Munkáltatói márkaépítés a kelet-magyarországi régió területén

Kónya Réka and Gáncs Zsófia (2023) Munkáltatói márkaépítés a kelet-magyarországi régió területén. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Gáncs_Zsófia_KMB73R_Kónya_Réka_JC2K66.pdf] PDF
Gáncs_Zsófia_KMB73R_Kónya_Réka_JC2K66.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2033. November 14..

Download (2MB)
[thumbnail of titkosítási kérelem.pdf] PDF
titkosítási kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (536kB)
[thumbnail of BA_O_Gáncs_Zsófia_Kónya_Réka.pdf] PDF
BA_O_Gáncs_Zsófia_Kónya_Réka.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2033. November 14..

Download (231kB)
[thumbnail of szakdolgozat-biralat-es-javaslat_2020-szeptembertol (1).pdf] PDF
szakdolgozat-biralat-es-javaslat_2020-szeptembertol (1).pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (172kB)
[thumbnail of Gancs Zsofia Konya Reka DNI 240105.pdf] PDF
Gancs Zsofia Konya Reka DNI 240105.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (339kB)
[thumbnail of szakdolgozat-biralat_EE Kónya Réka.pdf] PDF
szakdolgozat-biralat_EE Kónya Réka.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (72kB)
[thumbnail of szakdolgozat-biralat_EE Gáncs Zsófia.pdf] PDF
szakdolgozat-biralat_EE Gáncs Zsófia.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (72kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozati kutatásunk során a Borsodi Sörgyár Kft. munkáltatói márkaépítését vizsgáltuk. Szakirodalmi kutatás során igyekeztünk azonosítani, hogy napjainkban mennyire elterjedt maga a munkáltatói márkaépítés, mint fogalom, valamint hogyan viszonyulnak hozzá mind a szakemberek, mind a munkavállalók. Valamint minél több gyakorlati példát is próbáltunk megismerni, hogy beazonosítsuk, mely módszerek működhetnek a leghatékonyabban. Miután egy általános képet kialakítottunk magunkban a munkáltatói márkaépítés szerepéről, fontosságáról, hasznos módszereiről, megterveztük a kutatásunkat, melynek vizsgálati alanya a Borsodi volt. A kutatás elvégzéséhez a kvalitatív kutatási módszertant választottuk, azon belül is a mélyinterjút, illetve a fókuszcsoportos beszélgetést. Kutatási kérdéseinkre ezen módszereket találtuk leghatékonyabbnak, hogy választ kaphassunk, mivel feltáró kutatást végeztünk, főként véleményekre és tapasztalatokra voltunk kíváncsiak. A mélyinterjúk során kiderült, milyen módszereket vet be a vállalat a munkáltatói márka építése, erősítése érdekében. A toborzási folyamat során is megragadják a lehetőséget, hogy akár nem túl ismert, de pozitív befolyással bíró információkat megosszanak a vállalatról a külsős személyek számára, amely akkor is jó hírt kelhet a munkáltatóról, ha éppen nem az adott jelölt kerül kiválasztásra. Nagy gondot fordítanak továbbá a munkaerő bevonzására, beszéljünk akár közösségi média kampányról, vagy akár az egyetemekkel működtetett duális képzésről. A fókuszcsoportos beszélgetések segítettek megérteni az employer branding munkáltatói oldalát is. Azt, hogy ők miket érzékelnek, mi az, amin esetleg változtatnának, és mi fontos számukra, azaz a jövőben mire lehet érdemes nagyobb hangsúlyt fektetnie a vállalatnak. A csoportok résztvevői által adott válaszok azt mutatják, hogy a Borsodi Sörgyár igyekszik a munkavállalóknak mindenben segíteni. Nagyon pozitív közeget véltünk felfedezni a beszélgetéseink során. Értékelik a munkájukat, fontosnak érzik magukat a cégnél és nem utolsó sorban ezt jutalommal is kimutatják a vezetők. A vezetőktől kapott elismerések rendkívül fontosak a vállalatnál, különösen, ha új kihívásokkal vagy kampányok szervezésével bízzák meg a munkatársakat. A fókuszcsoportos beszélgetések kellemes légkörben zajlottak, a résztvevők rendkívül segítőkészek és közvetlenek voltak, ami nemcsak a jó kapcsolatokat, hanem az értékes információk bőségét is eredményezte, ezért ezeket sikeresen fel tudtuk használni az adatelemzéseink során. A pozitív tapasztalatok és a résztvevők aktív együttműködése hozzájárultak ahhoz, hogy az interjúk eredményesen és erőteljesen segítsék a kutatási folyamatot.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: employer branding, fókuszcsoport, márkaépítés, Munkáltatói márka, szervezeti kultúra
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Ápr. 12. 08:29
Utolsó módosítás: 2024. Ápr. 12. 08:31

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet