A fizetős és az organikus hirdetési eszközök összehasonlítása, magyar kiskereskedelmi webáruházak szempontjából

Bondár Imre Kristóf (2023) A fizetős és az organikus hirdetési eszközök összehasonlítása, magyar kiskereskedelmi webáruházak szempontjából. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Bondár_Imre_Kristóf_F2AFIN.pdf] PDF
Bondár_Imre_Kristóf_F2AFIN.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (676kB)
[thumbnail of Szakdolgozati_Összefoglaló_Bondár_Imre_Kristóf_F2AFIN.pdf] PDF
Szakdolgozati_Összefoglaló_Bondár_Imre_Kristóf_F2AFIN.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (261kB)
[thumbnail of BA_B_Balázsi_Tamás.pdf] PDF
BA_B_Balázsi_Tamás.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)
[thumbnail of Bondár Imre Kristóf bírálat.pdf] PDF
Bondár Imre Kristóf bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (205kB)

Absztrakt (kivonat)

Ez a szakdolgozat egy átfogó elemzést kínál a fizetős és organikus hirdetési eszközök alkalmazásáról a magyar kiskereskedelmi webáruházak kontextusában. Az elméleti rész bemutatja a két stratégia jelentőségét és elméleti hátterét részletesen A kutatás célja a két stratégia közötti előnyök és kihívások feltárása, különös tekintettel a megkérdezett webshopokra, ezáltal a helyi piaci viszonyokra nézve. A kutatás során választ szerettem volna kapni a két stratégia szerepére, és alkalmazásának módjára a vállalatok szempontjából, illetve ezek megítélésére az ügyvezetők szemszögéből. Az első részben részletesen kifejtésre kerültek a fizetett elérési módszerek. Definiálását és rövid bemutatását követően összefoglaltam ennek a marketing stratégiának a céljait, valamint a lehetőségeit. Ezután áttekintettem a lehetséges fizetési modelleket, mint a PPC, a CPI, a CPA és a CPE alapú árazásokat, valamint, hogy azokat mikor érdemes alkalmazni. A következő pontban az adatmérést és a lehetséges analitikai szoftvereket mutattam be, amelyek nélkülözhetetlenek a hatékony fizetős hirdetések menedzseléséhez. Ezen szakasz lezárása képpen pedig összefoglaltam, hogy mikor is érdemes fizetős hirdetéseket alkalmazni egy cég számára. Az organikus elérést az online jelenlét építésének kulcsfontosságú eszközeként definiáltam, és részletesen elemeztem azokat a stratégiákat, amelyek segítik az organikus láthatóság növelését a keresőmotorok találati listáin. Kitértem a keresőmotorokra, majd a keresőoptimalizálásra, másnéven SEO optimalizálásra, ennek két fajtáját is bemutattam, az oldalon kívüli, és az oldalon belüli SEO eszközöket. Bemutattam az E-mail marketinget, és hogy miért is tud hasznos lenni egy vállalkozás számára, majd az organikus elérések rész lezárásaként a tartalommarketingről írtam. A kutatás empirikus részében három magyarországi kiskereskedelmi webáruház adatait elemeztem, szem előtt tartva az vállalatok fizetős hirdetéseinek és organikus eléréseket generáló eszközeinek a menedzselését. Az elemzések vezérfonalát a mélyinterjúk adták, melyben kikérdeztem a webáruházak ügyvezetőit a vállalkozásuk kezdeti időszakáról, a webshop jellegéről, a hirdetési stratégiájukról, az online jelenlétről és a fejlesztési terveikről.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitális marketing, fizetős hirdetések, hirdetések, konverziószerzés, online marketing, organikus elérések, összehasonlítás, webáruházak, weboldal
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Máj. 14. 08:07
Utolsó módosítás: 2024. Máj. 14. 08:07

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet