Színjáték: A „Greenwashing” fogyasztói értékelése Magyarországon

Berger Zsófia (2023) Színjáték: A „Greenwashing” fogyasztói értékelése Magyarországon. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Színjáték A „Greenwashing” fogyasztói értékelése Magyarországon.pdf] PDF
Színjáték A „Greenwashing” fogyasztói értékelése Magyarországon.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Színjáték A „Greenwashing” fogyasztói értékelése Magyarországon.docx] Microsoft Word
Színjáték A „Greenwashing” fogyasztói értékelése Magyarországon.docx
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (17kB)
[thumbnail of BergesZs_TDK_2023.pdf] PDF
BergesZs_TDK_2023.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (97kB)
[thumbnail of Dolgozat_biralati_lap_2023_Berger.pdf] PDF
Dolgozat_biralati_lap_2023_Berger.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (170kB)

Absztrakt (kivonat)

Napjaink globális kihívásai arra ösztönzik társadalmunkat, hogy eddigi élet- és gondolkodásmódunkat átértékeljük. A fogyasztói trendek és igények átalakulásával párhuzamosan megfigyelhető a felelős piacok térnyerése és a zöld innovációk fejlődése, hiszen a fenntarthatósági alapelvek stratégiába integrálása jelentős versenyelőnyt jelent a vállalatok számára. A társadalmi felelősségvállalás megszilárdulásával egyidejűleg megjelentek a piacon azok a tisztességtelen, fogyasztói bizalommal visszaélő gyakorlatok is, amelyekre a szakirodalom zöldremosásként hivatkozik. A dolgozatom célkitűzése annak vizsgálata, hogy a magyar fogyasztók hogyan értékelik a zöldremosás jelenségét, és milyen mértékben érzékelik annak jelenlétét a mindennapokban. A kutatást annak reményében végzem, hogy feltárjam, a vállalatok marketingkommunikációja hogyan befolyásolja a vásárlói döntéshozatalt. A felmérésem szakirodalmi kutatómunkán alapszik, amelynek keretei között a fenntarthatóság és a CSR felértékelődő szerepét a LOHAS fogyasztói szegmens kritikus lencséjén keresztül vizsgáltam, és az így kirajzolódó összefüggések egyértelműen rámutattak arra, hogy a zöldremosás milyen módon fenyegeti a zöld piacok fejlődését. Ezek tükrében a zöldremosási gyakorlatok szakirodalmi kategorizálását, piaci ösztönzőit és gátjait, valamint fogyasztói megítélését mutattam be, kitérve a zöld marketingeszközök fogyasztót befolyásoló hatására is. A felmérés elmélyítése érdekében sort kerítettem arra, hogy hatóságok által vizsgált zöldremosási eseteket szemléltessek hazai és nemzetközi téren egyaránt. A kvantitatív kutatásom online kérdőív formájában került kivitelezésre. Középpontjában annak feltérképezése állt, hogy a magyar fogyasztók milyen attitűdöt képviselnek a környezetbarát termékek iránt, és milyen mértékben érzékelik a megtévesztő üzleti gyakorlatokat. A hipotéziseimet a generációs és demográfiai eltérésekből adódó piaci tendenciák feltárására éleztem ki. Az adatelemzés során leíró statisztikát és kereszttáblás számításokat, továbbá korrelációelemzést, t-próbát, varianciaanalízist és középérték-számítást alkalmaztam. A dolgozat szakmai értékkel bír, hiszen releváns és időszerű információkat szolgáltat a magyar fogyasztók számára a zöld piac dinamikáiról, alaposan körüljárja és rendszerbe foglalja a főbb zöldremosási gyakorlatokat, és útmutatást nyújt a vásárlóknak a felelős és tudatos fogyasztói magatartás alapelveiről és elsajátításáról. A kutatási eredmények a cégek figyelmét is felhívják arra, hogy performatív zöld aktivizmusuk magas pénzügyi- és presztízs-kockázattal jár, így hosszútávon versenyelőnyt jelenthet a transzparens, fenntarthatósági alapelvek alapján kialakított, fogyasztói elvárásoknak megfelelő felelős magatartás követése.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment és Vállalkozás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Balázsné Dr Lendvai Marietta
Belső
főiskolai docens; Menedzsment és Vállalkozás Tanszék; PSZK

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: CSR, fenntartható fejlődés, fenntarthatóság, fogyasztóvédelem, környezettudatosság, társadalmi felelősségvállalás, zöld marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Már. 22. 12:57
Utolsó módosítás: 2024. Már. 22. 12:57

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet