Dóra Kata Fanni (2023) Mesterséges intelligencia az élelmiszermarketingben: interakció, lojalitás és személyre szabhatóság. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Mesterséges intelligencia az élelmiszermarketingben interakció, lojalitás és személyre szabhatóság.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
Microsoft Word
DÓRA KATA FANNI - rezümé.doc Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (34kB) |
|
PDF
DoraKF-bd_Dolgozat_biralati_lap_2023.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (86kB) |
|
PDF
2023. TDK Dóra.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (112kB) |
Absztrakt (kivonat)
A Budapesti Gazdasági Egyetem Tudományos Diákköri Konferenciájára benyújtott kutatásomban a mesterséges intelligencia (továbbiakban: MI) marketingbe való beépülését vizsgálom, kifejezett hangsúlyt fektetve az élelmiszeripari vállalatok marketingtevékenységére. A mesterséges intelligenciát sokan a jövő technológiájának tartják, egyre szélesebb körű feladatok elvégzésére képes, használóinak száma pedig rohamosan bővül. Legfőbb kutatási kérdésemként azt fogalmaztam meg, hogy az MI növeli-e a „customer engagement”, „customer loyalty” és a „customisation”, tehát a vásárlói elköteleződés/interakció, hűség és személyre szabhatóság lehetőségeit és hatékonyságát a marketingtevékenység támogatásával. Primer kutatás során igyekeztem felmérni, a vásárlók mennyire elégedettek a marketingben jelenleg használt MI eszközökkel, mennyire tájékozottak a technológiáról, milyen félelmeik és elvárásaik vannak a különböző élelmiszeriparban és gyorsétteremláncokban alkalmazott MI eszközökkel kapcsolatban. Szekunder kutatás során, szakirodalmi elemzés keretein belül a rendelkezésemre álló, elsősorban angol nyelvű forrásokat és adatokat mértem fel, amely a jelenlegi mesterséges intelligencia beépültségét és felhasználási területeit foglalja össze az élelmiszeripari vállalatok marketingtevékenységében. Az eredmények által betekintés nyerhető az MI marketingtevékenységbe történő beépítéséről, és ennek várható alakulásáról a jövőben. A kapott eredményeim azt mutatják, az MI integrációja a marketingtevékenységbe folyamatosan növekedni fog, annak működését jelentősen megváltoztatja majd. Az MI a repetitív munkaköröket képes lesz helyettesíteni, precízebb feladatmegoldást kínál és hatékony támogatást nyújt majd a vállalatok döntéshozóinak kezébe a marketingkampányok során. A fogyasztók többnyire nyitottak az új technológiára, de az adataik védelme és a személyes, emberi interakciók továbbra is fontos preferenciák számukra.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | e-marketing - elektronikus marketing, élelmiszeripar, fogyasztói magatartás, interakció, kötődés, lojalitás, marketing-kampány, mesterséges intelligencia |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Már. 22. 12:57 |
Utolsó módosítás: | 2024. Már. 22. 12:57 |
Actions (login required)
Tétel nézet |