Bereczki Petra Anna (2023) A márkaépítés jelentősége és a márkahűség vizsgálata sportcipő márkákon keresztül bemutatva. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
TDK_2023_Bereczki Petra Anna.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
Microsoft Word
Rezume_Bereczki Petra Anna_2023.docx Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (14kB) |
|
PDF
Bereczki_Petra_Anna-TDK bírálati lap.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (88kB) |
|
PDF
RG_Dolgozat_biralati_lap_2023.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (137kB) |
Absztrakt (kivonat)
BERECZKI PETRA ANNA Konzulens: 3. aktív félév Dr. Németh Szilárd tanszékvezető, főiskolai docens Menedzsment és Vállalkozás Tanszék Dr. habil. Kása Richárd tudományos főmunkatárs Gazdálkodási és menedzsment Menedzsment és Vállalkozás Tanszék BGE PSZK BGE PSZK A MÁRKAÉPÍTÉS JELENTŐSÉGE ÉS A MÁRKAHŰSÉG VIZSGÁLATA SPORTCIPŐ MÁRKÁKON KERESZTÜL BEMUTATVA A kutatásom során arra a kérdésre kerestem a választ, hogy mi befolyásolja és hogyan a sportcipő márka választását, valamint mindez hogyan kapcsolódik a vásárlói hűség kialakulásához? Az alábbiakat vizsgáltam meg: kommunikációt, elégedettéget, márkaértéket és az elemeit, végezetül a márkához kapcsolódó egyéb szolgáltatásokat. A kommunikációt behelyeztem az AIDA modellbe, ahol megkérdeztem a kitöltőket külön a figyelemfelkeltés, érdekeltség és végül egybevontam a vágy utáni cselekvési elköteleződés elemeket. A primer adatgyűjtéshez kérdőív alapján először demográfiai változók mentén jellemeztem a mintát leíró statisztikák segítségével. Ezt követően a one-way-anova módszerrel SPSS rendszerrel az egyes kategóriák szignifikanciáját mértem. A vizsgálat eredményeiből az AIDA modell során az érdeklődés után a figyelem csökkent, azonban annál drasztikusabb volt a vásárlói szándék csökkenése mind a nem, kor, lakhely szerint. Az elégedettség vizsgálata során a minőség, ár-érték arány és a megjelenés volt az első három helyre besorolva a válaszadók szerint. Itt meglepő, hogy az ár-érték arányt 2. helyre sorolták be mind a 3 vizsgált szempont alapján. Ezután a márkaelem és az érték vizsgálatban a logónál tapasztaltam azt, hogy a márkanév 2. és a geometriai forma a 4. helyen állt a sorba állítás során. Ennek ellenére a Nike és az Adidas világmárka ezeket a fajta logókat alkalmazza. A márkához kapcsolódó szolgáltatás során a reagálási idő tekintetében a nők inkább elfogadóak, mint a férfiak.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment és Vállalkozás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség, márka, márkaépítés, márkahűség, márkakiterjesztés, márkanév, márkastratégiák, sportcipő, SPSS |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Már. 22. 12:56 |
Utolsó módosítás: | 2024. Már. 22. 12:56 |
Actions (login required)
Tétel nézet |