Az érzelmi intelligencia és az érzelmi munka az ügyfélkapcsolatokban

Gombos Pálma Dóra (2023) Az érzelmi intelligencia és az érzelmi munka az ügyfélkapcsolatokban. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Gombos_Pálma_Dóra_ELM2D7.pdf] PDF
Gombos_Pálma_Dóra_ELM2D7.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Gombos_Pálma_Dóra.pdf] PDF
BA_O_Gombos_Pálma_Dóra.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (202kB)
[thumbnail of Gombos_Pálma.pdf] PDF
Gombos_Pálma.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (167kB)
[thumbnail of BA_B_Gombos_Pálma_Dóra.pdf] PDF
BA_B_Gombos_Pálma_Dóra.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (127kB)

Absztrakt (kivonat)

Az érzelmi intelligencia és érzelmi munka összefüggéseit, valamint a munkával való elégedettség kapcsolatát vizsgáló szakdolgozatomban arra törekszem, hogy feltárjam, milyen összefüggések figyelhetők meg ezek között a tényezők között. Az érzelmek szerepe mindennapi életünkben és társadalmi kapcsolatainkban kiemelkedő fontosságú, így az egyéni és szervezeti szintű mentális jólét fenntartása érdekében érdemes rendszeresen felmérni ezen tényezők állapotát. A munkáltatók is felismerik, hogy a munkavállalók elégedettsége és pszichés egészsége alapvető fontosságú a hatékony munkavégzéshez, különösen az EU-csatlakozásunk után, amikor a munkaerő szerepe megnőtt. A szakdolgozat három fő témakört vizsgál: az érzelmi intelligenciát, az érzelmi munkát és a munkával való elégedettséget. Elsőként kitérek az alap- és komplex érzelmek részletezésére, majd az érzelmi intelligencia modellezésére összpontosítok. A kutatás során az érzelmek kategorizálásának módjait mutatom be, és áttekintem korábbi kutatások eredményeit ezen a területen. Az érzelmi munka különböző aspektusait is bemutatom, beleértve szintjeit, dimenzióit és következményeit. A dolgozó munkával való elégedettség köré szerveződő rész részletesen kifejti az elégedettség fogalmát, forrásait, meghatározó tényezőit és modellezését. Ezen kívül tárgyalom az elégedettség és elégedetlenség következményeit, valamint a munkahelyi jóllét és munkahelyi stressz kapcsolatát. A kutatás módszertana magában foglalja a kérdőíves adatgyűjtést, amelyet hólabda módszerrel terjesztettem ki a vizsgált célcsoporthoz. Az eredmények részében leíró statisztikákat alkalmazok a hipotézisek vizsgálatához. A kis elemszám miatt a kutatás nem általánosíthatók.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment és Vállalkozás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: dolgozók elégedettségi vizsgálata, elégedettség, elégedettségvizsgálat, érzelem, érzelemmérés, érzelmi intelligencia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Máj. 14. 08:10
Utolsó módosítás: 2024. Máj. 14. 08:10

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet