Baranyák Tamás (2023) A Barbenheimer mozgalom szerepe a Barbie és Oppenheimer filmek marketingkampányának sikerében. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Baranyák_Tamás_KKK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
Microsoft Word
Baranyák_Tamás_KKK.docx Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (27kB) |
|
PDF
tdk_biralat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (742kB) |
|
PDF
Baranyák Tamás TDK bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (116kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatomban a közösségi média trendek befolyását vizsgáltam a fogyasztók mozizási szokásaira. Ezen belül pedig a célom a Barbenheimer internetes trend szerepét vizsgálni a Barbie és Oppenheimer filmek marketingkampányainak sikerében. Kutatásom során megfogalmaztam 4 kutatási kérdést, amelyekre kerestem a választ, ezek megtalálásához alkalmaztam primer és szekunder kutatási módszereket is. Szekunder kutatásként pedig feldolgoztam a különböző rendelkezésemre álló szakirodalmi forrásokat, valamint adatokat.Kvalitatív kutatásként összesen 21 résztvevővel vezethettem le két fókuszcsoportos interjút, törekedve a nemi diverzitásra, ezáltal a nemeket körülbelül fele-fele arányban igyekeztem kiválogatni. Ezekben a fókuszcsoportokban a résztvevőket egy vezérfonal segítségével kérdeztem a moziba járási szokásaikról, olyan témákat beleértve, mint hogy hogyan választják a filmet és kikkel járnak moziba, valamint hogy mit gondolnak a mozifilmek előtt levetített on-screen és a moziban található off-screen tartalmakról, az interjúk végén pedig a Barbenheimer internetes trenddel kapcsolatban kérdeztem őket. Kvantitatív kutatásként a kérdőíves megkérdezést választottam, amely során felmértem a véleményeket és viselkedéseket a Barbie és Oppenheimer filmet megtekintők között, ezután pedig feltettem nekik kérdéseket a Barbenheimer internetes trendről és az ebben résztvevő márkákról, végül pedig az általános moziba járási szokásaikat mértem fel. Az elért eredményeim kimutatták, hogy egy ekkora méretű online trend, ahol a TikTokon, az X-en (volt Twitter), a Facebookon, az Instagramon, a Redditen és a YouTube-on is a Barbie és Oppenheimer filmekről van szó nagyban befolyásolja a fogyasztók szokásait, hiszen többen csak emiatt mentek el a filmekre, vagy ily módon hallottak valamelyik filmről. De mindemellett a filmek maguk is bevonzották a saját érdeklődőiket, de enélkül a trend nélkül közel sem lehettek volna ilyen szintű kasszasikerek. Viszont kiderült az is, hogy ez egy kiemelkedő alkalom volt, és ez nem egy egy az egyben ugyanilyen módon alkalmazható módszer új filmek promóciójára.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | film(ek), közösségi média, marketing, marketing-kampány, mozi |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Már. 22. 12:57 |
Utolsó módosítás: | 2024. Már. 22. 12:57 |
Actions (login required)
Tétel nézet |