A mesterséges intelligencia hatásai a marketingben és hr-ben

Farkas Kira Zoé (2023) A mesterséges intelligencia hatásai a marketingben és hr-ben. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Farkas Kira Zoé_TDK_MI.pdf] PDF
Farkas Kira Zoé_TDK_MI.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (10MB)
[thumbnail of Rezümé.docx] Microsoft Word
Rezümé.docx
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (16kB)
[thumbnail of Dolgozat_biralati_lap_2023_Farkas_Kira_Zoe.pdf] PDF
Dolgozat_biralati_lap_2023_Farkas_Kira_Zoe.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (156kB)
[thumbnail of TDK_ Dolgozat_biralati_lap_2023_MR.pdf] PDF
TDK_ Dolgozat_biralati_lap_2023_MR.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (92kB)

Absztrakt (kivonat)

A mesterséges intelligencia berobbanása 2022-ben teljesen felforgatta a világot, ezért egy releváns kutatási témának véltem megvizsgálni a marketing és HR területen. Egyre elterjedtebb és napiszintű a mesterséges intelligencia alapú szoftverek alkalmazása. Kutatásom célja, hogy megismerjem a mesterséges intelligencia hatásait a marketing és HR területen.Témaválasztásom oka egyrészt személyes érdeklődés, másrészt pedig úgy gondolom, hogy szakmailag is fontos a téma felvetése, mivel a hazai marketing-szakemberek egyre több időt szentelnek az MI-nek, viszont még mindig vannak kardinális kérdések a témával kapcsolatban a szakemberekben és a ’laikusokban’ is.Kutatásom fő kérdése, hogy hogyan lehet hatékonyan használni a MI-t a marketing és Hr területen, illetőleg hogyan változtatja meg ezen folyamatokat az MI megjelenése.A vizsgálatok során kvalitatív és kvantitatív módszert is alkalmaztam, annak érdekében, hogy dolgozatomban a témát átfogóan tudjam elemezni. A kvalitatív kutatás részeként netnográfiát alkalmaztam 2 konferencián. Ezt követően pedig a kvalitatív kutatásom során megismertem 3 szakember véleményét és meglátásait a témában. Az interjúk fő fókusza a mesterséges intelligencia hatása a jövőre vonatkozóan voltak.A kvantitatív kutatásomban egy online platformon elérhető kérdőíves adatgyűjtést végeztem, melynek két része volt: szakértőknek és nem szakértőknek készített kérdőív. Fontosnak tartottam megismerni egyrészről a szakemberek véleményét a témával, viszont viszonyítási alapnak szerettem volna a nem szakértők véleményét is kikérni ebben.Eredményeim egyöntetűen azt mutatják, hogy az MI egy fontos szereplője lesz a jövőnek, de az embereket nem fogja pótolni. Ezen felül pedig bizonyos feladatköröket meg fog változtatni, de új munkaköröket is fog generálni a későbbiekben.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment és Vállalkozás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Vezetés és szervezés

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: hatás(ok), HR, jövőkutatás, marketing, mesterséges intelligencia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Már. 22. 12:56
Utolsó módosítás: 2024. Már. 22. 12:56

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet