyen szempontból nincs szükség specifikus intézkedésekre. A javaslataim rávilágítanak arra is, hogy milyen gazdasági előnyök származhatnak a különböző ágazatokban a közlekedésbiztonság javulása esetén.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment és Vállalkozás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | közlekedéspszichológia, közúti kommunikáció, közúti közlekedés, logisztika, szabálytalanság |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Máj. 14. 08:11 |
Utolsó módosítás: | 2024. Máj. 14. 08:11 |
Actions (login required)
Tétel nézet |