Felelős vállalat - Felelős fogyasztó

Jakob Martin Márió (2023) Felelős vállalat - Felelős fogyasztó. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Jakob_Martin_PEYO3O.pdf] PDF
Jakob_Martin_PEYO3O.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Jakob_Martin.pdf] PDF
BA_O_Jakob_Martin.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (249kB)
[thumbnail of Jakob_Martin_gyzs.pdf] PDF
Jakob_Martin_gyzs.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (202kB)
[thumbnail of BA_B_Jakob_Martin.pdf] PDF
BA_B_Jakob_Martin.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (841kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom a "Felelős vállalat – Felelős fogyasztó" témakört járja körül, kiemelve a vállalatok és fogyasztók közötti partnerség jelentőségét a fenntartható jövő kialakításában. Ebben a globalizált és digitalizált világban, ahol a társadalmi felelősségvállalás és fenntarthatóság egyre nagyobb hangsúlyt kap, kutatásom fontos betekintést nyújt ezeknek a kérdéseknek az összetettségébe​​. Kutatási módszeremet mind kvalitatív és kvantitatív kutatásra is egyaránt alapoztam, amely során kérdőívek segítségével gyűjtöttem adatokat, és interjút készítettem egy vállalat CSR-felelősével. Ezáltal mélyebb betekintést nyertem a vállalatok társadalmi felelősségvállalási stratégiáinak működésébe​​. A szakdolgozatom kulcsfontosságú eredményei a vállalatok társadalmi felelősségvállalási (CSR) stratégiáinak és a fogyasztói magatartás közötti összefüggések feltárására irányultak. Az első kutatási részben arra kerestem a választ, hogy a fogyasztók mennyire vannak tisztában a vállalatok CSR gyakorlataival és hogyan befolyásolja ez a tudás a fogyasztói magatartást. Az eredmények alapján a teljes mértékben tájékozott fogyasztók hajlamosabbak etikus döntéseket hozni, és előnyben részesítik azokat a vállalatokat, amelyek nyíltan kommunikálják felelősségteljes gyakorlataikat. A tájékozottság növekedésével együtt nő a felelősségteljes vállalatoktól való vásárlási hajlandóság is, ami alátámasztja a kutatási hipotézisemet​​. A második kutatási részben a CSR tájékozottság és a vásárlási döntésekre gyakorolt hatását vizsgáltam. Megállapítottam, hogy a tájékozottabb fogyasztók nagyobb hatással vannak a CSR tevékenységekre, azonban összességében a CSR hatása nem jelentős vagy általánosan érvényes, ami arra utal, hogy a jövőbeni kutatásokban további változók bevonására lehet szükség​​. A harmadik rész a fogyasztói tudatosság és elszámoltathatóság hatását vizsgálja a vállalatok CSR-megközelítéseire és gyakorlataira. Az egyik esettanulmányban egy nagy ipari vállalat CSR felelősével készített interjúm alapján megállapítottam, hogy a vállalatoknak folyamatosan alkalmazkodniuk kell a fogyasztói elvárásokhoz és a piaci változásokhoz. A vállalat példája azt mutatja, hogy a fogyasztói tudatosság növelése ösztönzi a vállalatokat erősebb és hatékonyabb CSR-stratégiák kidolgozására​​. Összességében a kutatásom rávilágít a fogyasztói tájékozottság és a vállalati CSR gyakorlatok közötti összetett kapcsolatokra. A fogyasztók tájékozottsága és aktivitása kulcsszerepet játszik a vállalatok CSR stratégiájának alakításában és felelősségteljes gyakorlataik kommunikációjában, ami hozzájárul a fenntartható és etikus üzleti magatartás előmozdításához.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment és Vállalkozás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: CSR, felelős fogyasztók, felelős vállalat, felelősség, fenntarthatóság
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Máj. 14. 08:05
Utolsó módosítás: 2024. Máj. 14. 08:05

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet