A MOL Limonál megjelent eltérő árazás fogyasztói magatartásra gyakorolt hatása

Jakab Zsolt (2023) A MOL Limonál megjelent eltérő árazás fogyasztói magatartásra gyakorolt hatása. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of jakab_zsolt_hlfu64.pdf] PDF
jakab_zsolt_hlfu64.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (897kB)
[thumbnail of BA_O_Jakab_Zsolt.pdf] PDF
BA_O_Jakab_Zsolt.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (239kB)
[thumbnail of szakdolgozat-biralat-es-javaslat_2021-szeptembertol_külső konzulens részére.pdf] PDF
szakdolgozat-biralat-es-javaslat_2021-szeptembertol_külső konzulens részére.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (195kB)
[thumbnail of Jakab Zsolt bírálat.pdf] PDF
Jakab Zsolt bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (358kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozati témám A MOL Limonál megjelent eltérő árazás fogyasztói magatartásra gyakorolt hatása, mely rendkívül érdekes számomra, mivel a magyarországi piacon lévő szolgáltatók mindegyike perc alapon működő szolgáltatást biztosított az ügyfelek számára napon belüli bérlések esetében. Ez a helyzet viszont megváltozott 2023. június 14-től, amikor is a MOL Limo az eddigi perc alapú szolgáltatást megváltoztatta megtett táv alattira, 61 perc alatti bérlések esetében. Azért is tartom nagyon jó döntésnek a MOL lépését, mivel a budapesti forgalmi és felhasználási sajátosságokat figyelembevéve nem mindig volt racionális döntés eljutni egyik pontból a másikba car sharing szolgáltatóval, ha az eltelt idő jelentés részét dugóban töltjük. Ezzel a lépéssel a MOL Limo lehetőséget biztosít a felhasználók számára, hogy utazásaiknak megfelelően válasszanak szolgáltatót, forgalmasabb útszakaszon, csúcsidőben Km alapon nyugvó szolgáltatót válasszanak, kevésbé forgalmas időpontban és területen pedig eltelt idő alapon működőt. Dolgozatom első felében a témához kapcsolódó elméleti részeket mutattam be, kezdve a sharing economy-val, ezt követte a car sharing részletes bemutatása, üzleti modellek és résztvevők szerint, valamint csoportosítási lehetőségei. A témához szorosan kapcsolódó fogyasztói magatartás is bemutatásra került, milyen egyéni, társadalmi és szituációs tényező lehet hatással a fogyasztásunkra, valamint az árak fontosságára is kitértem. Dolgozatom második felében a három nagy car sharing szolgáltatót mutattam be részletesen, példák segítségével szemléltettem milyen különbség tapasztalható a szolgáltatók között az eltérő típusú árazás miatt. A hátralévő részben a kutatási hipotézisem megválaszolása érdekében a készített kérdőív eredményeit mutattam be, melyből kiderült hogy a felhasználók számára fontos a szolgáltatás ára, viszont az előzetesen felállított hipotézisem nem igaz, a megváltozott árazás hatására a kitöltők több mint 50%-a nem fogja inkább a MOL Limo szolgáltatását igénybe venni, melyben a Limonál tapasztalható túl magas árak is szerepet játszanak, valamint a tapasztalt felhasználók szokásai, miszerint kombinálják a különböző szolgáltatókat a napszaknak és a forgalomnak megfelelően. A tapasztalattal nem rendelkező felhasználók esetében viszont pozitív visszajelzés érkezett, ők olyan szolgáltatót választanának, ahol a megtett táv alapján történik az elszámolás, így elmondható, hogy ez a kezdeményezés az új felhasználók számára vonzó lehet.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: árazás, Car sharing, eltérő árazás, fogyasztói magatartás, multidimenzionális árazás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Máj. 14. 08:04
Utolsó módosítás: 2024. Máj. 14. 08:04

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet