Boros Regina (2023) Hazai könnyűzenei fesztiválok marketingkomunnikációjának fogyasztói megítélése a Sziget Kulturális Szervezőiroda fesztiváljain keresztül. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Boros_Regina_XRC95Q.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
|
PDF
BA_O_Boros_Regina.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (317kB) |
|
PDF
BGE.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (732kB) |
|
PDF
Boros Regina.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (168kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom témája a hazai könnyűzenei fesztiválmarketing mélyreható elemzésre fókuszál, kiemelve a rendezvények jelentőségét és növekvő szerepét a Covid járvány utáni években. A fesztiválpiacon zajló verseny fokozódik, így a hatékony marketingstratégia elengedhetetlen a látogatók eléréséhez és megtartásához. A fesztiválok nem csupán a kulturális és szórakoztató élet szerves részei, hanem jelentős gazdasági és turisztikai hozzájárulók is, ezért elengedhetetlen megérteni a mögöttes marketingstratégiákat. A téma aktualitását a digitális fejlődés hozta változások is alátámasztják, melyekhez a rendezvényszervezőknek alkalmazkodniuk kell. A szakdolgozatom első felében a könnyűzenei fesztiválok elméleti hátterét mutatom be, kitérve az eredetükre, típusaira, illetve kiemelve több történelmi fesztivált. A Sziget Kulturális Szervezőiroda könnyűzenei fesztiváljaira összpontosítva részletes bemutatásra került a Sziget, a Balaton Sound és a VOLT fesztivál, figyelembe véve a VOLT fesztivál tavalyi veszteségét és a rendezvény hiányát idén. Az elméleti háttér részeként ismertetésre került a „4P” és a „4E” marketingelméletek, valamint a marketingkommunikáció különböző aspektusai, kifejezetten a könnyűzenei fesztiválokra fókuszálva. Továbbá részletes áttekintést nyújtok a marketing mix elemeiről, és a közösségi média szerepéről a Sziget Kulturális Szervezőiroda fesztiváljainak kontextusában. A kutatásom során négy kutatási kérdésre kerestem a választ, melyek a Sziget Kulturális Szervezőiroda fesztiváljainak marketingkommunikációs hatékonyságát, a fogyasztói attitűdöket és a részvételre gyakorolt hatást célozták meg. A kutatási kérdésekre primer kutatás keretein belül online, önkitöltős kérdőív segítségével kerestem a válaszokat a fogyasztók körében. A minta nem reprezentatív, csupán a kutatásban résztvevők attitűdjét és preferenciáit mutatja be. Összegzésként elmondható, hogy a Sziget Fesztivál rendkívül erős márkával rendelkezik, míg a Balaton Sound-nak növelnie kell a spontán ismertségét. Az ismerősök ajánlásai és az internetes vélemények kulcsszerepet játszanak a marketingkommunikációban. A Balaton Sound digitális kampányai nem eléggé egyediek, és az influenszer marketing a Sziget Fesztivál esetében nem hozta el a várt hatást a mintámban. Szakdolgozatom részeként javaslatokat fogalmaztam meg a fesztiválmarketing fejlesztésére, továbbá lehetséges kutatási irányként egy mélyinterjút javasolnék a Sziget Kulturális Szervezőiroda marketingvezetőjével, a stratégiák mélyebb megértése érdekében.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment és Vállalkozás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fesztivál, marketing, marketingeszközök, marketingkommunikáció, marketingstratégiák |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Máj. 14. 08:04 |
Utolsó módosítás: | 2024. Máj. 14. 08:04 |
Actions (login required)
Tétel nézet |