György Hanna (2023) A shared service centerek szerepe a vállalati hatékonyság növelésében. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
György_Hanna_BTBR3Q.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_György_Hanna.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (157kB) |
|
PDF
György Hanna_GM_VM.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (161kB) |
|
PDF
György Hanna szakdolgozat bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (881kB) |
Absztrakt (kivonat)
A vállalati szektor folyamatos változása és fejlődése olyan kihívások elé állítja a vállalatokat, amelyek hatékony megoldásokat igényelnek. Ezáltal a szolgáltató központok alkalmazása egyre népszerűbbé válik. A szakdolgozat célja, hogy részletesen bemutassa az SSC szektort és annak vállalati hatékonyságra gyakorolt hatását. A shared service centerek lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy a kulcsfontosságú üzleti szolgáltatásokat központosított módon végezzék, elősegítve ezzel a hatékonyság növelését és a költségek csökkentését. Az SSC-k bevezetése hozzájárul a vállalati költségcsökkentéshez és pozitív hatással vannak a vállalati folyamatok hatékonyságának növekedésére is.A szakirodalmi kutatás kitér a szolgáltató központok előnyeire, valamint optimalizálásuk és menedzselésük aspektusaira. Az SSC-k lehetővé teszik a munkafolyamatok fejlesztését, a vállalati kiadások csökkentését, és a költséghatékonyság maximalizálását. A shared service centerekben központosított tevékenységek felgyorsítják és növelik az üzleti folyamatok rugalmasságát, ami tovább növeli a hatékonyságot. A szolgáltató központokban lévő technológiai fejlesztések és automatizáció segítségével innovatív megoldásokat kínálnak a vállalatok számára folyamataik hatékonyabbá tételéhez.A dolgozat emellett benchmarking elemzést végez a hazai SSC szektor kulcsszereplőivel, hogy részletesen felmérje azok költséghatékonyságát. A kutatás során három telekommunikációs vállalat jövedelmezőségi, likviditási, illetve tőkeszerkezeti mutatói kerülnek elemzésre. A szakdolgozat másik fontos eleme az interjúelemzés, mely segít betekintést nyerni a szolgáltató központok működésébe és a hatékonysághoz való hozzájárulásukba. Az interjúk eredményei alapján bemutatásra kerül, hogy az SSC-k hogyan járulnak hozzá a vállalati hatékonysághoz, valamint, hogy milyen konkrét lépéseket tesznek a hatékonyság növelése érdekében.A tanulmányok, szakcikkek és az interjúalanyok nyilatkozatai alapján az a következtetés vonható le, hogy a szolgáltató központok hozzájárulnak a hatékonyság javításához, a költségek csökkentéséhez és a versenyképesség növeléséhez. Az SSC-k a folyamatok központosítása és automatizálása révén nagy mértékben növelik a vállalati hatékonyságot. Ugyanakkor érdemes lehet annak vizsgálata a jövőben, hogy az adott vállalat életciklusa hogyan befolyásolja a shared service centerek hatékonysághoz való hozzájárulását.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment és Vállalkozás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | automatizáció - automatizálás, benchmarking, hatékonyság, interjú, költségcsökkentés, KPI, Shared Service Center, SSC, szolgáltató központ, teljesítményértékelés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Máj. 14. 08:06 |
Utolsó módosítás: | 2024. Máj. 14. 08:06 |
Actions (login required)
Tétel nézet |