Az Y generációs munkavállalók motiválása és megtartása a munkahelyeken

Dénes Ingrid Karolina (2023) Az Y generációs munkavállalók motiválása és megtartása a munkahelyeken. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Dénes_Ingrid Karolina_LILW38_.pdf] PDF
Dénes_Ingrid Karolina_LILW38_.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (975kB)
[thumbnail of BA_O_Dénes_Ingrid Karolina.pdf] PDF
BA_O_Dénes_Ingrid Karolina.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (190kB)
[thumbnail of Denes Ingrid Karolina DNI 231227.pdf] PDF
Denes Ingrid Karolina DNI 231227.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (329kB)
[thumbnail of BA_B_Dénes_Ingrid Karolina.pdf] PDF
BA_B_Dénes_Ingrid Karolina.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (868kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom az Y generációs munkavállalók motivációs és megtartási lehetőségeit járja körül. A tanulmányom célja, hogy az említett generáció ösztönzésére és megtartására alapvetően ható tényezőket feltárjam, továbbá azon gyakorlatok vizsgálata, amelyek hatékonyan támogatják az Y generációs tagokat a munkahelyi teljesítményük növelésében és egy stabilabb elköteleződés megőrzésében. Az aktuális munkaerőpiaci helyzetben – amely egyben egy versenyhelyzet is – egy jelentős munkaerőhiány áll fenn, emiatt tulajdonképpen a munkáltatóknak meg kell küzdeniük a megfelelő készségekkel rendelkező munkavállalóért. Mindenekelőtt azonban fontosnak vélem, hogy szükséges az egyes generációk jellemzése és pontosabb megismerése ahhoz, hogy össze tudjuk őket hasonlítani általánosságban, vagy elemezhessük az együttműködésüket a szervezetben, mivel a munkahelyi konfliktusok gyakran generációs különbségekből adódnak. A téma teljes körű feltáráshoz elengedhetetlen a témában való elmerülés, valamint a kérdéskörben érintett különböző alanyok megismerése. A célkitűzésem az volt, hogy egy részletesebb képet kapjak az Y generációs munkavállalók tapasztalatairól és szükségleteiről, illetve a vezetők részéről pedig a már alkalmazott technikákról és az ő álláspontjukról. A célom eléréséhez kvalitatív módszertant alkalmaztam, strukturált interjú kérdéseket használva. A kutatásom célcsoportja egyrészt Y generációs munkavállalókból állt, másrészt olyan vezetőkből, akik jelenleg közvetlenül delegálnak Y generációs munkavállalókat. Az interjúk strukturált jellege lehetővé tette, hogy a kérdéseket teljesen azonos módon tegyem fel a két csoport tagjai számára, természetesen ellentétes szemszögből, azonos témát érintve. Az interjúk során kiderült, hogy az Y generáció alapvetően a rugalmasságot tartja a motiváció kulcsfontosságú elemének. Fontos, hogy a vezetők egyénre szabottan kialakítani a stratégiát, mivel az igények és preferenciák egyediek. Az érzelmi intelligencia és az empátia minden alany számára nélkülözhetetlen a vezető és beosztott közötti kapcsolatban. A megkérdezett vezetők folyamatosan képezik magukat, az Y generációs munkavállalók pedig kimondottan értékelik és igénylik az érzelmileg intelligens vezetési stílust. A teljesítményértékelés kimondottan fontos mindkét fél számára, ami jó hír, azonban a vezetőknek ebben az esetben is érdemes előzetesen felmérni az egyedi igényeket. Összességében a rendszeres és építő jellegű visszajelzési folyamatok kiemelkedő szerepet játszanak a motiváció és az elégedettség szempontjából. Amunkavállalók lojalitását elősegítik az előrelépési lehetőségek és a hosszú távú karrierterv kialakítása, ezen kívül fontos a munkakörgazdagítás és juttatási csomagok kidolgozása. Azonban a munkavállalókért zajló piaci verseny miatt a munkáltatók sokszor agresszív és kifogásolható módszereket használnak a munkavállalók bevonzására, amely inkább negatív hatással bír a gazdaságra és az elköteleződésre egyaránt. Az Y generációs munkavállalók szakmai céljainak eléréséhez tréningekre és kompetenciákra van szükségük a kompetenciák fejlesztése céljából.A kutatásom végére arra az eredményre jutottam, hogy az Y generációs munkavállalók valóban rendelkeznek egyedi és új elvárásokkal, de ezek figyelembevételével az elköteleződés és az elégedettség fokozható.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Elköteleződés, lojalitás, motiváció, munkaerő megartás, Y generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Máj. 14. 08:11
Utolsó módosítás: 2024. Máj. 14. 08:11

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet