Berger Zsófia (2023) Színjáték: A „Greenwashing” fogyasztói értékelése Magyarországon. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
Színjáték A „Greenwashing” fogyasztói értékelése Magyarországon.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
Microsoft Word
Színjáték A „Greenwashing” fogyasztói értékelése Magyarországon.docx Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (17kB) |
|
PDF
BergesZs_TDK_2023.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (97kB) |
|
PDF
Dolgozat_biralati_lap_2023_Berger.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (170kB) |
Absztrakt (kivonat)
Napjaink globális kihívásai arra ösztönzik társadalmunkat, hogy eddigi élet- és gondolkodásmódunkat átértékeljük. A fogyasztói trendek és igények átalakulásával párhuzamosan megfigyelhető a felelős piacok térnyerése és a zöld innovációk fejlődése, hiszen a fenntarthatósági alapelvek stratégiába integrálása jelentős versenyelőnyt jelent a vállalatok számára. A társadalmi felelősségvállalás megszilárdulásával egyidejűleg megjelentek a piacon azok a tisztességtelen, fogyasztói bizalommal visszaélő gyakorlatok is, amelyekre a szakirodalom zöldremosásként hivatkozik. A dolgozatom célkitűzése annak vizsgálata, hogy a magyar fogyasztók hogyan értékelik a zöldremosás jelenségét, és milyen mértékben érzékelik annak jelenlétét a mindennapokban. A kutatást annak reményében végzem, hogy feltárjam, a vállalatok marketingkommunikációja hogyan befolyásolja a vásárlói döntéshozatalt. A felmérésem szakirodalmi kutatómunkán alapszik, amelynek keretei között a fenntarthatóság és a CSR felértékelődő szerepét a LOHAS fogyasztói szegmens kritikus lencséjén keresztül vizsgáltam, és az így kirajzolódó összefüggések egyértelműen rámutattak arra, hogy a zöldremosás milyen módon fenyegeti a zöld piacok fejlődését. Ezek tükrében a zöldremosási gyakorlatok szakirodalmi kategorizálását, piaci ösztönzőit és gátjait, valamint fogyasztói megítélését mutattam be, kitérve a zöld marketingeszközök fogyasztót befolyásoló hatására is. A felmérés elmélyítése érdekében sort kerítettem arra, hogy hatóságok által vizsgált zöldremosási eseteket szemléltessek hazai és nemzetközi téren egyaránt. A kvantitatív kutatásom online kérdőív formájában került kivitelezésre. Középpontjában annak feltérképezése állt, hogy a magyar fogyasztók milyen attitűdöt képviselnek a környezetbarát termékek iránt, és milyen mértékben érzékelik a megtévesztő üzleti gyakorlatokat. A hipotéziseimet a generációs és demográfiai eltérésekből adódó piaci tendenciák feltárására éleztem ki. Az adatelemzés során leíró statisztikát és kereszttáblás számításokat, továbbá korrelációelemzést, t-próbát, varianciaanalízist és középérték-számítást alkalmaztam. A dolgozat szakmai értékkel bír, hiszen releváns és időszerű információkat szolgáltat a magyar fogyasztók számára a zöld piac dinamikáiról, alaposan körüljárja és rendszerbe foglalja a főbb zöldremosási gyakorlatokat, és útmutatást nyújt a vásárlóknak a felelős és tudatos fogyasztói magatartás alapelveiről és elsajátításáról. A kutatási eredmények a cégek figyelmét is felhívják arra, hogy performatív zöld aktivizmusuk magas pénzügyi- és presztízs-kockázattal jár, így hosszútávon versenyelőnyt jelenthet a transzparens, fenntarthatósági alapelvek alapján kialakított, fogyasztói elvárásoknak megfelelő felelős magatartás követése.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment és Vállalkozás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | CSR, fenntartható fejlődés, fenntarthatóság, fogyasztóvédelem, környezettudatosság, társadalmi felelősségvállalás, zöld marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Már. 22. 12:57 |
Utolsó módosítás: | 2024. Már. 22. 12:57 |
Actions (login required)
Tétel nézet |