Vállalati vezetők tapasztalatai az üzleti coaching, mint fejlesztési forma választásáról

Koller Krisztián Bence (2023) Vállalati vezetők tapasztalatai az üzleti coaching, mint fejlesztési forma választásáról. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Koller_Krisztian_Bence_BLKPNR.pdf] PDF
Koller_Krisztian_Bence_BLKPNR.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Koller_Krisztian_Bence.pdf] PDF
BA_O_Koller_Krisztian_Bence.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (274kB)
[thumbnail of avdhA4-5753cfa0-0aa4-4246-9f8a-80c0269a5451.pdf] PDF
avdhA4-5753cfa0-0aa4-4246-9f8a-80c0269a5451.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (475kB)
[thumbnail of Koller Krisztián_2023.pdf] PDF
Koller Krisztián_2023.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (197kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban az informatikai szektorban dolgozó közép- és felsővezetők acoachingról, mint munkahelyi fejlesztési formáról szerzett tapasztalatait, elvárásait, valaminta coaching alkalmazásának a szervezetük működésére gyakorolt hatásait vizsgáltam.Kijelenthető, hogy az IT szektor jelentős változásokon ment keresztül az elmúlt évek során.Korábban meglehetősen elkülönült, zárt terület volt, de mára már a többi szektorral is komolyversenyben áll a munkavállalók megszerzése és megtartása terén. Ez egy igen dinamikusanfejlődő ágazat, amelynek sikeressége és növekedése szorosan kapcsolódik a hatékonymunkaerő-gazdálkodáshoz. A szektor mind nemzetközi, mind hazai szinten komolymennyiségi munkaerőhiánnyal és minőségi problémákkal küzd azinformatikusmunkaerőpiacon, amely következtében az elsődleges kihívások közé tartozik atehetséges munkaerő megtartása.Dolgozatomban azt a célt tűzem ki, hogy feltérképezzem a vezetők véleményét arról, hogymiért igényelnek coaching szolgáltatást a munkatársaik számára, továbbá miként tudjáknövelni ezzel a munkaköri alkalmasságukat, teljesítményüket, illetve biztosítani munkahelyijóllétüket. Mi az, ami miatt ezt a módszert használják és rendelik meg egy tréninggel,mentoringgal, vagy esetleg egy csapatépítő élményprogrammal szemben? Vizsgáltam acoaching szolgáltatók választásának és minőségének hatását a vezetők coachingeredményeire nézve. A résztvevők tapasztalatai alapján elemeztem, befolyásolja-e aszolgáltató választásuk a coaching folyamatot. Megvizsgáltam, hogy milyen kihívásokkal ésnehézségekkel szembesültek a vezetők a coaching alkalmazása során és megpróbáltamfeltérképezni, milyen mérési lehetőségek vannak a coaching hatásainak nyomon követésére.A pozitív és negatív hatások azonosítása érdekében azt kerestem, miként értékelhetők ésmérhetőek ezek a hatások a vezetők szemszögéből.Kutatásom alapját kvalitatív interjúk képezték, amelyek révén részletes betekintést nyertem avezetők coachingról alkotott vélekedéséről. Az interjúkon elhangzottak alapjánmegállapítottam, hogy a vezetők számára kiemelten fontos a munkatársaik fejlődése, jólléteés elvárásaik szorosan követik a szervezeti célokat. Eltérő motivációs tényezők kerültekelőtérbe, azonban felfedezhető, hogy a vezetők a munkatársak készségeinek tartósfejlesztése, a szervezeti teljesítmény növelése és a szervezeti kultúra javítása érdekébentettek lépéseket.A coaching eredmények értékelése során a vezetők pozitív változásokról számoltak be amindennapi munkavégzésben, a csapatdinamikában és a munkatársak megtartásavonatkozásában. A vezetői válaszok alapján a coaching folyamatok támogatják amunkatársak személyes és szakmai fejlődését is, ami létfontosságú ebben az ágazatban,ahol gyors technológiai változások és fejlődések zajlanak. A munkatársak egyéni coachingjasegíti a személyes hatékonyság növelését, a szakmai célok kitűzését és elérését. Az egyénifejlődési tervek kialakítása és végrehajtása révén a munkatársak motiváltabbá válnak, amihozzájárul a teljesítményük javulásához és a szervezeti célok eléréséhez.Összességében megállapítható, hogy a coachingnak köszönhetően javulhat a munkatársakközötti kapcsolat, nőhet a munkahelyi elégedettség és erősödhet a szervezeti kultúra. Afolyamatos coaching alkalmazása hozzájárulhat a szervezet teljesítményénekemelkedéséhez és versenyképességének növeléséhez az informatikai szektorban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dénes Zsolt
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Szászvári Karina Ágnes
Belső
egyetemi docens; Vezetés és Emberi Erőforrás Fejlesztés Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: humánerőforrás fejlesztés, informatikai szektor, IT, munkahelyi fejlesztés, szervezetek, üzleti coaching, vállalatok, vezetők
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Máj. 14. 08:05
Utolsó módosítás: 2024. Máj. 14. 08:05

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet