Faddi Rebeka (2023) A hazai kekszek jellemzői az élelmiszer kiskereskedelmi hálózatokban és a fogyasztók megítélése. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Faddi_Suba_KKK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
Microsoft Word
Suba_Faddi_KKK.docx Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (16kB) |
|
PDF
2023. TDK Faddi.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (113kB) |
|
PDF
Dolgozat_biralati_lap_2023 Faddi.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (349kB) |
Absztrakt (kivonat)
A kutatásunk során vizsgáljuk, hogy a hazai termékeknek milyen lehetőségei vannak a kiskereskedelmek polcain a külföldi termékekkel szemben. Kiválasztottunk egy termékcsoportot amire fókuszálunk, vagyis a kekszeket és ezen belül 3 márka kapcsán végzünk vizsgálatokat. Keressük a választ arra, hogy a hazai termékek kommunikációja elég erős-e a jelenlegi versenyhelyzetben és milyen módon próbálnak ezen termékek egyedibbnek tűnni.Áttekintjük a szükséges fogalmakat a téma alapos értelmezhetőségéhez, majd megvizsgáljuk, hogy mennyiben kapnak kiemelt szerepet a hazai termékek. Kutatásainkban a Detkit, mint magyar termékeket forgalmazó vállalatot, a Győri édest, mint régi hazai gyártót és az Oreot, a teljesen külföldi márkát hasonlítjuk össze.Készítettünk kérdőívet, amelyben a fogyasztók viszonyulását is fel tudtuk mérni az említett termékekhez, valamint 1-1 diszkontba, egy szupermarketbe és egy hipermarketbe is ellátogattunk személyes megfigyelésre terepmunkaként. Végül egy fókuszcsoport keretein belül kaptunk választ az esetlegesen még kimaradt kérdésekre, melyeket a fogyasztók bővebb véleményezése által tudtunk megismerni.A három kutatás eredményeit összevetettük és hipotéziseinkre válaszokat is kaptunk.A kérdőívünkben több kérdés is arra irányult, hogy az alanyok képesek-e a hazai termékeket azonosítani a boltok polcain, ha igen milyen mértékben befolyásolja őket a termékek magyarsága. A kitöltők 62,4%-a képes felismerni a hazai termékeket, és 33,8%-uk a válaszadóknak előnyben részesíti azokat a boltokat, ahol több hazai terméket talál. Arra is választ kerestünk, hogy vajon a 3 márka közül melyik a legkedveltebb a lakosság körében és toronymagasan győzedelmeskedett a Győri Keksz. Megfigyelésünk által megvizsgáltuk, hogy a 3 márka termékei miként helyezkednek el a polcok sorain, egyes bolt típusok milyen hangsúlyt fektetnek az elhelyezésre, illetve miként differenciál a termékek ára boltonként. Azt a felfedezést tettük, hogy a boltokban hajlamosak bizonyos szekciókban csoportosítani a kekszeket, illetve azokat a termékeket, amik nagyon népszerűek határozottan szemmagasságban helyezik el. A fókuszcsoportos interjúban 6 fiatal véleményét kértük ki a kekszek megítélésével és kedveltségével kapcsolatban. Elmondhatjuk, hogy a mentes termékek egyre népszerűbbek, hiszen sok ember egészségügyi problémáiból adódóan csak ezeket fogyaszthatja. Több javaslatot tettünk, de talán a legfontosabb a környezettudatosságra való külön felhívás, mert így csökken a szállítási lánc, illetve hazai termelőket támogathatnak a vásárlók és a saját gazdasági körfogásunk része marad.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | Detki, fogyasztók, Győri Keksz, hazai termékek, kekszek, kiskereskedelem, Oreo, versenyhelyzet |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Már. 22. 12:57 |
Utolsó módosítás: | 2024. Már. 22. 12:57 |
Actions (login required)
Tétel nézet |