Kodela Gréta (2023) A teljesítménymenedzsment vizsgálata a versenyszférában és a közszférában. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Kodela_Gréta_FZA6NE.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Kodela_Gréta.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (267kB) |
|
PDF
BA_B_Kodela_Gréta.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (959kB) |
|
PDF
Kodela_Gréta.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (166kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom keretén belül a teljesítménymenedzsment rendszerrel foglalkoztam és kiemelt figyelmet fordítottam a teljesítményértékelésre is. A célom az volt, hogy a versenyszféra és a közszféra teljesítménymenedzsment, teljesítményértékelő gyakorlatait összehasonlítsam. Dolgozatom első felében szakirodalmi áttekintő található, melyben tankönyvekben, szakcikkekben olvasható információkat mutatok be. A témához kapcsolódó források tanulmányozása után korábban elvégzett kutatásokat kerestem, amik szintén a teljesítménymenedzsment rendszerrel foglalkoztak, különbségeket keresve a versenyszférában és a közszférában. A szakdolgozatom második felében primer kutatásra került sor. Ennek módszertana kérdőíves megkérdezés volt. A válaszokból információt tudtam szerezni többek között az értékelés kereteiről, a teljesítményértékeléssel kapcsolatos tapasztalatokról, értékelő beszélgetésre vonatkozó információkról. Ezek mellett vizsgáltam, hogy mennyire hat ösztönzően a dolgozókra a teljesítménymenedzsment rendszer, illetve, hogy a munkavállalók mennyire elégedettek vele. Az elemzés során találtam több egyezőségét a két szektor között. Példaként azt említeném meg, hogy a szervezetek többségére igaz az, hogy minden dolgozó teljesítménye értékelésre kerül és nem csak a nem vezető beosztású munkavállalók. Szintén hasonlóságot véltem felfedezni az értékelő személy kapcsán, aki legtöbb esetben a közvetlen felettes. Ugyanakkor sok esetben nagy különbségek láthatóak a közszféra és a versenyszféra teljesítményértékelő gyakorlata között. Lényeges különbségnek az értékelések gyakorisága mondható (informális és formális értékelés egyaránt), emellett bizonyos kompetenciák figyelembevétele is jelentősen eltér a két szférában. Kiderült az is, hogy a közszférában dolgozók többségét egyáltalán nem motiválja a teljesítménymenedzsment gyakorlata, és az elégedettséget tekintve sem születtek jónak számító eredmények. A válaszokból arra következtetek, hogy több esetben nagy szükség lenne a teljesítményértékelő gyakorlat frissítésére, igaz ez főként a közszférára. Gyakrabban lenne szükség az értékelésre, mind formális és informális tekintetben. Emellett mindenképp fontos lenne, hogy motiválóbbnak érezzék a dolgozók a teljesítményértékelést, és például többször kapjanak szóbeli elismerést, dicséretet. Az anyagi juttatások sem bizonyulnak ösztönzőnek, ugyanakkor ezen nem könnyű változtatni a közszféra jellege miatt. További kutatások elvégzésére lenne szükség ahhoz, hogy kiderüljön, hogy pontosan mi okozna elégedettséget a dolgozóknak a teljesítménymenedzsment kapcsán.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment és Vállalkozás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | emberi erőforrás menedzsment, közszféra, teljesítményértékelés, teljesítménymenedzsment, versenyszféra |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Máj. 14. 08:06 |
Utolsó módosítás: | 2024. Máj. 14. 08:06 |
Actions (login required)
Tétel nézet |