Mesterséges intelligencia az élelmiszermarketingben: interakció, lojalitás és személyre szabhatóság

Dóra Kata Fanni (2023) Mesterséges intelligencia az élelmiszermarketingben: interakció, lojalitás és személyre szabhatóság. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Mesterséges intelligencia az élelmiszermarketingben interakció, lojalitás és személyre szabhatóság.pdf] PDF
Mesterséges intelligencia az élelmiszermarketingben interakció, lojalitás és személyre szabhatóság.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of DÓRA KATA FANNI - rezümé.doc] Microsoft Word
DÓRA KATA FANNI - rezümé.doc
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (34kB)
[thumbnail of DoraKF-bd_Dolgozat_biralati_lap_2023.pdf] PDF
DoraKF-bd_Dolgozat_biralati_lap_2023.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (86kB)
[thumbnail of 2023. TDK Dóra.pdf] PDF
2023. TDK Dóra.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (112kB)

Absztrakt (kivonat)

A Budapesti Gazdasági Egyetem Tudományos Diákköri Konferenciájára benyújtott kutatásomban a mesterséges intelligencia (továbbiakban: MI) marketingbe való beépülését vizsgálom, kifejezett hangsúlyt fektetve az élelmiszeripari vállalatok marketingtevékenységére. A mesterséges intelligenciát sokan a jövő technológiájának tartják, egyre szélesebb körű feladatok elvégzésére képes, használóinak száma pedig rohamosan bővül. Legfőbb kutatási kérdésemként azt fogalmaztam meg, hogy az MI növeli-e a „customer engagement”, „customer loyalty” és a „customisation”, tehát a vásárlói elköteleződés/interakció, hűség és személyre szabhatóság lehetőségeit és hatékonyságát a marketingtevékenység támogatásával. Primer kutatás során igyekeztem felmérni, a vásárlók mennyire elégedettek a marketingben jelenleg használt MI eszközökkel, mennyire tájékozottak a technológiáról, milyen félelmeik és elvárásaik vannak a különböző élelmiszeriparban és gyorsétteremláncokban alkalmazott MI eszközökkel kapcsolatban. Szekunder kutatás során, szakirodalmi elemzés keretein belül a rendelkezésemre álló, elsősorban angol nyelvű forrásokat és adatokat mértem fel, amely a jelenlegi mesterséges intelligencia beépültségét és felhasználási területeit foglalja össze az élelmiszeripari vállalatok marketingtevékenységében. Az eredmények által betekintés nyerhető az MI marketingtevékenységbe történő beépítéséről, és ennek várható alakulásáról a jövőben. A kapott eredményeim azt mutatják, az MI integrációja a marketingtevékenységbe folyamatosan növekedni fog, annak működését jelentősen megváltoztatja majd. Az MI a repetitív munkaköröket képes lesz helyettesíteni, precízebb feladatmegoldást kínál és hatékony támogatást nyújt majd a vállalatok döntéshozóinak kezébe a marketingkampányok során. A fogyasztók többnyire nyitottak az új technológiára, de az adataik védelme és a személyes, emberi interakciók továbbra is fontos preferenciák számukra.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: e-marketing - elektronikus marketing, élelmiszeripar, fogyasztói magatartás, interakció, kötődés, lojalitás, marketing-kampány, mesterséges intelligencia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Már. 22. 12:57
Utolsó módosítás: 2024. Már. 22. 12:57

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet