Farkas Kira Zoé (2023) A mesterséges intelligencia hatásai a marketingben és hr-ben. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
Farkas Kira Zoé_TDK_MI.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (10MB) |
|
Microsoft Word
Rezümé.docx Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (16kB) |
|
PDF
Dolgozat_biralati_lap_2023_Farkas_Kira_Zoe.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (156kB) |
|
PDF
TDK_ Dolgozat_biralati_lap_2023_MR.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (92kB) |
Absztrakt (kivonat)
A mesterséges intelligencia berobbanása 2022-ben teljesen felforgatta a világot, ezért egy releváns kutatási témának véltem megvizsgálni a marketing és HR területen. Egyre elterjedtebb és napiszintű a mesterséges intelligencia alapú szoftverek alkalmazása. Kutatásom célja, hogy megismerjem a mesterséges intelligencia hatásait a marketing és HR területen.Témaválasztásom oka egyrészt személyes érdeklődés, másrészt pedig úgy gondolom, hogy szakmailag is fontos a téma felvetése, mivel a hazai marketing-szakemberek egyre több időt szentelnek az MI-nek, viszont még mindig vannak kardinális kérdések a témával kapcsolatban a szakemberekben és a ’laikusokban’ is.Kutatásom fő kérdése, hogy hogyan lehet hatékonyan használni a MI-t a marketing és Hr területen, illetőleg hogyan változtatja meg ezen folyamatokat az MI megjelenése.A vizsgálatok során kvalitatív és kvantitatív módszert is alkalmaztam, annak érdekében, hogy dolgozatomban a témát átfogóan tudjam elemezni. A kvalitatív kutatás részeként netnográfiát alkalmaztam 2 konferencián. Ezt követően pedig a kvalitatív kutatásom során megismertem 3 szakember véleményét és meglátásait a témában. Az interjúk fő fókusza a mesterséges intelligencia hatása a jövőre vonatkozóan voltak.A kvantitatív kutatásomban egy online platformon elérhető kérdőíves adatgyűjtést végeztem, melynek két része volt: szakértőknek és nem szakértőknek készített kérdőív. Fontosnak tartottam megismerni egyrészről a szakemberek véleményét a témával, viszont viszonyítási alapnak szerettem volna a nem szakértők véleményét is kikérni ebben.Eredményeim egyöntetűen azt mutatják, hogy az MI egy fontos szereplője lesz a jövőnek, de az embereket nem fogja pótolni. Ezen felül pedig bizonyos feladatköröket meg fog változtatni, de új munkaköröket is fog generálni a későbbiekben.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment és Vállalkozás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | hatás(ok), HR, jövőkutatás, marketing, mesterséges intelligencia |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Már. 22. 12:56 |
Utolsó módosítás: | 2024. Már. 22. 12:56 |
Actions (login required)
Tétel nézet |