Munkaerő optimalizálási stratégiák a magyarországi kis-, és középvállalkozások esetén, a Z-generáció integrálásának nehézségei napjainkban a vállalati kultúrába

Göröcs Lilla (2023) Munkaerő optimalizálási stratégiák a magyarországi kis-, és középvállalkozások esetén, a Z-generáció integrálásának nehézségei napjainkban a vállalati kultúrába. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Göröcs Lilla E0FBR5.pdf] PDF
Göröcs Lilla E0FBR5.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (658kB)
[thumbnail of Göröcs Lilla E0FBR5 összefoglalás.pdf] PDF
Göröcs Lilla E0FBR5 összefoglalás.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (186kB)
[thumbnail of szakdolgozat-biralat_GM Göröcs Lilla.pdf] PDF
szakdolgozat-biralat_GM Göröcs Lilla.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (72kB)
[thumbnail of Göröcs Lilla E0FBR5 GM,TA.pdf] PDF
Göröcs Lilla E0FBR5 GM,TA.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (882kB)

Absztrakt (kivonat)

A szervezeti hatékonyság növelése minden vállalat számára egy fontos, és elérendő cél. Azonban a mai modern világban érdemes a pénzügyi mutatószámokon túl is vizsgálni a szervezeti hatékonyságot, a cég egészének működését, amelyekre különböző modelleket használhatunk. Fontos a megfelelő mennyiségű és minőségű munkaerő alkalmazása, amelyben a kompetenciamenedzsment módszertata segítheti a vállalat vezetőségét. Újabb kihívást jelentenek a munkaerőpiacra újonnan belépő Z-generációs munkavállalók, akiket integrálni kell a szervezetbe úgy, hogy a generációk közötti együttműködés hatékony legyen. Érdemes megvizsgálni a Z-generáció attitűdjét, és viselkedését, illetve azt is, hogy milyen technikai hatások érték őket. Ez a téma napjainkban aktuális, ugyanis egyre több Z-generációs munkavállaló lép be a munkaerőpiacra, akiknek a munkavállalói attitűdjük eltér az őket megelőző generációktól. A technikai fejlődés korában születtek, így más hatások érték őket, egy felgyorsult, információkkal teli világ formálta a személyiségüket.Kutatásom során a következő kutatási kérdést vizsgáltam: Milyen nehézségeket vet fel a Z-generáció integrálása a vállalati kultúrába? Ezen probléma vizsgálatára a kvalitatív kutatási módszertant választottam, melynek keretén belül félig strukturált interjúkat végeztem a jelenlegi munkahelyemen, az X-, és Y- generációs munkavállalókkal. Ezen felül a Z-generációs munkavállalókkal egy fókuszcsoportos interjút végeztem annak érdekében, hogy a válaszok keresztmetszetén túl az eltérő generációk válaszait is össze tudjam hasonlítani. A vezetőség szerepe az egyik legfontosabb hatékonyságot meghatározó tényező a válaszok alapján. Nehézségeket a kommunikációs stílus tekintetében a szlengek ésangol kifejezések használata okozhatja. Munkavállalói attitűd szempontjából a lojalitás egy meghatározó különbség a generációk között, ugyanis a fiatalabb munkavállalók már kevésbé lojálisak a munkahelyükhöz. A munkához való hozzáállásuk tekintetében pedig az önállóság fontos a Z-generáció számára. A kevésbé kötött hierarchikus, utasításokon alapuló rendszert nem preferálják, lehetőség szerint elkerülik. Azonban érdemes számukra a keretrendszer kijelölése és a hatáskörök pontos leírása annak érdekében, hogy ne váljanak bizonytalanná. Az egyensúly megteremtése is fontosabbá vált a munka és a magánélet között az X-, és Y- generációval ellentétben, akik lényegesen terhelhetőbbek a fiatalokkal összehasonlítva.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment és Vállalkozás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: generációváltás, kompetenciamenedzsment, munkaerő-gazdálkodás, szervezeti hatékonyság, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Máj. 14. 08:07
Utolsó módosítás: 2024. Máj. 14. 08:07

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet