Kaposvári Vivien (2023) Digitális bankolás fejlődése és lehetőségei Magyarországon és az OTP Bankban. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Kaposvári_Vivien_UWOV44.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Kaposvári_Vivien.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (154kB) |
|
PDF
melléklet 1.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (4MB) |
|
PDF
Kaposvári Vivien_202401.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (302kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban a digitális bankolás fejlődését, jelentőségét és hatásait vizsgáltam. Azért választottam ezt a témát, mert úgy gondolom, hogy a COVID-19 világjárvány egy új löketet adott az elektronikus bankolás fejlődésének. Ekkor kezdtem én is sokkal tudatosabban figyelni a pénzügyeimre. Az OTP Banknál töltött szakmai gyakorlatom során tovább mélyítettem tudásomat ebben a témában.Dolgozatom azt a két kutatási kérdést fogalmazza meg, hogy melyik az a korosztály, amelyik nyitottabb a digitális világra, és milyen lehetőségei vannak a hagyományos bankolásnak a jelenlegi digitalizációs környezetben.A dolgozatomban átfogó képet adok az elektronikus bankolás alapjairól általánosságban, beleértve a hozzá kapcsolódó alapfogalmakat, a történetét, a COVID-19 hatását, előnyeit és hátrányait, valamint a digitális bankolás miatt felmerült adatbiztonsági problémákat, kérdéseket. Ehhez szorosan kapcsolódva bemutatom az itthon felkínált digitális bankolási lehetőségeket és innovációkat, ezen belül részletesen kitérek a bankkártyahasználatra, összehasonlítom a legnagyobb magyar bankok mobil- és internetbanki szolgáltatásait, valamint három nagy FinTech technológiát is bemutatok. Személyes érintettségem okán kitérek az OTP Bank innovációra is.A kutatási kérdéseim megválaszolásához két hipotézist fogalmaztam meg.H1: A fiatalabb banki ügyfelek nyitottabbak a digitális lehetőségekre, míg az idősebb ügyfelek inkább személyesen, a fiókban intézik pénzügyeiket.H2: Az egyik legnagyobb jövőbeli lehetőség a bankok számára a virtual banking.A kutatási kérdések és a hipotézis vizsgálat bizonyításához egy primer kutatást használtam, ehhez egy 20 kérdésből álló kérdőív volt a segítségemre. A megkérdezett ügyfélkör a lakossági ügyfelek körébe tartozik, a 18-80 év közötti korosztályban. A kérdőív település típusos lefedettsége 100%. A mintám a mintavételi módszer miatt nem reprezentatív, 150 fő válaszán alapul. A kérdőív feldolgozásához kapcsolatvizsgálatot és a kapcsolat erősségére vonatkozó elemzést készítettem, korreláció és regresszió számítással.A kutatás azt az eredményt hozta, hogy nincs éles határvonal a fiatalabb és az idősebb korosztály bankolási szokásai között, de a fiatalabbak természetesen nyitottabbak a technológiai újításokra. Valamint van potenciál a virtual bankingben, azonban a banki dolgozókkal való személyes kontakt és az ügyfelek bizalmának hiánya miatt ennek elterjedése még évek kérdése.Véleményem szerint a kutatási eredményt megtekintve a bankok is pontosabb képet kaphatnak arról, hogy az elektronikus szolgáltatásaikat milyen területen kell még fejleszteniük.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | bank, digitális bank, digitális jövő, OTP Bank, virtual bank |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Máj. 14. 08:07 |
Utolsó módosítás: | 2024. Máj. 14. 08:07 |
Actions (login required)
Tétel nézet |