Kara Noémi (2023) A vonzó munkáltató a Z generációsok szemszögéből - A SPAR Magyarország Kft. munkáltatói márkája. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Kara_Noémi_UEAYN2.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. November 29.. Download (1MB) |
|
PDF
Titkosítási_kérelem_SPAR_Magyarország_Kft..pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (480kB) |
|
PDF
BA_O_Kara_Noémi.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. November 29.. Download (423kB) |
|
PDF
szakdolgozat-biralat_GM Kara Noémi.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (72kB) |
|
PDF
szakdolgozat bírálat KN.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (192kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témája a Z generáció felé történő munkáltatói márkaépítés. Napjainkban a munkaerőpiacon a Z generáció tagjai egyre nagyobb számban jelennek meg, amely komoly kihívás elé állítja a munkáltatókat több szempontból is. A generációk között jelentős különbségek vannak, amelyek a munkavégzésük során és a magánéletükben is megfigyelhetőek. Ebből adódóan a Z generációsok is eltérő szemléletmóddal élik az életüket, valamint a munkahelyükkel szemben támasztott elvárásaik is eltérnek az őket megelőző Baby boomer, X és Y generáció preferenciáitól. A munkaerőpiacon jelentős változások tapasztalhatóak, amelyek hatással vannak a Z generációsok helyzetére, és ezáltal a Z-sek szabadabban válogathatnak a munkáltatók között. A vállalatoknak megfelelően kell alkalmazkodniuk ezekhez a változásokhoz, és fel kell készülniük, hogy a munkáltatók közötti felerősödik a verseny. A cégeknek ki kell tűnniük a többi munkáltató közül, és meg kell győzniük a Z generációsokat arról, hogy az adott vállalatot válasszák. Annak érdekében, hogy egy vállalat bevonza és megtartsa a tehetséges Z generációsokat, egy erős munkáltatói márkát kell kialakítania. A Z generációsok mindemellett alacsony hajlandóságot mutatnak arra, hogy hosszú távon lojálisak legyenek egy munkáltatóhoz, azonban egy jól kialakított munkáltatói márka hozzá tud járulni ahhoz, hogy a munkavállalók elkötelezettségét növelje. A munkavállalói elkötelezettség kapcsolatban áll a vállalat eredményével és teljesítményével, ezért a vállalatoknak számos előnyük származhat abból, ha foglalkoznak a munkavállalók igényeivel.A primer kutatás során arra kerestem a választ, hogy milyen a vonzó munkahely a Z generációsok szerint, és ezek az elvárások milyen mértékben találkoznak a SPAR Magyarroszág Kft. munkáltatói márkájával. Annak érdekében, hogy átfogóbb eredményeket kapjak, kvalitatív eljárást alkalmaztam, és nyolc Z generációs munkavállalóval készítettem interjút. Mindezek után szintén egy interjú keretein belül megismertem a SPAR munkáltatói márkáját, hogy mit nyújt a vállalat a Z generációs munkavállalóknak, majd az eredményeket összevetettem a Z generációsok nézeteivel. A kutatás eredményei alapján elmondható, hogy a Z generációs munkavállalóknak határozott elképzelésük van a vonzó munkáltatóról, és tudják, hogy milyen elvárások mentén keresnek munkahelyet.A legfontosabb szempont számukra amunkahelyi légkör és közvetlen vezetővel kialakított kapcsolat, a vállalatnál elérhető fejlődési és előre lépési lehetőségek, a fizetés és a home office lehetősége. A SPAR Magyarország Kft. központi adminisztratív területén hibrid munkaszervezésben dolgozhatnak az emberek, valamint egyértelmű irányelvek segítségével hatást gyakorol szervezet a vállalati kultúrára, ami hozzájárul egy jó munkahelyi légkör kialakításához. A SPAR nagy hangsúlyt fektet a dolgozók fejlesztésére, és előre lépési lehetőségeik is vannak a munkavállalóknak a vállalatnál. A SPAR megfelel a legtöbb Z-s által támasztott elvárásnak, azonban van fejlesztendő terület is, hogy egy még vonzóbb munkáltatói márkát tudjon kialakítani a szervezet. A Z generációsok továbbá hajlandóságot mutatnak az elköteleződésre, azonban ahhoz elvárják, hogy a munkáltató minden elvárásuknak megfeleljen. Amennyiben valamelyik tényezővel elégedetlenek, abban az esetben nem félnek munkahelyet váltani.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Employer branding elemei, munkavállalói elkötelezettség, munkáltatói márkaépítés, SPAR Magyarország Kft., Vonzó munkahely, Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Máj. 14. 08:08 |
Utolsó módosítás: | 2024. Máj. 14. 08:08 |
Actions (login required)
Tétel nézet |