Gombos Pálma Dóra (2023) Az érzelmi intelligencia és az érzelmi munka az ügyfélkapcsolatokban. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Gombos_Pálma_Dóra_ELM2D7.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Gombos_Pálma_Dóra.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (202kB) |
|
PDF
Gombos_Pálma.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (167kB) |
|
PDF
BA_B_Gombos_Pálma_Dóra.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (127kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az érzelmi intelligencia és érzelmi munka összefüggéseit, valamint a munkával való elégedettség kapcsolatát vizsgáló szakdolgozatomban arra törekszem, hogy feltárjam, milyen összefüggések figyelhetők meg ezek között a tényezők között. Az érzelmek szerepe mindennapi életünkben és társadalmi kapcsolatainkban kiemelkedő fontosságú, így az egyéni és szervezeti szintű mentális jólét fenntartása érdekében érdemes rendszeresen felmérni ezen tényezők állapotát. A munkáltatók is felismerik, hogy a munkavállalók elégedettsége és pszichés egészsége alapvető fontosságú a hatékony munkavégzéshez, különösen az EU-csatlakozásunk után, amikor a munkaerő szerepe megnőtt. A szakdolgozat három fő témakört vizsgál: az érzelmi intelligenciát, az érzelmi munkát és a munkával való elégedettséget. Elsőként kitérek az alap- és komplex érzelmek részletezésére, majd az érzelmi intelligencia modellezésére összpontosítok. A kutatás során az érzelmek kategorizálásának módjait mutatom be, és áttekintem korábbi kutatások eredményeit ezen a területen. Az érzelmi munka különböző aspektusait is bemutatom, beleértve szintjeit, dimenzióit és következményeit. A dolgozó munkával való elégedettség köré szerveződő rész részletesen kifejti az elégedettség fogalmát, forrásait, meghatározó tényezőit és modellezését. Ezen kívül tárgyalom az elégedettség és elégedetlenség következményeit, valamint a munkahelyi jóllét és munkahelyi stressz kapcsolatát. A kutatás módszertana magában foglalja a kérdőíves adatgyűjtést, amelyet hólabda módszerrel terjesztettem ki a vizsgált célcsoporthoz. Az eredmények részében leíró statisztikákat alkalmazok a hipotézisek vizsgálatához. A kis elemszám miatt a kutatás nem általánosíthatók.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment és Vállalkozás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | dolgozók elégedettségi vizsgálata, elégedettség, elégedettségvizsgálat, érzelem, érzelemmérés, érzelmi intelligencia |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Máj. 14. 08:10 |
Utolsó módosítás: | 2024. Máj. 14. 08:10 |
Actions (login required)
Tétel nézet |