Dénes Ingrid Karolina (2023) Az Y generációs munkavállalók motiválása és megtartása a munkahelyeken. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Dénes_Ingrid Karolina_LILW38_.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (975kB) |
|
PDF
BA_O_Dénes_Ingrid Karolina.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (190kB) |
|
PDF
Denes Ingrid Karolina DNI 231227.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (329kB) |
|
PDF
BA_B_Dénes_Ingrid Karolina.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (868kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatom az Y generációs munkavállalók motivációs és megtartási lehetőségeit járja körül. A tanulmányom célja, hogy az említett generáció ösztönzésére és megtartására alapvetően ható tényezőket feltárjam, továbbá azon gyakorlatok vizsgálata, amelyek hatékonyan támogatják az Y generációs tagokat a munkahelyi teljesítményük növelésében és egy stabilabb elköteleződés megőrzésében. Az aktuális munkaerőpiaci helyzetben – amely egyben egy versenyhelyzet is – egy jelentős munkaerőhiány áll fenn, emiatt tulajdonképpen a munkáltatóknak meg kell küzdeniük a megfelelő készségekkel rendelkező munkavállalóért. Mindenekelőtt azonban fontosnak vélem, hogy szükséges az egyes generációk jellemzése és pontosabb megismerése ahhoz, hogy össze tudjuk őket hasonlítani általánosságban, vagy elemezhessük az együttműködésüket a szervezetben, mivel a munkahelyi konfliktusok gyakran generációs különbségekből adódnak. A téma teljes körű feltáráshoz elengedhetetlen a témában való elmerülés, valamint a kérdéskörben érintett különböző alanyok megismerése. A célkitűzésem az volt, hogy egy részletesebb képet kapjak az Y generációs munkavállalók tapasztalatairól és szükségleteiről, illetve a vezetők részéről pedig a már alkalmazott technikákról és az ő álláspontjukról. A célom eléréséhez kvalitatív módszertant alkalmaztam, strukturált interjú kérdéseket használva. A kutatásom célcsoportja egyrészt Y generációs munkavállalókból állt, másrészt olyan vezetőkből, akik jelenleg közvetlenül delegálnak Y generációs munkavállalókat. Az interjúk strukturált jellege lehetővé tette, hogy a kérdéseket teljesen azonos módon tegyem fel a két csoport tagjai számára, természetesen ellentétes szemszögből, azonos témát érintve. Az interjúk során kiderült, hogy az Y generáció alapvetően a rugalmasságot tartja a motiváció kulcsfontosságú elemének. Fontos, hogy a vezetők egyénre szabottan kialakítani a stratégiát, mivel az igények és preferenciák egyediek. Az érzelmi intelligencia és az empátia minden alany számára nélkülözhetetlen a vezető és beosztott közötti kapcsolatban. A megkérdezett vezetők folyamatosan képezik magukat, az Y generációs munkavállalók pedig kimondottan értékelik és igénylik az érzelmileg intelligens vezetési stílust. A teljesítményértékelés kimondottan fontos mindkét fél számára, ami jó hír, azonban a vezetőknek ebben az esetben is érdemes előzetesen felmérni az egyedi igényeket. Összességében a rendszeres és építő jellegű visszajelzési folyamatok kiemelkedő szerepet játszanak a motiváció és az elégedettség szempontjából. Amunkavállalók lojalitását elősegítik az előrelépési lehetőségek és a hosszú távú karrierterv kialakítása, ezen kívül fontos a munkakörgazdagítás és juttatási csomagok kidolgozása. Azonban a munkavállalókért zajló piaci verseny miatt a munkáltatók sokszor agresszív és kifogásolható módszereket használnak a munkavállalók bevonzására, amely inkább negatív hatással bír a gazdaságra és az elköteleződésre egyaránt. Az Y generációs munkavállalók szakmai céljainak eléréséhez tréningekre és kompetenciákra van szükségük a kompetenciák fejlesztése céljából.A kutatásom végére arra az eredményre jutottam, hogy az Y generációs munkavállalók valóban rendelkeznek egyedi és új elvárásokkal, de ezek figyelembevételével az elköteleződés és az elégedettség fokozható.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Elköteleződés, lojalitás, motiváció, munkaerő megartás, Y generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Máj. 14. 08:11 |
Utolsó módosítás: | 2024. Máj. 14. 08:11 |
Actions (login required)
Tétel nézet |