Jakob Martin Márió (2023) Felelős vállalat - Felelős fogyasztó. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Jakob_Martin_PEYO3O.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Jakob_Martin.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (249kB) |
|
PDF
Jakob_Martin_gyzs.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (202kB) |
|
PDF
BA_B_Jakob_Martin.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (841kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom a "Felelős vállalat – Felelős fogyasztó" témakört járja körül, kiemelve a vállalatok és fogyasztók közötti partnerség jelentőségét a fenntartható jövő kialakításában. Ebben a globalizált és digitalizált világban, ahol a társadalmi felelősségvállalás és fenntarthatóság egyre nagyobb hangsúlyt kap, kutatásom fontos betekintést nyújt ezeknek a kérdéseknek az összetettségébe. Kutatási módszeremet mind kvalitatív és kvantitatív kutatásra is egyaránt alapoztam, amely során kérdőívek segítségével gyűjtöttem adatokat, és interjút készítettem egy vállalat CSR-felelősével. Ezáltal mélyebb betekintést nyertem a vállalatok társadalmi felelősségvállalási stratégiáinak működésébe. A szakdolgozatom kulcsfontosságú eredményei a vállalatok társadalmi felelősségvállalási (CSR) stratégiáinak és a fogyasztói magatartás közötti összefüggések feltárására irányultak. Az első kutatási részben arra kerestem a választ, hogy a fogyasztók mennyire vannak tisztában a vállalatok CSR gyakorlataival és hogyan befolyásolja ez a tudás a fogyasztói magatartást. Az eredmények alapján a teljes mértékben tájékozott fogyasztók hajlamosabbak etikus döntéseket hozni, és előnyben részesítik azokat a vállalatokat, amelyek nyíltan kommunikálják felelősségteljes gyakorlataikat. A tájékozottság növekedésével együtt nő a felelősségteljes vállalatoktól való vásárlási hajlandóság is, ami alátámasztja a kutatási hipotézisemet. A második kutatási részben a CSR tájékozottság és a vásárlási döntésekre gyakorolt hatását vizsgáltam. Megállapítottam, hogy a tájékozottabb fogyasztók nagyobb hatással vannak a CSR tevékenységekre, azonban összességében a CSR hatása nem jelentős vagy általánosan érvényes, ami arra utal, hogy a jövőbeni kutatásokban további változók bevonására lehet szükség. A harmadik rész a fogyasztói tudatosság és elszámoltathatóság hatását vizsgálja a vállalatok CSR-megközelítéseire és gyakorlataira. Az egyik esettanulmányban egy nagy ipari vállalat CSR felelősével készített interjúm alapján megállapítottam, hogy a vállalatoknak folyamatosan alkalmazkodniuk kell a fogyasztói elvárásokhoz és a piaci változásokhoz. A vállalat példája azt mutatja, hogy a fogyasztói tudatosság növelése ösztönzi a vállalatokat erősebb és hatékonyabb CSR-stratégiák kidolgozására. Összességében a kutatásom rávilágít a fogyasztói tájékozottság és a vállalati CSR gyakorlatok közötti összetett kapcsolatokra. A fogyasztók tájékozottsága és aktivitása kulcsszerepet játszik a vállalatok CSR stratégiájának alakításában és felelősségteljes gyakorlataik kommunikációjában, ami hozzájárul a fenntartható és etikus üzleti magatartás előmozdításához.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment és Vállalkozás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | CSR, felelős fogyasztók, felelős vállalat, felelősség, fenntarthatóság |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Máj. 14. 08:05 |
Utolsó módosítás: | 2024. Máj. 14. 08:05 |
Actions (login required)
Tétel nézet |