Fölszállott a Páva a plébánia-házra

Bárány Éva (2023) Fölszállott a Páva a plébánia-házra. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Bárány_Varga_PSZK.pdf] PDF
Bárány_Varga_PSZK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Fürge-Páva-Rezümé_2023.docx] Microsoft Word
Fürge-Páva-Rezümé_2023.docx
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (14kB)
[thumbnail of Bárány Éva_Varga Zsófia.pdf] PDF
Bárány Éva_Varga Zsófia.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (77kB)
[thumbnail of Bárány_Varga.pdf] PDF
Bárány_Varga.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (569kB)

Absztrakt (kivonat)

BÁRÁNY ÉVA Konzulens: 5. aktív félév Dr. Kozma Tímea Gazdálkodás és menedzsment egyetemi docens, PhD BGE PSZK BGE PSZK VARGA ZSÓFIA 5. aktív félév Gazdálkodás és menedzsment BGE PSZK FÖLSZÁLLOTT A PÁVA A PLÉBÁNIA-HÁZRA Napjaink vállalkozásainak életében kulcsfontosságú szerepet játszanak az ellátási láncok. Mind beszállítói, közvetítői, és mind vevői oldalról megközelítve a vállalkozás kapcsolatai kiemelkedő jelentőségűek, a partnerkapcsolatok ápolása és fenntartása szinte elsődleges feladattá vált az idők során, hiszen azt az értéket, amit egy-egy vállalkozás képvisel, úgy gondoljuk, hogy nagymértékben befolyásolja az ellátási lánc szereplői közötti viszony is. A Tudományos Diákköri Konferenciára készülő dolgozatunk témája egy Budapest agglomerációjában lévő kisváros, Monor központjában lévő bisztró és cukrászda, a Fürge Páva elnevezésű üzlet ellátási láncban betöltött szerepén keresztül megfigyelni és rávilágítani a siker útját képező olyan mérföldkövekre, amelyek jelentős befolyással bírnak a feltörekvő kisvállalkozás esetében. Kutatásunk céljához kapcsolódva arra keressük a választ, hogy a Fürge Páva milyen értékeket képvisel és hoz létre a fogyasztók számára, valamint kell-e változtatni az értéklánc-menedzsmenten – ha igen, akkor hogyan lehetne, amennyiben nem, akkor miért nem. Az idén ősszel 2. születésnapját ünneplő bisztró és cukrászda, amely virágbolttal kiegészülve várja a látogatókat, rövid idő alatt nagy népszerűségre tett szert a monori és a környékbeli lakosok körében. Ezért is választottuk a Pávát, hiszen amellett, hogy nekünk, monori lakókként az egyik kedvenc baráti találkozóhelyünkké vált, szerettük volna jobban megismerni és feltérképezni azokat a tényezőket, hogy minek köszönhető a töretlen jó hír és a növekvő közismertség. Kutatásunk során primer kutatási módszereket alkalmaztunk. Saját tapasztalatainkon, megfigyeléseinken kívül kvantitatív módszer keretében kérdőíves felmérést végeztünk a fogyasztói elégedettség vizsgálása érdekében. A Google Űrlap formájában készült kérdéssorunkra 250 válasz érkezett. Kvalitatív módszerként három fővel készítettünk interjút: a tulajdonossal, Kruchió Lászlóval, az üzletvezetővel, Gráf Andrással, valamint az üzletvezető-helyettessel, Szarvas Zsanett-tel. A kérdőív kiértékeléseként kapott eredmények, valamint az interjúk során említett vásárlói visszajelzések igazolják, hogy a fogyasztók számára közkedveltté vált hely ellátásilánc-menedzsmentje olyan szintre fejlődött az elindulástól kezdődően, hogy nem látjuk szükségesnek a változtatását. Úgy gondoljuk, hogy az eredmények alapján a jelenlegi ellátásilánc-menedzsment stratégiát érdemes folytatni a Fürge Páva életében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment és Vállalkozás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: ellátási lánc - ellátó hálózat, értékteremtés, logisztika, partnerkapcsolat(ok), sikertényezők, vidéki vállalkozás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Már. 22. 12:57
Utolsó módosítás: 2024. Már. 22. 12:57

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet