Vállalati vezetők tapasztalatai az üzleti coaching, mint fejlesztési forma választásáról

Koller Krisztián Bence (2023) Vállalati vezetők tapasztalatai az üzleti coaching, mint fejlesztési forma választásáról. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Koller_Krisztian_Bence_BLKPNR.pdf] PDF
Koller_Krisztian_Bence_BLKPNR.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Koller_Krisztian_Bence.pdf] PDF
BA_O_Koller_Krisztian_Bence.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (274kB)
[thumbnail of avdhA4-5753cfa0-0aa4-4246-9f8a-80c0269a5451.pdf] PDF
avdhA4-5753cfa0-0aa4-4246-9f8a-80c0269a5451.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (475kB)
[thumbnail of Koller Krisztián_2023.pdf] PDF
Koller Krisztián_2023.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (197kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban az informatikai szektorban dolgozó közép- és felsővezetők acoachingról, mint munkahelyi fejlesztési formáról szerzett tapasztalatait, elvárásait, valaminta coaching alkalmazásának a szervezetük működésére gyakorolt hatásait vizsgáltam.Kijelenthető, hogy az IT szektor jelentős változásokon ment keresztül az elmúlt évek során.Korábban meglehetősen elkülönült, zárt terület volt, de mára már a többi szektorral is komolyversenyben áll a munkavállalók megszerzése és megtartása terén. Ez egy igen dinamikusanfejlődő ágazat, amelynek sikeressége és növekedése szorosan kapcsolódik a hatékonymunkaerő-gazdálkodáshoz. A szektor mind nemzetközi, mind hazai szinten komolymennyiségi munkaerőhiánnyal és minőségi problémákkal küzd azinformatikusmunkaerőpiacon, amely következtében az elsődleges kihívások közé tartozik atehetséges munkaerő megtartása.Dolgozatomban azt a célt tűzem ki, hogy feltérképezzem a vezetők véleményét arról, hogymiért igényelnek coaching szolgáltatást a munkatársaik számára, továbbá miként tudjáknövelni ezzel a munkaköri alkalmasságukat, teljesítményüket, illetve biztosítani munkahelyijóllétüket. Mi az, ami miatt ezt a módszert használják és rendelik meg egy tréninggel,mentoringgal, vagy esetleg egy csapatépítő élményprogrammal szemben? Vizsgáltam acoaching szolgáltatók választásának és minőségének hatását a vezetők coachingeredményeire nézve. A résztvevők tapasztalatai alapján elemeztem, befolyásolja-e aszolgáltató választásuk a coaching folyamatot. Megvizsgáltam, hogy milyen kihívásokkal ésnehézségekkel szembesültek a vezetők a coaching alkalmazása során és megpróbáltamfeltérképezni, milyen mérési lehetőségek vannak a coaching hatásainak nyomon követésére.A pozitív és negatív hatások azonosítása érdekében azt kerestem, miként értékelhetők ésmérhetőek ezek a hatások a vezetők szemszögéből.Kutatásom alapját kvalitatív interjúk képezték, amelyek révén részletes betekintést nyertem avezetők coachingról alkotott vélekedéséről. Az interjúkon elhangzottak alapjánmegállapítottam, hogy a vezetők számára kiemelten fontos a munkatársaik fejlődése, jólléteés elvárásaik szorosan követik a szervezeti célokat. Eltérő motivációs tényezők kerültekelőtérbe, azonban felfedezhető, hogy a vezetők a munkatársak készségeinek tartósfejlesztése, a szervezeti teljesítmény növelése és a szervezeti kultúra javítása érdekébentettek lépéseket.A coaching eredmények értékelése során a vezetők pozitív változásokról számoltak be amindennapi munkavégzésben, a csapatdinamikában és a munkatársak megtartásavonatkozásában. A vezetői válaszok alapján a coaching folyamatok támogatják amunkatársak személyes és szakmai fejlődését is, ami létfontosságú ebben az ágazatban,ahol gyors technológiai változások és fejlődések zajlanak. A munkatársak egyéni coachingjasegíti a személyes hatékonyság növelését, a szakmai célok kitűzését és elérését. Az egyénifejlődési tervek kialakítása és végrehajtása révén a munkatársak motiváltabbá válnak, amihozzájárul a teljesítményük javulásához és a szervezeti célok eléréséhez.Összességében megállapítható, hogy a coachingnak köszönhetően javulhat a munkatársakközötti kapcsolat, nőhet a munkahelyi elégedettség és erősödhet a szervezeti kultúra. Afolyamatos coaching alkalmazása hozzájárulhat a szervezet teljesítményénekemelkedéséhez és versenyképességének növeléséhez az informatikai szektorban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: humánerőforrás fejlesztés, informatikai szektor, IT, munkahelyi fejlesztés, szervezetek, üzleti coaching, vállalatok, vezetők
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Máj. 14. 08:05
Utolsó módosítás: 2024. Máj. 14. 08:05

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet