Fignár Nikoletta (2023) Dropshipping mint vállalkozási modell. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Fignár_Nikoletta_D3USZ3.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Összefoglaló_Fignár_Nikoletta_D3USZ3.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (320kB) |
|
PDF
Szakdolgozat bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (942kB) |
|
PDF
Fingár_Nikoletta bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (368kB) |
Absztrakt (kivonat)
ÖSSZEFOGLALÁS Szakdolgozatomban, azt a kutatási kérdést vetettem fel, hogy a dropshipping üzleti modellt alkalmazva könnyebben tudunk-e saját vállalkozást indítani, és azt nyereségesen működtetni hosszútávon. A dropshipping egy olyan kereskedelmi és üzleti modell, amely az e-kereskedelem és a vállalkozások világában egyre növekvő jelentőséggel bír. Ez egy viszonylag új és gyorsan változó terület az e-kereskedelemben. Közel 20 éve jelenlévő vállalkozási forma, de csak mintegy 3-4 éve kezdett elterjedni szélesebb körben, így mindenképpen releváns és érdekes témának tartom ennek mélyebb ismertetését. A dropshipping kereskedelmi módszer lényege az, hogy az értékesítési folyamat során az értékesítő fél nem tartja raktáron a termékeket, hanem amikor egy vásárló rendel tőle valamit, az értékesítő fél egy harmadik piaci szereplőtől vásárolja meg a rendelt terméket, és közvetlenül a vásárlóhoz szállíttatja azt. Szerintem ez egy olyan téma, amely átfedi az üzleti, gazdasági és logisztikai területeket is, továbbá sajátos kontrolling kihívásai lehetnek, mint például a költségek elemzése, a készletek kezelése, árazási stratégiák meghatározása, gyártói kapcsolatok menedzselése és a logisztikai kihívások kontrolljának kidolgozása. A dropshipping modellnek megvannak a saját lehetőségei és előnyei, szakdolgozatom célja az volt, hogy bemutassam ezeket, valamint azt, hogy milyen kihívásokkal szembesülnek a vállalkozások és miként lehet ezeket a kihívásokat kezelni többek között kontrolling eszközök segítségével. Valamint, hogy a dropshipping vállalkozási modell választásával milyen kihívásokat kerülhetünk el, vagy hogyan könnyíthetünk azokon. Bemutatom azt is, hogy a kiskereskedőnek milyen feladatai vannak, és mik azok a feladatkörök, amiket átvállal tőle a piac többi szereplője. Elvégeztem egy primer típusú kérdőíves kutatást a témával kapcsolatban, amiben kiderült, hogy a kitöltők mekkora része gondolkodik saját vállalkozásban, ismerik-e a dropshipping kifejezést, milyen nehézségekkel kell szembe nézniük, milyen vásárlási szokásaik vannak. Demográfiai adataikat is felmértem, a korcsoportot, legmagasabb iskolai végzettséget és a lakóhely szerinti megoszlást is vizsgáltam. Korcsoport szerint leginkább a 35 év alatti fiatalok voltak a fő célcsoportom, mert úgy gondoltam ők gondolkodnak leginkább saját vállalkozásban. Dolgozatomban kiemeltem néhány vállalkozást, melyek sikert értek el ennek a modellnek az alkalmazásával, valamint megemlítek olyan webhelyeket is, melyek ezeket a vállalkozásokat a sikerükhöz hozzásegítették.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Számvitel Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | dropshipping, e-kereskedelem, egyéni vállalkozás indítása, online értékesítés, webshop |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Máj. 14. 08:09 |
Utolsó módosítás: | 2024. Máj. 14. 08:09 |
Actions (login required)
Tétel nézet |