Estók Ágnes (2023) Megismerni és megszeretni – Hallgatói motivációk és szokások feltárása a felsőoktatásban, különös tekintettel a számvitel oktatásában. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Estók_Ágnes_CGBIUN.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (12MB) |
|
PDF
BA_O_Estók Ágnes.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (166kB) |
|
PDF
Estók Ágnes bírálat AVDH.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (712kB) |
|
PDF
Estók Ágnes_szakdolgozat bírálat_belső.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (364kB) |
Absztrakt (kivonat)
Mottóm: „Félig sem olyan fontos az, amit tanítunk gyerekeinknek, mint az, ahogy tanítjuk.Amit az iskolában tanultunk, annak legnagyobb részét elfelejtjük, de a hatás, melyet egy jó oktatási rendszer szellemi tehetségeinkre gyakorol, megmarad.”(Eötvös József) Dolgozatomban szeretném feltárni a BGE-PSZK másodéves gazdálkodási és menedzsment, valamint pénzügy és számvitel alapszakosok visszajelzéseit, amely alapul szolgálhat a hallgatóknak, hogy szembesüljenek motivációikkal és szokásaikkal, és ezeket az oktatók is megismerve, reményeim szerint képesek lesznek jobban megérteni a hallgatóikat és ezek hatása még nyitottabbak lesznek a változásokra és változtatásokra. A szakirodalom feldolgozás alkalmával igyekeztem áttekinteni a hazai felsőoktatás jelenlegi helyzetét és kilátásait, a hallgatók felsőoktatási intézmények belépésének motivációit, a Z generáció tagjainak meghatározó jellemzőit, a számvitel oktatásának jelenlegi helyzetét és kilátásait, valamint az érdeklődés, a preferenciák és a szokások alakulását a számvitel tárgyak irányába. A vizsgált kutatási kérdéseim a következők: 1. Tudatosan választanak-e a hallgatók továbbtanulási szándékukat illetően, illetve milyen motivációkkal, indíttatásokkal érkeznek? 2. Milyen különbségek vannak a gazdálkodási és menedzsment, valamint a mélyebb számviteli tanulmányokat folytató pénzügy és számvitel alapszakos hallgatók tanulási szokásai és elért teljesítményei között? 3. Képesek-e a hallgatók megszeretni (másképpen fogalmazva, képesek-e a felsőoktatási intézmények megszerettetni) a számvitel tárgyakat, amelyek elsőre nem tűnhetnek annyira szimpatikusnak az új belépők számára? Jelen kutatás a témában feltáró kutatásnak minősül, a tudományos megismeréshez, illetve a kutatási kérdésekre adandó válaszokhoz kvantitatív, ún. kérdőíves kutatást végeztem a Google Forms felületén, potenciális célcsoportom fókuszáltan megszólítva a Coospacen. Kutatásom a felsőoktatási tanulmányok folytatásának motivációit tárta fel, míg a motiváció és a teljesítmény kapcsolatát vizsgálva, a számvitel oktatásában jellemző tanulási szokásokat és eredményeket összevetve igyekezet választ adni arra a kérdésre, miszerint képesek-e a hallgatók megszeretni a számvitel témájú tárgyakat. Az elemzéseim, vizsgálataim, illetve hipotézisvizsgálataim mind rámutattak arra, hogy mennyire fontos a hallgatóknak elég időt és ebből kifolyólag energiát szánni a tanulásra a számvitel témájú tárgyaik tekintetében, függetlenül attól, hogy milyen előképzettséggelrendelkeztek és milyen alapképzési szakosok. Az oktatóknak feladatának érzem a motiváció fenntartását és növelését a tanórák alkalmával, még a tömegoktatás ellenére is, hiszen számos kutatás igazolja, hogy ez pozitívan hozzájárul az elért teljesítményhez. Fontos lenne továbbá, hogy akár e dolgozat eredményeit is felmutatva hallgatóiknak, kihangsúlyoznák a tanulásra, felkészülésre fordított idő mennyiségét és szükségességét.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Számvitel Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | belépési motivációk, felsőoktatás, számvitel oktatása, tanulás, tanulásmenedzsment |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Máj. 14. 08:05 |
Utolsó módosítás: | 2024. Máj. 14. 08:05 |
Actions (login required)
Tétel nézet |