A munkavállalói elköteleződés fokozása nagyvállalati környezetben

Ádám Tamás (2023) A munkavállalói elköteleződés fokozása nagyvállalati környezetben. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Ádám Tamás_TXTYKF_GM.pdf] PDF
Ádám Tamás_TXTYKF_GM.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (883kB)
[thumbnail of Ádám Tamás_TXTYKF_GM_szakdolgozati osszefoglalas.pdf] PDF
Ádám Tamás_TXTYKF_GM_szakdolgozati osszefoglalas.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (198kB)
[thumbnail of Bírálat.pdf] PDF
Bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (797kB)
[thumbnail of szakdolgozat-biralat_GM Ádám Tamás.pdf] PDF
szakdolgozat-biralat_GM Ádám Tamás.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (71kB)

Absztrakt (kivonat)

A modern üzleti környezet dinamikus változásai során a vállalatok sikerének egyik kulcsfontosságú eleme a munkavállalói elkötelezettség. Az egyre növekvő verseny, az innováció iránti fokozódó igény, valamint az alkalmazottak elvárásainak változása rávilágít arra, hogy a hatékony munkavállalói elkötelezettség elengedhetetlen az eredményes teljesítmény és a hosszú távú siker érdekében. A szakdolgozatom célja az munkavállalói elkötelezettség mélyebb megértése és fokozásának lehetséges útjainak feltárása. A kutatásom középpontjában a munkavállalói elégedettség és elköteleződés áll, két kulcsfontosságú tényező, amelyek szoros kapcsolatban vannak a vállalati teljesítménnyel és versenyképességgel. Először a munkavállalói elégedettség fogalmi kereteit ismertetem, bemutatva az elégedettséget befolyásoló tényezőket. Ezt követően a munkavállalói elkötelezettség mélyebb megértésére fókuszálok, bemutatom Allen és Meyer (1991) három komponens modelljét, annak kiterjesztését, valamint az elkötelezettség következményeit. A dolgozatomat az elkötelezettséget befolyásoló tényezők részletes ismertetésével folytatom. A kutatásom során kilenc munkavállalóval készült interjúk alapján feltárjuk az elégedettség és elkötelezettség kiváltó okait, megismerve a preferenciáikat, kiderül mire lenne szükség, hogy az elkötelezettségüket növelni lehessen. Végül, a szakdolgozat záró részében javaslatokat és konkrét intézkedéseket ismertetünk, amelyek segítik a vállalatokat az elkötelezettségük fokozásában.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elégedettség, elkötelezettség, munkavállalói elköteleződés, nagyvállalat, tcm
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Máj. 14. 08:09
Utolsó módosítás: 2024. Máj. 14. 08:09

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet