Út optimalizálás áruszállítás esetén

Göblyös Anna Andrea (2023) Út optimalizálás áruszállítás esetén. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Göblyös_Anna_Andrea_U38LSD.pdf] PDF
Göblyös_Anna_Andrea_U38LSD.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2033. December 11..

Download (1MB)
[thumbnail of Göblyös_Anna_Andrea_titkosítás.pdf] PDF
Göblyös_Anna_Andrea_titkosítás.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (198kB)
[thumbnail of BA_O_Göblyös_Anna_Andrea.pdf] PDF
BA_O_Göblyös_Anna_Andrea.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2033. December 11..

Download (214kB)
[thumbnail of BA_B_Göblyös_Anna_Andrea.pdf] PDF
BA_B_Göblyös_Anna_Andrea.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (400kB)
[thumbnail of Göblyös Anna Andrea_bírálat.pdf] PDF
Göblyös Anna Andrea_bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (289kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom első fejezetében a témaválasztásom indoklása található, amit röviden azért választottam, mert szeretek számításokat végezni, és a jelenlegi munkámhoz szorosan kapcsolódik. A jelenlegi piaci helyzet sajátosságairól, a szénmonoxid kibocsátásról is ebben a fejezetben írtam. Módszertannak a szekunder kutatást választottam, illetve a dolgozatom során bebizonyítani kívánt hipotéziseket is itt mutattam be. A második fejezetben a Robert Bosch vállalat történetét, és hazánkban lévő jelenlétét mutattam be. Rávilágítottam arra, hogy felismerte a logisztika szerepét, és a benne rejlő lehetőségeket, amelyek fontosak a versenyképességnövelésében és annak megőrzésében. Ezután a Butapesten működő, európai régióhoz tartozó gyárakkal kapcsolatban álló, Transzport Management Center néven alakult részlegéről és ennek felépítéséről kaphatott képet az olvasó. Jelenleg már Logistics Service Center néven találkozhatunk vele, amit szintén ismertettem a második fejezet során. A számításaim előtt, a megértéshez szükséges fuvarozási módokat (FTL, LTL, MR, HUB), ezek előnyeit és hátrányait ismertettem a harmadik fejezet elején. Ezután az optimalizáció során használható négy módszert, a frekvenciacsökkentést, transzportmód cserét, kocsitípus módosítást vagy egy részhálózat kialakítását mutattam be, illetve hogy ezek hogyan kombinálhatóak. Az általam készített kalkulációk alkalmával egy Németországban elhelyezkedő gyár hálózatát vizsgáltam meg. Az éves költség, frekvencia és az útvonalakon áthaladó volumen alapján választottam ki egy belgiumi telephellyel rendelkező beszállítót. Három fő számításom közül az elsőben a frekvenciacsökkentés lehetőségét vizsgáltam meg, ám ez viszonylag alacsony megtakarítást eredményezett. A második kalkulációban egy FTL kialakításának lehetőségét kerestem, ám az alacsony volumennek köszönhetően ez sem költség, sem kihasználtság szempontjából nem érné meg, így ezzel azt is bizonyítottam, hogy a dolgozatom elején állított hipotézis, miszerint fuvarozási mód cserével költséget lehet csökkenteni, téves. Az utolsó számítás alakalmával egy részhálózat lehetőségét néztem meg, amihez egy hollandiai beszállítót találtam megfelelőnek. A számítások során több opció is ígéretesnek tűnt, a szállítási ár csökkentésének és a kihasználtság növelésének szempontjából. Mindhárom esetben benchmark árak segítségével végeztem el a kalkulációkat. Az általam készített optimalizációs lehetőségeket prezentáltam a gyárnak, akik a 4-es lehetőséget, azaz a 12 és 7,5 tonnás kamion implementálását választották, és adtak engedélyt. A visszajelzésük után egy mini tender keretében szereztem be árat, ám a 7,5 tonnás kamionra magasabb ajánlatok érkeztek, mint a 12 tonnásra, így csak az utóbbi került implementálásra. A végleges árak alapján felülvizsgáltam az eredményeket, és mivel alacsonyabb összegért fogják szállítani az árukat, a tervezett a megtakarítás 76 000 €-ről közel 80 000€-ra emelkedett. Ennek a kalkulációját a negyedik fejezetben ismertettem. Összeségében tehát elmondható, hogy a szakdolgozatom megírásához választott út optimalizálási példa nem csak a diplomamunkám megírásához szolgált alapul, hanem az egyik gyáramat is költségcsökkentéshez segítette, illetve a károsanyag kibocsátás is mérséklődik majd általa

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kádár-Tóth Ildikó
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Udvaros József
Belső
főiskolai docens; Gazdaságinformatika Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 4PL, áruszállítás, FTL, fuvarozási módok, HUB, logisztika, LTL, MR, optimalizáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Máj. 14. 08:10
Utolsó módosítás: 2024. Máj. 14. 08:10

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet