Üzleti terv készítés lépéseinek bemutatása a Texor Műanyagipari Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. üzleti tervének elkészítése segítségével

Griesbacher Tímea (2023) Üzleti terv készítés lépéseinek bemutatása a Texor Műanyagipari Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. üzleti tervének elkészítése segítségével. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Griesbacher Tímea_Szakdolgozat.pdf] PDF
Griesbacher Tímea_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of Szakdolgozat összefoglalás_Griesbacher Tímea.pdf] PDF
Szakdolgozat összefoglalás_Griesbacher Tímea.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (382kB)
[thumbnail of TK Griesbacher Tímea (Ilyés).pdf] PDF
TK Griesbacher Tímea (Ilyés).pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (187kB)
[thumbnail of Záróvizsga szakdolgozat bírálat és javaslat_Griesbacher Tímea.pdf] PDF
Záróvizsga szakdolgozat bírálat és javaslat_Griesbacher Tímea.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat témája az üzleti tervezés lépéseinek bemutatása egy műanyagipari termelő és szolgáltató társaság üzleti tervének megírásának bemutatásával. A tervezés oka új termékek bevezetése a műanyagipari piacra saját fejlesztésű kompozitból. Korábban ezek a termékek csak műanyag felhasználásával voltak előállítva, de most ezzel az új kompozittal egy sokkal szélesebb felhasználási terület nyílhat meg a társaság számára. A kompozit lényege, hogy a korábbi csak műanyag alapanyag helyett fa-műanyag kevert alapanyagból gyártaná a cső és oszloptermékeit amelyeket így még szélesebb körben lehetne értékesíteni. Ezeket a szélesebb felhasználási lehetőségeket a marketing fejezet bővebben bemutatja majd. A konkrét üzleti terv bemutatása előtt elméleti megközelítésben (bevezetőben) mutatja be a szakdolgozat a tervezés lépéseit (fejezeteit). A felhasznált szakirodalom segítségével általánosságban van bemutatva a tervezés. Minden fejezetről szót ejtek amelyek a társaság üzleti tervében is szerepelnek, csak itt még semmi konkrét megfogalmazás nincs. Ebben a fejezetben van leírva a szakdolgozat megírásához használt kutatásmódszertan is. A bevezető részben arra is kitértem, hogy miért választottam az üzleti terv bemutatásának témáját a szakdolgozatom tárgyává. Az első fejezetek a vállalkozás bemutatását foglalják magukban egészen az alakulástól a mai napig. Természetesen a régmúlttal nincs annyit foglalkozva mint a jelenlegi helyzettel. A pénzügyi helyzet bemutatására a kontrollig képzés során tanult mutatószámokat használtam amelyek alátámasztásul szolgálnak a pénzügyi stabilitás bemutatásához. A használt mutatók a teljesség igénye nélkül: eszköz és forrás arány számok, likviditási mutatók, ROA, ROE, ROI, üzemi (üzleti) eredmény, árbevétel alakulása az utóbbi években. Kihangsúlyozásra kerültek a költségek megoszlása is, mivel a társaság az üzemcsarnokot és számos nagyértékű tárgyi eszközt bérel a gyártáshoz. Kitértem a vezető termékek értékesítéséből származó bevételek megoszlására is. A társaság bemutatása tartalmazza, hogy milyen termékskála található meg a jelenlegi kínálatukban ami alapján egy átfogó képet kapunk a piacon elfoglalt helyéről is termékkínálat szempontjából. A bemutatás kapcsán szó esik a tárgyi eszközök amortizációjának elszámolásának módjáról is, a készletek nyilvántartásáról is. A működési terv is a társaság bemutatására szolgál, ebben a fejezetben foglalkoztam mélyebben a már korábban is említett amortizációval. A társaság bemutatását a szervezti terv folytatta, ahol a jelenlegi alkalmazotti létszám mellett a fejezet kitér a fejlesztés kapcsán alkalmazandó szakemberek létszámigényeire is. Hány új dolgozót kell majd alkalmazni, milyen szakképzettséggel kell rendelkezniük. Volt ebben a részben egy kis előrejelzés is, hogy a projekt kapcsán felvett új dolgozók a projekt sikeres megvalósulása esetén tovább lesznek foglalkoztatva. A marketing terv bemutatta, hogy milyen termékek lesznek bevezetve a piacra. A terv lényege, hogy az új kompozitból elállított műanyagipari cső és oszloptermékeket, milyen területen lehet majd hasznosítani. Ebben a fejezetben egy részletes felsorolás található ezekről a hasznosítási területekről. A dolgozatomban a marketing terv részét képezi egy piackutatás is amely a bevezetendő termékkel kapcsolatban hivatott felmérni a vevői igényeket. A vezetői összefoglaló fejezet részletesen leírja a projekt ütemezését a teljes 18 hónapos projektidőre. Lépésről lépésre benne van minden feladat, mérföldkő, hogyan mit és mikor kell dokumentálni. Az iparági elemzés a versenytársakkal foglalkozik, három hasonló termékpalettával rendelkező társaság kerül itt bemutatásra akiket a társaság versenytársként ítélt meg. Részletes leírást tartalmaz a versenytársak termékkínálatáról. Ez a részletezettség már megfigyelhető volt a társaság bemutatásánál is akinek a termékbevezetéséhez készült az üzleti terv. A dolgozat része a kockázatelemzés is ahol a bevezetendő termékekkel kapcsolatos kockázatokról beszéltem. A pénzügyi terv az új kompozitból készülő termékek előállítási összköltségét és eredményét számszerűsíti külön-külön és összesített formában is. Itt is részletesebb leírást használtam, mert véleményem szerint így jobban átlátható, hogy milyen sok összetevőre van szükség egy-egy cső vagy oszloptermék előállításához.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Számvitel Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Controlling szakközgazdász

Mű típusa: záródolgozat
Kulcsszavak: gazdasági társaság bemutatása, kockázatelemzés, marketig terv, pénzügyi terv, üzleti terv
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Máj. 14. 08:08
Utolsó módosítás: 2024. Máj. 14. 08:08

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet