A shared service centerek szerepe a vállalati hatékonyság növelésében

György Hanna (2023) A shared service centerek szerepe a vállalati hatékonyság növelésében. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of György_Hanna_BTBR3Q.pdf] PDF
György_Hanna_BTBR3Q.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_György_Hanna.pdf] PDF
BA_O_György_Hanna.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (157kB)
[thumbnail of György Hanna_GM_VM.pdf] PDF
György Hanna_GM_VM.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (161kB)
[thumbnail of György Hanna szakdolgozat bírálat.pdf] PDF
György Hanna szakdolgozat bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (881kB)

Absztrakt (kivonat)

A vállalati szektor folyamatos változása és fejlődése olyan kihívások elé állítja a vállalatokat, amelyek hatékony megoldásokat igényelnek. Ezáltal a szolgáltató központok alkalmazása egyre népszerűbbé válik. A szakdolgozat célja, hogy részletesen bemutassa az SSC szektort és annak vállalati hatékonyságra gyakorolt hatását. A shared service centerek lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy a kulcsfontosságú üzleti szolgáltatásokat központosított módon végezzék, elősegítve ezzel a hatékonyság növelését és a költségek csökkentését. Az SSC-k bevezetése hozzájárul a vállalati költségcsökkentéshez és pozitív hatással vannak a vállalati folyamatok hatékonyságának növekedésére is.A szakirodalmi kutatás kitér a szolgáltató központok előnyeire, valamint optimalizálásuk és menedzselésük aspektusaira. Az SSC-k lehetővé teszik a munkafolyamatok fejlesztését, a vállalati kiadások csökkentését, és a költséghatékonyság maximalizálását. A shared service centerekben központosított tevékenységek felgyorsítják és növelik az üzleti folyamatok rugalmasságát, ami tovább növeli a hatékonyságot. A szolgáltató központokban lévő technológiai fejlesztések és automatizáció segítségével innovatív megoldásokat kínálnak a vállalatok számára folyamataik hatékonyabbá tételéhez.A dolgozat emellett benchmarking elemzést végez a hazai SSC szektor kulcsszereplőivel, hogy részletesen felmérje azok költséghatékonyságát. A kutatás során három telekommunikációs vállalat jövedelmezőségi, likviditási, illetve tőkeszerkezeti mutatói kerülnek elemzésre. A szakdolgozat másik fontos eleme az interjúelemzés, mely segít betekintést nyerni a szolgáltató központok működésébe és a hatékonysághoz való hozzájárulásukba. Az interjúk eredményei alapján bemutatásra kerül, hogy az SSC-k hogyan járulnak hozzá a vállalati hatékonysághoz, valamint, hogy milyen konkrét lépéseket tesznek a hatékonyság növelése érdekében.A tanulmányok, szakcikkek és az interjúalanyok nyilatkozatai alapján az a következtetés vonható le, hogy a szolgáltató központok hozzájárulnak a hatékonyság javításához, a költségek csökkentéséhez és a versenyképesség növeléséhez. Az SSC-k a folyamatok központosítása és automatizálása révén nagy mértékben növelik a vállalati hatékonyságot. Ugyanakkor érdemes lehet annak vizsgálata a jövőben, hogy az adott vállalat életciklusa hogyan befolyásolja a shared service centerek hatékonysághoz való hozzájárulását.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment és Vállalkozás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: automatizáció - automatizálás, benchmarking, hatékonyság, interjú, költségcsökkentés, KPI, Shared Service Center, SSC, szolgáltató központ, teljesítményértékelés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Máj. 14. 08:06
Utolsó módosítás: 2024. Máj. 14. 08:06

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet