A Barbenheimer mozgalom szerepe a Barbie és Oppenheimer filmek marketingkampányának sikerében

Baranyák Tamás (2023) A Barbenheimer mozgalom szerepe a Barbie és Oppenheimer filmek marketingkampányának sikerében. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Baranyák_Tamás_KKK.pdf] PDF
Baranyák_Tamás_KKK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Baranyák_Tamás_KKK.docx] Microsoft Word
Baranyák_Tamás_KKK.docx
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (27kB)
[thumbnail of tdk_biralat.pdf] PDF
tdk_biralat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (742kB)
[thumbnail of Baranyák Tamás TDK bírálat.pdf] PDF
Baranyák Tamás TDK bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (116kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatomban a közösségi média trendek befolyását vizsgáltam a fogyasztók mozizási szokásaira. Ezen belül pedig a célom a Barbenheimer internetes trend szerepét vizsgálni a Barbie és Oppenheimer filmek marketingkampányainak sikerében. Kutatásom során megfogalmaztam 4 kutatási kérdést, amelyekre kerestem a választ, ezek megtalálásához alkalmaztam primer és szekunder kutatási módszereket is. Szekunder kutatásként pedig feldolgoztam a különböző rendelkezésemre álló szakirodalmi forrásokat, valamint adatokat.Kvalitatív kutatásként összesen 21 résztvevővel vezethettem le két fókuszcsoportos interjút, törekedve a nemi diverzitásra, ezáltal a nemeket körülbelül fele-fele arányban igyekeztem kiválogatni. Ezekben a fókuszcsoportokban a résztvevőket egy vezérfonal segítségével kérdeztem a moziba járási szokásaikról, olyan témákat beleértve, mint hogy hogyan választják a filmet és kikkel járnak moziba, valamint hogy mit gondolnak a mozifilmek előtt levetített on-screen és a moziban található off-screen tartalmakról, az interjúk végén pedig a Barbenheimer internetes trenddel kapcsolatban kérdeztem őket. Kvantitatív kutatásként a kérdőíves megkérdezést választottam, amely során felmértem a véleményeket és viselkedéseket a Barbie és Oppenheimer filmet megtekintők között, ezután pedig feltettem nekik kérdéseket a Barbenheimer internetes trendről és az ebben résztvevő márkákról, végül pedig az általános moziba járási szokásaikat mértem fel. Az elért eredményeim kimutatták, hogy egy ekkora méretű online trend, ahol a TikTokon, az X-en (volt Twitter), a Facebookon, az Instagramon, a Redditen és a YouTube-on is a Barbie és Oppenheimer filmekről van szó nagyban befolyásolja a fogyasztók szokásait, hiszen többen csak emiatt mentek el a filmekre, vagy ily módon hallottak valamelyik filmről. De mindemellett a filmek maguk is bevonzották a saját érdeklődőiket, de enélkül a trend nélkül közel sem lehettek volna ilyen szintű kasszasikerek. Viszont kiderült az is, hogy ez egy kiemelkedő alkalom volt, és ez nem egy egy az egyben ugyanilyen módon alkalmazható módszer új filmek promóciójára.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Oravecz Titanilla Éva
Belső
főiskolai docens; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: film(ek), közösségi média, marketing, marketing-kampány, mozi
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Már. 22. 12:57
Utolsó módosítás: 2024. Már. 22. 12:57

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet