Gergicsné Veér Annamária (2023) Az influenszermarketing tevékenység megítélése az Y és Z generáció körében. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Gergicsne_Veer_Annamaria_FJ3J8P.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (721kB) |
|
PDF
BA_O_Gergicsne_Veer_Annamaria.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (197kB) |
|
PDF
Gergicsné Veér Annamária szakdolgozat-biralat_2023dec.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (199kB) |
|
PDF
BA_B_Gergicsne_Veer_Annamaria.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (674kB) |
Absztrakt (kivonat)
A digitalizáció korában az influenszermarketing tevékenység napjaink egyik legnépszerűbb témája. Ma már szinte mindenki számára ismert kifejezés, azok a szociális média felhasználók is lépten-nyomon találkoznak velük, akik aktívan nem követik őket. A közösségi média térhódításával szinte együtt alakult ki ez a marketing irányzat, ami mára az egyik piacvezető módszerré vált. A kezdeti lelkesedést azonban mostanra egy kritikus hozzáállás váltotta fel. Bár az influenszermarketing megjelenésekor egy üde színfoltnak számított a reklámozás világában, most mégis egy negatív megítélésű foglalkozássá vált ez a fajta tartalomgyártás. A kutatás célja, hogy képet kapjunk az influenszermarketing tevékenység, valamint a reklámszakma megítéléséről a hazai Y és Z generáció körében, akik aktív közösségi média felhasználóként élik mindennapjaikat.Az elméleti háttér segítségével ismertetem a marketing fogalmát és az elmúlt évtizedben történt változásait, valamint a reklám sajátosságait, mely az influenszer marketing egyik legfontosabb eszköze. Röviden kitérek a közösségi médiára, annak népszerű platformjaira, hiszen az influenszermarketing kialakulása is ezekhez az oldalakhoz köthető. Az influenszermarketing működéséről és jelenlegi helyzetéről szóló fejezetek után az Y és Z generáció jellemzőit veszem górcső alá. A digitális bennszülötteknek is nevezett generációk szokásai, életstílusa nagyban eltér a korábbi generációktól megszokottaktól, amely fogyasztói szokásaikban is megmutatkozik.A kutatás segítségével igyekeztem lenyomatot készíteni a mai magyarországi Y és Z generáció vélekedéséről mind a hagyományos, mind pedig az influenszerek által készített reklámok esetében. Bízom benne, hogy a kutatás irányt mutathat a gyakorlati szakemberek számára ahhoz, hogy a marketing is influenszermarketing szakmát felvirágoztathassák. A kutatás az Y generáció és a Z generáció nagykorú tagjai között készült kérdőíves lekérdezés segítségével. Az eredményeket elemezve többek között arra a megállapításra jutottam, hogy a két generáció tagjai már nem tartják hitelesnek egyik reklám tartalmát sem, különösen, ha a hagyományos médián közvetített reklámokról van szó.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment és Vállalkozás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | közösségi média, marketing, reklám, Y generáció, Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Máj. 14. 08:11 |
Utolsó módosítás: | 2024. Máj. 14. 08:11 |
Actions (login required)
Tétel nézet |